Lord Diplock w precedensie – „The Johanna Oldendorff” [1973] 2 Lloyd’s Rep. 285, zdefiniował cztery etapy realizacji umowy czarteru na podróż, a mianowicie. W niniejszym opracowaniu zajmiemy się trzecim etapem umowy przewozu, określonym w skrócie jako „carring voyage”.
Znajdujący się w Kraju Basków w Hiszpanii port sfinansuje projekt inżynieryjny elektrowni fotowoltaicznych które zostaną włączone do tamtejszego systemu zasilania statków z lądu (Onshore Power Supply, OPS). Kwota w wysokości 11,48 mln euro także z myślą o kompleksowej obsłudze i konserwacji instalacji po zakończeniu prac. Jest to część większego przedsięwzięcia pod nazwą BilbOPS, którego celem jest umożliwienie podłączenia się różnych statków do lądowego źródła zasilania w dedykowanych im terminalach.
W systemie prawa angielskiego, precedens „Lickbarrow v Mason” [1794] 5 T.R. 683, ukonstytuował prawnie zasadę, zgodnie z którą, zwyczaj handlowy („custom of merchants”), wykreował określone typy konosamentów, a mianowicie konosament na zlecenie („order bill of lading”) i konosament na okaziciela („bearer bill of lading”) jako papiery wartościowe („negotiable document of title”).
Rozmowa z Maciejem Olczakiem, prezesem spółki ENMARO, świadczącej kompleksowe usługi inżynieryjne na światowych rynkach związanych m.in. z gospodarką morską.
Dekarbonizacja i informatyzacja transportu morskiego i portów przebiega wolniej niż zakładano i trudno będzie osiągnąć założone cele do roku 20250 wynika z „Global Maritime Trends Barometer 2025” opracowanego na zlecenie Lloyd’s Register. W realizacji założeń zmniejszenia negatywnego oddziaływania na środowisko wyraźnie widać nielicznych liderów oraz duże grono płynących znaczniej wolniej.
Dokument określany jako „kwit sternika” (ang. „mate’s receipt”), ma bardzo długą tradycję w międzynarodowym obrocie portowo-morskim, ale jest uważany za mniej istotny dokument ładunkowy, w porównaniu do na przykład, konosamentu.
Ciekawy segment tematyczny rozpoczynał drugi dzień konferencji Offshore Wind 3.0 & Infrastruktura – Ryzyko | Bezpieczeństwo | Finansowanie organizowanej przez Attis Broker – dotyczył on rzadko poruszanej kwestii odpowiedzialności członków zarządu za podejmowane działania.
Wspierani przez Iran szyiccy rebelianci uwikłani od dekady w wojnę domową w Jemenie oskarżyli państwa międzynarodowej koalicji o atak na miasto Sana. Zdarzenie miało się wydarzyć dzień po izraelskim nalocie na infrastrukturę kontrolowaną przez Huti.
Niecodzienny incydent miał na Morzu Czerwonym. Krążownik typu Ticonderoga, USS Gettysburg, trafił nie latający bezzałogowiec wystrzelony przez jemeńskich bojowników Huti, tylko… amerykański myśliwiec F/A-18 Super Hornet, który wysłano celem zwalczania wrogich celów powietrznych. Jak informują media, piloci zdołali się katapultować oraz są cali i zdrowi.
Wyjątkowa z racji na swoje możliwości platforma badawcza RP FLIP (Floating Instrument Platform), zdolna do pływania poziomo jak i pionowo, ma zostać uratowana od trafienia na złom. Jednostka powstała w latach 60-tych XX wieku, należąca wiele dekad do Instytutu Oceanografii Scrippsów (część Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego) ma otrzymać „drugie życie” i dalej zadziwiać entuzjastów tematyki morskiej.
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
Inwestycje wokół offshore mogą sięgnąć ok. 900 miliardów złotych - to trzykrotność całego projektu CPK
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek