COSCO Shipping Ports, duży chiński globalny operator portowy, podkreślił uruchomienie w północnym porcie Tianjin, swojego nowego terminalu o zerowej emisji dwutlenku węgla. Według firmy terminal stał się samowystarczalny, wykorzystując czystą energię do swoich operacji. Jest to część ogólnych wysiłków firmy w celu rozszerzenia działalności w Tianjin i swojego zrównoważonego rozwoju.
15 grudnia to, co operator COSCO nazywa pierwszym na świecie inteligentnym systemem zielonej energii dla terminalu zeroemisyjnego, zostało pomyślnie podłączone do sieci energetycznej w Drugim Terminalu Kontenerowym portu Tianjin. W porównaniu z tradycyjnymi terminalami COSCO podkreśliło, że "zeroemisyjny " terminal jest zasilany energią wiatrową i słoneczną, tym samym osiągając zerową emisję dwutlenku węgla zarówno w zużyciu, jak i przy produkcji energii.
Faza I Projektu Inteligentnego Zielonego Systemu Energetycznego Terminalu Sekcji C Portu Tianjin obejmuje dwie turbiny wiatrowe o mocy 4,5 MW, które mają generować 23,3 mln kWh energii elektrycznej rocznie i zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o 20 600 ton rocznie. Ponadto, projekt fotowoltaiczny o mocy 1,4 MW w budowie ma zostać podłączony do sieci w połowie stycznia 2022 roku.
COSCO oznajmił, że będzie również korzystać zarówno z wiatru i energii słonecznej podczas fazy II budowy projektu.
Tianjin jest jednym z dziesięciu największych portów kontenerowych na świecie i najbardziej wysuniętym na północ portem Chin. W 2020 roku Tianjin zwiększył wolumeny o ponad pięć procent, przeładowując 18,5 mln TEU. COSCO Shipping Ports, które obsługuje i zarządza 370 miejscami postojowymi w 37 portach na całym świecie o łącznej rocznej zdolności przeładunkowej 124 mln TEU, realizuje strategię dalszego rozwoju portu w Tianjin. Położony w pobliżu Pekinu, port ma strategiczną przewagę z dostępem do północnego korytarza.
W zeszłym miesiącu COSCO Shipping Ports Limited i China Shipping Terminal Development Co. podpisały nową umowę dotyczącą własności Tianjin Container Terminal, jednego z czterech głównych terminali kontenerowych w kompleksie portowym. COSCO dodało, że spodziewa się w pełni ułatwić rozwój TCT jako międzynarodowego hubu żeglugowego w północnych Chinach. Ma to zostać osiągnięte poprzez optymalizację wydajności operacyjnej linii żeglugowych zawijających do terminalu oraz promowanie synergii sieci hub-and-spoke i przeładunkowej w regionie Bohai Rim. Zawarto już kilka nowych umów na korzystanie z urządzeń portowych.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął
TransLogistica Poland 2025. Polskie porty pod wspólną marką Ports of Poland