• <

Wynik wyszukiwania - "tianjin" - Wiadomości

W Baltimore utknęło jedenaście jednostek

W porcie Baltimore, z którego nie można teraz wypłynąć po katastrofie mostu, utknęło jedenaście jednostek, w tym cztery służące wojsku.
29.03.2024

Huragan Khanun uderza także w Chiny. Jak dotąd ewakuowano 850 tys. osób

Ulewne deszcze i woda spływająca z Pekinu, w którym odnotowano rekordowe opady, zmusiła do ewakuacji 850 tys. mieszkańców sąsiadującej ze stolicą prowincji Hebei, podaje w czwartek agencja AP. Wśród najbardziej dotkniętych obszarów jest miasto Zhuozhou, ważne centrum logistyczne branży wydawniczej.
03.08.2023

Raport wypadków i zdarzeń morskich – lipiec 2023 r.

Lipiec to kolejny miesiąc roku pełen wydarzeń wypadków i zdarzeń morskich. Okres ten obfitował w wiele awarii napędów statków, skutkujących ich niebezpiecznym dla innych jednostek dryfowaniem lub nawet kolizjami. Najbardziej spektakularnym i niebezpiecznym wydarzeniem w tym miesiącu był jednak wybuch pożaru na samochodowcu płynącym z Niemiec do Egiptu z ładunkiem aut, gdzie zarzewiem ognia był najprawdopodobniej jeden z akumulatorów, znajdujących się w samochodzie elektrycznym.
03.08.2023

Wojenne rynki ropy naftowej. Transport morski potrzebuje VLCC i produktowców

Początek 2023 roku to dobry czas dla handlu ropą naftową, pomimo wysokich cen ropy i rosnącego ryzyka recesji gospodarczej. Według danych Refinitiv, w okresie od stycznia do kwietnia 2023 roku podaż ropy naftowej w handlu morskim wzrosła o 9,4%, do 717,8 mln ton. Skorzystali na tym głównie operatorzy z Grecji w których rękach jest 28% floty zbiornikowców do przewozu ropy naftowej oraz 17% światowej floty produktowców.
11.05.2023

Eksplozja rozerwała tankowiec na pół [WIDEO]

W mediach społecznościowych gorąco za sprawą publikacji nagrania z akcji poszukiwawczo-ratowniczej u północnego wybrzeża Chin.
16.01.2023

Logistyka ropy naftowej i produktów w 2022 r. Radykalne zmiany tras, portów i frachtów

Rok 2022 przyniósł radykalne zmiany w trasach transportu ropy naftowej i produktów. Po napaści Rosji na Ukrainę importerzy odczuli rekordowy wzrost stawek frachtowych operatorów zbiornikowców ropy i jej produktów. Lokalna wojna zmieniła obraz makroekonomiczny gospodarki światowej.
03.01.2023

Flender oddaje do użytku nowe stanowiska i system do testowania turbin

Firma Flender oddała do użytku dwa duże systemy testowe dla przekładni i układów napędowych turbin wiatrowych.
31.10.2022

Morska Agencja Gdynia po raz kolejny wyładowała komponenty turbin wiatrowych [WIDEO]

To już kolejny raz gdy Morska Agencja Gdynia obsłużyła zawinięcie jednostki Tian Hui na zlecenie armatora Cosco Shipping.
25.10.2022

Porty kontenerowe Chin zdominowały globalny rynek

Terminale kontenerowe w Chinach przeładowały 142,3 mln TEU w ciągu pierwszych 6 miesięcy 2022 r., co oznacza wzrost o 3 procent rok do roku. Największy obroty w czerwcu zanotowano w Szanghaju, rejestrując przeładunki równoważne 3,79 mln TEU.
11.08.2022

Vestas zgadza się na sprzedaż konwerterów i sterowników do KK Wind Solutions

Producent turbin wiatrowych Vestas podpisał umowę z KK Wind Solutions (KK) dotyczącą przejęcia gałęzi konwerterów i sterowników.
11.08.2022

Cieśnina Tajwańska: czy Chiny zagrażają światowemu transportowi morskiemu?

W ostatnim tygodniu byliśmy świadkami chińskich manewrów w Cieśninie Tajwańskiej, zakłócających transport morski. Globalne skutki blokady Cieśniny Tajwańskiej byłyby katastrofalne z uwagi na uzależnienie od tajwańskich półprzewodników oraz znaczenie morskich szlaków komunikacyjnych.
11.08.2022

Fit For 55. Amoniak paliwem przyszłości?

Amoniak jest jednym z najbardziej obiecujących paliw przyszłości w świecie morskim, ale wprowadzenie go do miksu paliwowego nie jest proste – twierdzą eksperci DNV.
20.02.2022

Porty i logistyka w Chinach pod presją pandemii. Drastyczne środki ostrożności ratują życie, zakłócają logistykę

Port Ningbo działa już prawie na pełnych obrotach po ostatnich zakłóceniach spowodowanych pandemią Covid. Stwierdzono jednak, że ryzyko zakłóceń w transporcie z Chin przeniosło się na Tianjin i Shenzhen. Skutki zakłóceń można obserwować na mapach ruchu statków i w serwisach informacyjnych globalnych operatorów logistycznych.
13.01.2022

MSC kontynuuje darmowe transporty kontenerów dla Mercy Ships

Gigant żeglugowy MSC i organizacja charytatywna Mercy Ships, operująca statkami szpitalnymi, celebrują dekadę współpracy poprzez jej przedłużenie.
03.01.2022

COSCO w ramach rozbudowy portu Tianjin uruchamia pierwszy terminal o zerowej emisji

COSCO Shipping Ports, duży chiński globalny operator portowy, podkreślił uruchomienie w północnym porcie Tianjin, swojego nowego terminalu o zerowej emisji dwutlenku węgla. Według firmy terminal stał się samowystarczalny, wykorzystując czystą energię do swoich operacji. Jest to część ogólnych wysiłków firmy w celu rozszerzenia działalności w Tianjin i swojego zrównoważonego rozwoju.
31.12.2021

Statki towarowe starają się unikać dużych portów

Zatłoczenie w wielu głównych portach świata spowodowało, że firmy zajmujące się przeładunkiem szukały najszybszego sposobu na przetransportowanie towarów przez zatkane arterie światowego handlu.
09.11.2021

Chińczycy budują samowystarczalny, zielony terminal

Port w chińskim Tiencin ogłosił, że wybuduje kierowany przez sztuczną inteligencję zeroemisyjny terminal.
10.08.2021

Co ma wisieć, nie utonie. Koronawirus sposobem na chiński sukces

Początkowo przewidywano, że pandemia koronawirusa sparaliżuje gospodarkę morską Chin, będącą motorem światowego handlu. 20 miesięcy i 4 milionów zgonów później, widzimy, że przewidywania okazały się błędne, a pandemia przyniosła odwrotny skutek.
02.08.2021

Koronawirus w chińskich portach. Łańcuch dostaw znowu stoi w miejscu

Cały świat przygotowuje się na kolejny kryzys związany z transportem morskim, ponieważ pandemia koronawirusa w południowych Chinach zakłóca pracę portów. Skutki obecnej sytuacji znajdą swoje negatywne konsekwencje zarówno w opóźnieniach towarów importowanych z Chin, jak również ich wyższych cenach.
01.07.2021

Mercy Ships odebrała największy cywilny statek szpitalny na świecie

Największy na świecie cywilny statek szpitalny, Global Mercy, został właśnie przekazany organizacji charytatywnej Mercy Ships.
29.06.2021

Wymiana towarowa Chiny-Europa w popandemicznej rzeczywistości

Pandemia COVID-19 stanowi bezprecedensowe wydarzenie skutkujące światowym kryzysem społeczno-gospodarczym. Żegluga istotnie odczuła zawirowania spowodowane pandemią, co odcisnęło swe piętno na wymianie handlowej. Stabilne funkcjonowanie żeglugi oraz portów odgrywa fundamentalne znaczenie dla zapewnienia ciągłości globalnego łańcucha dostaw, jak również funkcjonowania gospodarek narodowych.
06.06.2021

Największy na świecie cywilny statek szpitalny przechodzi próby morskie

Organizacja Mercy Ships ujawniła, że największy na świecie cywilny statek Global Mercy zakończył próby morskie. To jeden z ostatnich etapów przed wysłaniem jednostki do Afryki Subsaharyjskiej.
11.05.2021

Pomimo pandemii notuje się znaczny wzrost wolumenu kontenerów w chińskich portach

Od początku roku, w chińskich portach obserwuje się duży wzrost wolumenu kontenerów. Analitycy notują zwyżkową tendencję, w styczniu było to 37,9%, w lutym 20,5%. Kurs nadal utrzymuje się na wysokim poziomie. Według statystyk opublikowanych przez China Ports and Harbours Association wartość ta na początku marca była równa 14.5%.
22.03.2021

COSCO Shipping – chiński gigant przybywa do gdyńskiego portu z kolejną partią śmigieł

W niedzielę 14 lutego około godziny 14:20 do gdyńskiego portu wpłynął statek „Tian Xi”, należący do chińskiego giganta żeglugowego firmy Cosco Shipping. Przywiózł on ładunek aż 114 śmigieł. Była to największa w historii Polski jednorazowa partia ładunku śmigieł turbin wiatrowych, które zostały zasztauowane, czyli odpowiednio umiejscowione i umocowane na pokładzie jednostki aż w 5 warstwach. Obsługą agencyjną zajęła się specjalizująca się w obsłudze takiego rodzaju towaru Morska Agencja Gdynia.
16.02.2021

CEVA Logistics uruchamia najszybszy serwis drogowy między Chinami a Europą

CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, uruchomił wyjątkową usługę - szybki drogowy transport drobnicowy (LTL) pomiędzy Chinami a Europą. Serwis ten skierowany jest do wszystkich przedsiębiorstw od małych i średnich firm po międzynarodowe korporacje, które nie mają wystarczającej ilości towarów, aby wykorzystać całą przestrzeń ładunkową w ramach transportów FTL. Czas realizacji dostawy wynosi do 12 dni, a jeden z europejskich hubów przeładunkowych zlokalizowany jest w Polsce.
14.12.2020

Statek, który pomoże potrzebującym

Pod koniec 2021 roku w pierwszy rejs do Afryki wypłynie „Global Mercy” - największy na świecie statek szpitalny organizacji pozarządowej. Nowa jednostka ponad dwukrotnie zwiększy możliwości Mercy Ships - organizacji humanitarnej, od ponad 40 lat zapewniającej bezpłatną opiekę chirurgiczną mieszkańcom tych regionów świata, którzy są takiej opieki pozbawieni.
20.10.2020

Wkrótce przekazanie największego, cywilnego statku szpitalnego (wideo)

Szczególny projekt szwedzkiej Steny RoRo. Po kilku latach projektowania i budowy - największy na świecie, cywilny statek szpitalny dla organizacji humanitarnej Mercy Ships zostanie wkrótce przekazany przez chińską stocznię. Według planów, ma wejść do służby do końca 2021 roku.
06.10.2020

Przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych w drugim tygodniu września 2020 roku

Prezentujemy najnowszy przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych autorstwa MGMiŻŚ.
21.09.2020

Chiński armator z dużym zamówieniem na etanowce

Chiński armator Zhejiang Satellite Petrochemical (STL) podpisał kontrakty na budowę czterech etanowców typu VLEC z południowokoreańskimi stoczniami Hyundai Heavy Industries i Samsung Heavy Industries o łącznej wartości 441 milionów dolarów.
27.08.2020

Naukowcy odkryli rtęć w rybach i skorupiakach w najdalszych głębinach oceanów

Naukowcy wykryli spowodowane przez człowieka zanieczyszczenie rtęcią na samym dnie rowu Mariańskiego - najgłębszego rowu oceanicznego na planecie.
23.06.2020

Badanie: Istniejące możliwości technologiczne mogą zapewnić spore oszczędności dla żeglugi

Rozwiązania technologiczne z możliwością ich modernizacji mogą przynieść co najmniej dwucyfrowe oszczędności - wynika z projektu realizowanego w ramach Green Ship of the Future (GSF), niezależnej organizacji non-profit, która opracowuje drogę w kierunku bezemisyjnego transportu morskiego.
19.05.2020

DP World przewiduje ciężkie czasy dla portów i terminali w czasie kryzysu COVID-19

Dubajski operator portowy i terminalowy, DP World, osiągnął niezłe wyniki w pierwszym kwartale tego roku, z przeładunkami porównywalnymi z tymi rok temu.
23.04.2020

Rail Baltica: będzie ponowna ocena ofert w przetargu na budowę odcinka Czyżew-Białystok

Będzie ponowna ocena ofert w przetargu na budowę 71 km odcinka Czyżew-Białystok międzynarodowej trasy kolejowej Rail Baltica - poinformowały w środę PAP prowadzące inwestycję PKP PLK SA. To efekt uwzględnienia odwołań, które złożyły do Krajowej Izby Odwoławczej startujące w przetargu firmy.
05.02.2020

Coraz więcej kontenerów piętrzy się w Szanghaju. Powodem koronawirus

Coraz więcej pustych kontenerów gromadzi się w Szanghaju, największym porcie na świecie, zgodnie z danymi xChange, niemieckiego startupu zajmującego się repozycjonowaniem kontenerów.
28.01.2020

Chińskie Targi Gospodarki Morskiej 2019 dobiegają końca

Chińskie Targi Gospodarki Morskiej 2019 odbyły się w Shenzhen w dniach od 14 do 17 października 2019 r. Gospodarzami pomyślnie przeprowadzonego wydarzenia były Ministerstwo Zasobów Naturalnych Chin i Rząd Ludowy Prowincji Guangdong, a organizatorem był Miejski Rząd Ludowy Shenzhen. Targi powstały z myślą o utworzeniu wydarzenia skupiającego się na krajowej gospodarce morskiej, łącząc wymiany technologiczne, prezentacje produktów, negocjacje handlowe, fora na wysokim szczeblu i działania inwestycyjne.
29.10.2019

Vladimir Rusanov przetransportował LNG do Chin przez Północny Szlak Morski

Vladimir Rusanov, gazowiec LNG klasy lodowej, zakończył podróż Północnym Szlakiem Morskim i dostarczył transport wyprodukowanego w terminalu Jamal LNG gazu skroplonego do Chin.
25.07.2019

Terminale kontenerowe z Tiencinu połączą siły

Cosco Shipping Ports podpisało umowę z Tianjin Port Holdings (TPH) i China Merchants International Terminals (CM Terminals) w sprawie fuzji swoich spółek zależnych.
03.07.2019

Port Gdańsk na konferencji International Association of Ports and Harbours

W Kantonie odbyła się doroczna konferencja Międzynarodowego Stowarzyszenia Portów i Przystani. Wydarzenie zgromadziło około 200 członków zwyczajnych z ponad 90 krajów z wiodących portów ze wszystkich kontynentów.
12.06.2019

Roszczenie o „demurrage” oraz roszczenie o odszkodowanie z tytułu „repudiatory breach of the contract”

Arbitraż w Londynie [London Arbitration 3/18 – [2018] 995LMLN1] przyniósł ciekawe orzeczenie rozstrzygające dwie istotne kwestie związane z czarterem na podróż.
25.07.2018

Fuzja chińskich olbrzymów stoczniowych?

Jak informuje portal Bloomberg, chiński rząd planuje połączenie dwoch największych koncernów stoczniowych - China State Shipbuilding Corp (CSSC) i China Shipbuilding Industry Co (CSIS). Według branżowych ekspertów, ten ruch ma na celu zahamować wzrost południowokoreańskich konkurentów.
31.03.2018

Prawie 400-metrowy OOCL Indonesia w DCT. To już ostatni z serii największych kontenerowców świata

OOCL Indonesia w Gdańsku. Olbrzymi statek zacumował w terminalu kontenerowym DCT w środę. Pojemność tego największego kontenerowca świata to aż 21 413 TEU.
02.03.2018

Ochrzczono ostatni z serii największych kontenerowców świata. OOCL Indonesia już wkrótce zawinie do Gdańska

Chrzest ostatniego z serii gigantycznych kontenerowców. Szósty w kolejności statek otrzymał imię OOCL Indonesia w środę w południowokoreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries. Jednostka będzie pływała w serwisie LL1, łączącym porty Dalekiego Wschodu z Gdańskiem. Wkrótce zobaczymy ją w terminalu kontenerowym DCT.
17.01.2018

Ma prawie pół kilometra długości. Piąty największy kontenerowiec świata przypłynął do Gdańska (foto, wideo)

Piąty największy kontenerowiec świata w gdańskim porcie. Ochrzczony pod koniec listopada ubiegłego roku OOCL Scandinavia dziewiczy rejs z Dalekiego Wschodu zakończył w terminalu kontenerowym DCT. Statek zostanie w Gdańsku do czwartku wieczorem.
10.01.2018

Nawet 500 masowców czeka na rozładunek węgla w chińskich portach

Od 400 do 500 dużych masowców czeka na rozładunek węgla na chińskich wodach z powodu korków w azjatyckich portach węglowych - wynika z danych Thomson Reuters Erikson.
04.01.2018

Czwarty największy kontenerowiec świata zawinął do terminalu DCT

OOCL United Kingdom już w Gdańsku. Czwarty największy kontenerowiec świata, którego chrzest odbył się niecałe dwa miesiące temu, zacumował w DCT w środę. To jego pierwsza podróż z Azji do Europy.
16.11.2017

Trzeci największy kontenerowiec świata zawinął do Gdańska

Trzeci największy kontenerowiec świata w Gdańsku. OOCL Japan zacumował w terminalu kontenerowym DCT w czwartek. Zanim jednostka po raz pierwszy przypłynęła do Polski, nie obyło się bez przeszkód.
02.11.2017

Drugi największy kontenerowiec świata zacumował w Gdańsku. Niesamowity widok (wideo)

OOCL Germany już w Gdańsku. Drugi największy kontenerowiec świata zacumował w terminalu kontenerowym DCT w środę rano. Jego pojemność to aż 21 413 TEU.
11.10.2017

Do Gdańska zawinął największy kontenerowiec świata. Byliśmy na pokładzie (foto, wideo)

OOCL Hongkong już w DCT. Największy kontenerowiec świata zacumował w środę przy nabrzeżu T2. Na pokładzie jednostki, która odbywa obecnie dziewiczy rejs, zmieści się 21 413 kontenerów 20-stopowych.
28.06.2017

Do Gdańska w środę przypłynie największy kontenerowiec świata

OOCL Hong Kong w terminalu DCT. Zmieniiła się godzina zawinięcia statku. Największy kontenerowiec świata spodziewany jest w Gdańsku w środę około godziny 14:00. Pojemność tego statku to 21 413 TEU (kontenerów 20-stopowych).
26.06.2017

Największe kontenerowce świata raz w tygodniu będą wpływały do gdańskiego portu (foto, wideo)

CSCL Arctic Ocean w terminalu kontenerowym DCT. Jeden z największych kontenerowców na świecie o pojemności około 19 000 TEU zacumował przy nabrzeżu T2 we wtorek wieczorem. Jednostka dotarła do gdańskiego portu w ramach rozpoczętej właśnie współpracy z Ocean Alliance – największym aliansem kontenerowym świata. Pozostanie tam do czwartku.
18.05.2017

Największy na świecie kontenerowy serwis żeglugowy rozpoczął funkcjonowanie w Porcie Gdańsk

Zapowiadane od kilku miesięcy pierwsze zawinięcie kontenerowego aliansu żeglugowego stało się faktem w dniu 9 maja. Tego dnia do terminalu kontenerowego DCT zawinął statek oceaniczny OOCL Tianjin inaugurując kolejne regularne połączenie kontenerowe Gdańska z Azją.
10.05.2017

DCT rozpoczyna obsługę największego na świecie aliansu żeglugowego

Ocean Alliance w gdańskim Terminalu Kontenerowym DCT. Obsługę największego na świecie aliansu żeglugowego rozpocznie zawinięcie statku OOCL Tianjin. Jednostka przypłynie do gdańskiego portu we wtorek wieczorem.
08.05.2017

Największy kontenerowiec świata rozpoczyna pracę

Kontenerowiec Madrid Maersk, o rekordowej ładowności 20,586 TEU, zawinął do pierwszego portu na swoim dziewiczym rejsie.
02.05.2017

W Poznaniu powstało Centrum Badawcze Nowego Jedwabnego Szlaku

Na Politechnice Poznańskiej powstało polsko-chińskie Centrum Badawcze Nowego Jedwabnego Szlaku. Do jego głównych zadań będzie należał transferu nauki, edukacji, kultury, a w konsekwencji – także biznesu.
27.04.2017

Poznajmy największe porty i terminale kontenerowe z każdego kontynentu: Azja, cz. 2 (foto)

Wraz z rozwojem popularności przewozu drobnicy w kontenerach na świecie pojawiło się mnóstwo terminali przeznaczonych tylko do obsługi tych ładunków. Na koniec naszego cyklu przyjrzymy się drugiej piątce światowych liderów z Azji. Przez ostatnie 20 lat to porty z tego regionu stały się największymi centrami przeładunku kontenerów, dzięki szybkiemu rozwojowi azjatyckich tygrysów.
15.04.2017

Euroafrica Shipping Lines powiększa flotę

ESL America (wcześniej BBC Ems). To wielozadaniowy drobnicowiec z rynku statków używanych, który w listopadzie dołączy do floty szczecińskiego przewoźnika Euroafrica Shipping Lines (ESL). Wcześniej jednostka pracowała dla BBC Chartering z Leer w Niemczech (Briese Schiffahrt).
08.10.2016

DSV silne w Azji

W krajach APAC połączenie DSV z UTi poskutkowało wyodrębnieniem działań dywizji Solutions, specjalizującej się w logistyce kontraktowej, oraz Air & Sea, odpowiedzialnej za fracht lotniczy i morski. Obecnie DSV Solutions powadzi operacje w ponad 80 lokalizacjach w Azji o powierzchni 450 tys. m2, zatrudniając 1 tys. pracowników.
20.09.2016

Chiny dalej będą obniżać zdolności przeładunkowe portów

Chiński rząd zamierza kontynuuować swoją politykę optymalizacji portów kontenerowych. Nie dziwi to, biorąc pod uwagę fakt, że zdolności przeładunkowe tych obiektów aż o 50 mln TEU przekraczają popyt.
22.08.2016

Wycieczkowy olbrzym rozpoczyna swój pierwszy sezon

Niemiecka stocznia Meyer Werft przekazała armatorowi wycieczkowiec Ovation of the Seas. To trzeci statek klasy Quantum, po Quantum of the Seas oraz Anthem of the Seas, zbudowany w Meyer Werft. Tym samym Ovation of the Seas dołączył do floty Royal Caribbean Cruises liczącej w sumie 23 potężnych wycieczkowców.
12.04.2016

Seminarium „Bezpieczeństwo portów morskich”

Przedstawiciele instytucji i przedsiębiorstw związanych z działalnością portów morskich spotkali się we wtorek 17 listopada 2015 r. w siedzibie Polskiego Rejestru Statków S.A. w Gdańsku na seminarium "Bezpieczeństwo portów morskich", zorganizowanym przez Polski Rejestr Statków oraz Krajową Izbę Gospodarki Morskiej. Patronat honorowy nad seminarium objął Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni dr inż. kpt. ż.w. Andrzej Królikowski.
26.11.2015

Spada obrót kontenerami w azjatyckich portach

W ostatnich miesiącach spadają przeładunki kontenerów w głównych azjatyckich portach, które są zarazem największymi na świecie. Nie ma w tym nic dziwnego, patrząc na wyniki czołowych portów Europy (w tym polskich), gdzie również zanotowano spadek obrotów kontenerami.
20.08.2015

Pierwsze aresztowania w sprawie eksplozji w chińskim Tiencin. Utrudnienia dla armatorów

Chińskie władze aresztowały właścicieli magazynu, w którym przechowywane były materiały wybuchowe. Jak twierdzi policja, przyczyną eksplozji w porcie Tiencin było ich zapalenie.
14.08.2015

Chińskie porty notują wzrost przeładunków kontenerowych

Główne porty chińskie zaliczyły udane I półrocze. Mimo kryzysu gospodarczego w Państwie Środka, prawie każdy z nich zaliczył wzrost przeładunków kontenerowych.
17.07.2015

Megakontenerowce muszą czekać dłużej w portach

W 2014 roku spadła wydajność obsługi megakontenerowców w portach na całym świecie. To efekt zakorkowania oraz opóźnień w największych przystaniach na świecie – twierdzą analitycy z amerykańskiej agencji IHS.
28.06.2015

CSCL GLOBE zawija do Hamburga – Chiny najważniejszym partnerem handlowym w przewozach kontenerowych

CSCL GLOBE to pierwsza jednostka o pojemności 19.100 TEU jaki był odprawiany w hamburskim porcie. To obecnie największy statek kontenerowy na świecie, a obsługuje serwis liniowy na szlaku pomiędzy Europą a Azją. Chiny w tym roku ugruntują swoją pozycję najbardziej znaczącego partnera handlowego Hamburga w przewozach kontenerowych. Po zakończeniu szacowania wyników przeładunku w roku 2014 Hafen Hamburg Marketing jest przekonany, że poziom 3 milionów TEU w przewozach kontenerowych z Chinami jest możliwy do osiągnięcia
16.01.2015

Największy kontenerowiec świata wyruszył w swój pierwszy rejs

CSCL Globe, największy kontenerowiec na świecie, a jednocześnie pierwszy z pięciu identycznych statków zamówionych przez China Shipping Container Lines (CSCL) opuścił port Tianjin w Chinach i rozpoczął swoją pierwszą podróż.
08.12.2014

Hongkong - Gdańsk. Nowe połączenie morskie w ofercie ROHLIG SUUS Logistics

ROHLIG SUUS Logistics uruchomił kolejną, bezpośrednią linię drobnicową do Gdańska, obejmującą 7 portów w południowo-zachodnich Chinach. Przesyłki są konsolidowane w Hongkongu.
30.01.2014

W 2016 r. do Polskiej Żeglugi Morskiej trafi osiem nowych masowców. Zbuduje je za miliard dolarów stocznia chińska

W 2016 r. Polska Żegluga Morska powiększy swoją flotę o osiem nowych statków. Rywalizację o kontrakt wart ponad miliard dolarów wygrała chińska stocznia Yangfan. To nowa inwestycja po zakończonym w ubiegłym roku programie modernizacji floty armatora.
23.01.2014

Nowe połączenie morskie Hongkong-Gdańsk operatora RSL

Rohlig Suus Logistics uruchomił bezpośrednią linię drobnicową z Hongkongu do Gdańska, obejmującą także sześć portów w południowo-zachodnich Chinach.
31.12.2013

Złom pilnie poszukiwany

W południowej Azji kwitnie interes ze złomowaniem wraków statków. Ochrona środowiska i życie pracowników nie mają przy tym najmniejszego znaczenia, bardzo cenna jest natomiast stal. Stocznie złomowe, gdzie za ciężką i niebezpieczną harówkę płaci się ludziom nędzne grosze, działają zwykle nielegalnie. Azbest, resztki ropy i metale ciężkie powodują skażenie całych.
28.02.2013

Stocznie: Kadłuby w Azji, off shore w Europie

Polska Żegluga Morska zbliża się obecnie do końca realizacji programu odnowy floty na lata 2005-2015, w ramach którego armator zamówił w stoczniach w Chinach i Japonii 38 masowców. Dlaczego stocznie azjatyckie? Krzysztof Gogol z PŻM wyjaśnia, co opłaca się budować w Azji, a co lepiej zlecić stoczniom w Europie.
10.09.2012

Chińczycy płyną do Gdańska...

... obwieściły media, publikując pierwsze relacje z niedawnej oficjalnej wizyty Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Sławomira Nowaka w Chinach. W składzie delegacji byli przedstawiciele polskiego sektora transportu lotniczego i kolejowego oraz portów z Prezesem Zarządu Morskiego Portu Gdańsk Ryszardem Strzyżewiczem i szefami DCT Gdańsk.
02.08.2012

Udział PRS w budowie nowych statków dla PŻM w latach 2005-2012

Wbrew trudnościom, jakie branża morska i rynek przewozów morskich przeżywają w ostatnich latach, Polska Żegluga Morska prosperuje i rozwija się. Szczeciński armator z powodzeniem realizuje program odnowy swojej floty, zakładający wzbogacenie jej w latach 2005-2013 r. o 42 nowe statki.
11.07.2012

Relacja z rejsu mv Koszalin

W połowie czerwca w stoczni Xingang w Tianjin odbył się odbiór masowca PŻM o nośności 38-tys. m/v „Koszalin”. Statek jest już w dziewiczym rejsie a informację „z pierwszej ręki” z pierwszych dni jego podróży przesłał dowódca jednostki kpt. ż. w. Adam Kowalski. Oto jego relacja :
04.07.2012

PŻM powiększa flotę

W ostatnim tygodniu czerwca br. Polska Żegluga Morska odebrała ze stoczni trzy nowe statki.
02.07.2012

Wracajmy nad morze

W ostatnich latach Polska, odepchnięta przez azjatyckie tygrysy, odwróciła się od morza. Ale nasza gospodarka morska coraz lepiej dostosowuje się do globalnych trendów.
18.06.2012

Nowy statek we flocie PŻM

W chińskiej stoczni Xingang w Tianjin odbyły się uroczystości chrztu i przekazania Polskiej Żegludze Morskiej (PŻM) statku m/s "Koszalin" - poinformował w czwartek PAP doradca dyrektora naczelnego PŻM Krzysztof Gogol.
15.06.2012

Po m/s „Szczecin” mamy m/s „Koszalin”

14 czerwca br. w stoczni Xingang w Tianjin (Chiny) odbył się chrzest statku m/s „Koszalin”. Aktu chrztu statku dokonała Teresa Żurowska z koszalińskiego oddziału organizacji charytatywnej Kiwanis. Matka chrzestna wybrana została wspólnie przez społeczeństwo ziemi koszalińskiej oraz PŻM.
14.06.2012

Współpraca polsko-chińska - na progu wielkiej szansy

Według danych agencji Xinhua 2011r. Chiny wydały na konsumpcję więcej niż USA. Ostatnie lata upłynęły pod znakiem ożywionych kontaktów dyplomatycznych (kierunki dalszej współpracy z Chinami były przedmiotem rozmów i ustaleń Komisji Mieszanej RP – ChRL planowanej na koniec maja 2012 roku). Chińczycy cenią sobie stabilność naszej gospodarki i korzystne położenie geopolityczne. Nasz kraj odwiedza rosnąca liczba chińskich misji gospodarczych, z drugiej strony rodzime przedsiębiorstwa coraz chętniej wysyłają swoich przedstawicieli do
11.06.2012

Kuehne + Nagel ma nowe centrum konsolidacyjne LCL w Szanghaju

Utworzenie nowego centrum konsolidacji ładunków w Szanghaju spowodowało jeszcze większe wzmocnienie serwisu drobnicowego LCL (transport w kontenerach zbiorczych) oferowanego przez firmę Kuehne + Nagel w regionie Azja-Pacyfik, a także rozszerzenie zakresu usług do Europy Wschodniej.
22.05.2012

Nowy statek we flocie PŻM z Chin

W chińskiej stoczni Xingang w Tianjin odbyły się uroczystości chrztu i przekazania Polskiej Żegludze Morskiej statku m/s "Szczecin" - poinformował w środę PAP doradca dyrektora naczelnego PŻM Krzysztof Gogol.
19.03.2012

Szczecin ochrzczony w Chinach

Szczecin/Chiny. W stoczni Xingang w Tianjin (Chiny) w środę rano odbyły się uroczystości, chrztu i przekazania Polskiej Żegludze Morskiej statku m/s SZCZECIN.
15.03.2012

Szczecin już na wodzie

Szczecin/Tianjin. Dokładnie o 16.18 czasu lokalnego (9.18 czasu polskiego) w stoczni Xingang w Tianjin spłynął na wodę masowiec m/s „Szczecin” (38.000 DWT).
16.12.2011

Silniki z Cegielskiego na statkach PŻM

Na najnowszych statkach Polskiej Żeglugi Morskiej budowanych w chińskiej stoczni Mingde będą montowane silniki z poznańskich Zakładów Przemysłu Metalowego im. H. Cegielskiego. Będą to silniki główne, powstające w Poznaniu na licencji firmy Wärtisilä, o mocy 7800 kW każdy. Koszt jednego to około 3,5 mln dolarów.
17.02.2011

Dziękujemy za wysłane grafiki.