PMK
Dubajski operator portowy i terminalowy, DP World, osiągnął niezłe wyniki w pierwszym kwartale tego roku, z przeładunkami porównywalnymi z tymi rok temu.
Operator obsłużył 17,2 miliona TEU w swoim globalnym portfelu terminali kontenerowych w pierwszym kwartale 2020 roku, przy czym wolumeny kontenerów brutto zmniejszyły się o 1,7% rok do roku w stosunku do raportowanych danych i wzrosły o 0,3% w stosunku do analogicznego okresu.
Zgłoszone wolumeny spadły w regionie Azji i Pacyfiku oraz w Indiach z powodu wygaśnięcia koncesji w Surabaya (Indonezja) i zbycia obiektów w Tianjin (Chiny).
Większym wyzwaniem ma być przewidywany spadek globalnego handlu i wolumenów w drugim kwartale roku i w późniejszej części roku - uważa operator portu.
Dlatego oczekuje się, że skutki gospodarcze pandemii koronawirusa będą odczuwane w większym stopniu w nadchodzącym kwartale.
- Prognozuje się, że światowy handel i wolumeny kontenerów spadną w 2020 roku, a większość specjalistów branżowych (Drewry -3%, Sea-Intel -10%) dodatkowo podkreśla krótkoterminową niepewność, przed którą stoi nasz sektor. Podobnie, jakikolwiek moment ożywienia jest niepewny, ale w końcu musi dojść do wzrostu obrotów handlowych w miarę normalizacji globalnej działalności gospodarczej - skomentował przewodniczący i dyrektor generalny DP World, Sultan Ahmed Bin Sulayem. - Biorąc pod uwagę trudniejsze otoczenie, w najbliższym czasie skupiamy się na integracji naszych ostatnich przejęć w celu uzyskania synergii, ograniczeniu kosztów w celu ochrony rentowności, zarządzaniu nakładami inwestycyjnymi na wzrost w celu zachowania przepływów pieniężnych i utrzymania naszej oceny inwestycyjnej.
Bin Sulayem dodał, że inwestycja firmy w technologię cyfrową i automatyzację pozwoliła zminimalizować zakłócenia w portach.
Tygodniowy przegląd promowy, a w nim m.in. o armatorach, którzy na bieżąco dostosowują się do sytuacji po brexicie
Speed – rekordowy rok mimo utraconych możliwości
Damen: autonomiczna żegluga ≠ bezzałogowe statki
Największe kontenerowce świata - przegląd
Stena Bulk, czyli dlaczego gaz LNG powinien zawsze podróżować pierwszą klasą
Inwestycja na terminalu promowym w Świnoujściu zmienia go z każdym dniem [wideo]
Ropa brent | 56,19 $ | baryłka | 0,00% | 23:56 |
Cyna | 21600,00 $ | tona | -0,94% | 19 sty |
Cynk | 2652,00 $ | tona | -0,45% | 19 sty |
Aluminium | 1951,00 $ | tona | -1,41% | 19 sty |
Pallad | 2373,75 $ | uncja | 0,22% | 00:53 |
Platyna | 1135,80 $ | uncja | -0,08% | 00:53 |
Srebro | 26,03 $ | uncja | 0,12% | 00:54 |
Złoto | 1869,80 $ | uncja | -0,01% | 00:53 |