Fińska stocznia Meyer Turku przekazała Carnival Cruise Line wycieczkowiec Mardi Gras – jednostkę o tonażu 180 tys. jednostek, napędzaną LNG, z pierwszą kolejką górską na jednostce morskiej.
Dostawa statku mogącego pomieścić 5,2 tys. pasażerów była kilkukrotnie przekładana z powodu ograniczeń związanych z pandemią koronawirusa.
- Dostarczamy piękny i wysoce zaawansowany statek ze światowej klasy technologią, z napędem LNG na czele. Będzie to jedna z najbardziej przyjaznych dla środowiska jednostek pływających po wodach Ameryki Północnej. Jestem bardzo dumny z naszego zespołu stoczniowców i chciałbym podziękować wszystkim zaangażowanym w proces budowy - powiedział prezes Meyer Turku, Tim Meyer.
Wycieczkowiec będzie miał długość 337 metrów i szerokość 42 metrów. Ceremonia cięcia blach dla nowego statku odbyła się w listopadzie 2018 roku. Budowa drugiego wycieczkowca klasy XL dla Carnival Cruise Line ma rozpocząć się w 2020 r.
Kolejnym cudem statku jest oczywiście Bolt, pierwsza kolejka górska zbudowana na jednostce morskiej. Bolt umożliwia pasażerom jazdę z maksymalną prędkością 64 km / h.
- Technologia, obiekty i zakwaterowanie „Mardi Gras” sprawią, że będzie to przełomowy statek w Ameryce Północnej. Dzięki tej dostawie możemy teraz skupić nasze wspólne wysiłki na budowie jej siostrzanego statku Carnival Celebration, który ma zostać dostarczony przez Turku w 2022 roku, tuż przed naszymi 50. urodzinami - powiedziała Christine Duffy, prezes Carnival Cruise Line.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza