PMK
Kontenerowiec Madrid Maersk, o rekordowej ładowności 20,586 TEU, zawinął do pierwszego portu na swoim dziewiczym rejsie.
27 kwietnia jednostka stawiła się w chińskim Tianjin. Będzie tam w przyszłości zawijać częściej, gdyż jej przeznaczenie to obsługa szlaku Azja-Europa.
Największy statek tego typu powstał w koreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME). Mierzy 399 metrów długości oraz 58,6 metrów szerokości.
Jednostka należy do drugie generacji kontenerowców Triple-e i jest pierwszym z 11 podobnych kontenerowców zamówionych w DSME w 2015 roku. Początkowo te statki miały mieć ładowność rzędu 19,630 TEU, ale zostały zmodyfikowane, by osiągnąć ponad 20 tys. TEU.
Reszta jednostek tej klasy zostanie dostarczona do maja 2018 roku. Będą pływać na trasach Azja-Europa, zastępując mniejsze kontenerowce. Wartość kontraktu na ich budowę wyniosła 1,8 mld dolarów.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania