Organizacja Mercy Ships ujawniła, że największy na świecie cywilny statek Global Mercy zakończył próby morskie. To jeden z ostatnich etapów przed wysłaniem jednostki do Afryki Subsaharyjskiej.
- Te badania głębinowe stanowią krytyczny etap przed dostawą naszego nowego statku szpitalnego - powiedział Jim Paterson, konsultant wykonawczy Mercy. - Próby sprawdzają aspekty operacyjne w czasie długiego pobytu jednostki na morzu. Z przyjemnością stwierdzam, że Global Mercy pomyślnie przeszedł każdy test – dodał.
Mercy Ships wykorzystuje statki szpitalne do świadczenia bezpłatnych, światowej klasy usług zdrowotnych, budowania potencjału i zrównoważonego rozwoju dla osób z niewielkim dostępem w krajach rozwijających się. Założona w 1978 roku przez Dona i Deyona Stephenów firma Mercy Ships działała w ponad 55 krajach rozwijających się, świadcząc usługi medyczne o wartości ponad 1,7 miliarda dolarów i bezpośrednio z korzyścią dla ponad 2,8 miliona ludzi.
Z gościną w porcie w Antwerpii
Rob Corley, główny oficer operacyjny Mercy Ship, poinformował, że statek wyruszy w swój dziewiczy rejs do Belgii jako gość portu w Antwerpii. Podczas zadokowania Global Mercy zakończy kilka miesięcy ostatecznego wyposażania i przyjmowania załogi. Obejmuje to instalację sprzętu medycznego i systemów informatycznych, a także zaopatrzenie statku w zaopatrzenie za pośrednictwem Europejskiego Centrum Dystrybucji Mercy Ships w Holandii. Wizyta w Europie zakończy się ostatecznym wysłaniem statku z Rotterdamu w pierwszą podróż do Afryki.
Specjalnie zaprojektowane pokłady szpitalne stanowią jedyne w swoim rodzaju serce statku, na które składa się sześć sal operacyjnych i oddziałów szpitalnych dla 200 pacjentów, laboratorium, przychodnia ogólna, okulistyka i gabinety stomatologiczne. Statek może pomieścić do 950 osób w porcie, w tym 641 członków załogi, składającej się z ochotników z całego świata. Global Mercy jest specjalnie wyposażony w najwyższej klasy obiekty szkoleniowe, aby umożliwić Mercy Ships przyczynienie się do trwałego wsparcia podstawowych umiejętności chirurgicznych i pokrewnych dla lokalnych pracowników służby zdrowia.
Mercy Ships spodziewa się, że obecny wpływ organizacji charytatywnej będzie ponad dwukrotnie większy dzięki operacjom zmieniającym życie, jak i szkoleniom pracowników służby zdrowia w ciągu przewidywanego 50-letniego okresu eksploatacji statku.
Global Mercy reprezentuje międzynarodową współpracę. Przy całkowitej długości 174 metrów, szerokości 28,6 metra i pojemności brutto 37 000 jest dostosowanym do potrzeb statkiem pasażerskim. Jako pierwszy w swoim rodzaju statek przeszedł budowę w stoczni Tianjin Xingang. Francuska firma zajmująca się pośrednictwem okrętowym, Barry Rogliano Salles (BRS), odegrała kluczową rolę w negocjowaniu umowy.
Statek jest napędzany czterema silnikami Wärtsilä 32, ma projektowe zanurzenie 6,15 metra i prędkość eksploatacyjną 12 węzłów.
Dzień Otwartych Koszar w 13. Dywizjonie Trałowców. Wojsko zachęca do służby
Koniec odysei ORP Lublin? Okręt rozpoczyna próby zdawczo-odbiorcze
Współpraca okrętów 8. FOW z siłami 16. DZ w ramach ćwiczenia Zalew-23
Austal woduje dwa nowe okręty dla US Navy
Filipiny: Co najmniej 31 osób zginęło w pożarze promu pasażerskiego
Wszystko jasne! Tajemniczy obiekt przy Nord Stream 2 wydobyty i zidentyfikowany