PMK
Dubajski operator portowy i terminalowy, DP World, osiągnął niezłe wyniki w pierwszym kwartale tego roku, z przeładunkami porównywalnymi z tymi rok temu.
Operator obsłużył 17,2 miliona TEU w swoim globalnym portfelu terminali kontenerowych w pierwszym kwartale 2020 roku, przy czym wolumeny kontenerów brutto zmniejszyły się o 1,7% rok do roku w stosunku do raportowanych danych i wzrosły o 0,3% w stosunku do analogicznego okresu.
Zgłoszone wolumeny spadły w regionie Azji i Pacyfiku oraz w Indiach z powodu wygaśnięcia koncesji w Surabaya (Indonezja) i zbycia obiektów w Tianjin (Chiny).
Większym wyzwaniem ma być przewidywany spadek globalnego handlu i wolumenów w drugim kwartale roku i w późniejszej części roku - uważa operator portu.
Dlatego oczekuje się, że skutki gospodarcze pandemii koronawirusa będą odczuwane w większym stopniu w nadchodzącym kwartale.
- Prognozuje się, że światowy handel i wolumeny kontenerów spadną w 2020 roku, a większość specjalistów branżowych (Drewry -3%, Sea-Intel -10%) dodatkowo podkreśla krótkoterminową niepewność, przed którą stoi nasz sektor. Podobnie, jakikolwiek moment ożywienia jest niepewny, ale w końcu musi dojść do wzrostu obrotów handlowych w miarę normalizacji globalnej działalności gospodarczej - skomentował przewodniczący i dyrektor generalny DP World, Sultan Ahmed Bin Sulayem. - Biorąc pod uwagę trudniejsze otoczenie, w najbliższym czasie skupiamy się na integracji naszych ostatnich przejęć w celu uzyskania synergii, ograniczeniu kosztów w celu ochrony rentowności, zarządzaniu nakładami inwestycyjnymi na wzrost w celu zachowania przepływów pieniężnych i utrzymania naszej oceny inwestycyjnej.
Bin Sulayem dodał, że inwestycja firmy w technologię cyfrową i automatyzację pozwoliła zminimalizować zakłócenia w portach.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody