• <

Wynik wyszukiwania - "terminal DCT" - Wiadomości

Dyrektor generalny Baltic Hub: Terminal po rozbudowie przeładuje nawet do 4,5 mln TEU

– Chcemy być jednym z największych hubów kontenerowych w Europie i wydarzy się to już w ciągu kilku lat. Biorąc pod uwagę nasze znakomite położenie i zdolności operacyjne, chcemy być czołowym graczem w regionie, zarówno od strony lądu, jak i morza – mówi Charles Baker, dyrektor zarządzający Baltic Hub (DCT Gdańsk) w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.
15.12.2022

Z Czech do Gdańska. Pierwszy pociąg kontenerowy z Ostrawy w DCT Gdańsk [WIDEO]

DCT Gdańsk poinformował o wjechaniu na terminal pierwszego pociągu kontenerowego z Ostrawy. Wydarzenie to otwiera regularne połączenie operatora Metrans z Czech do Gdańska.
08.09.2022

Świnoujście. Przetarg na budowę Głębokowodnego Terminala Kontenerowego na finiszu

W ciągu najbliższych tygodni dowiemy się, kto zbuduje i będzie zarządzał Głębokowodnym Terminalem Kontenerowym w Świnoujściu.
07.07.2022

Operatorzy transportu intermodalnego chcą ustanowienia arbitra w sporach z terminalami

Operatorzy przewozów intermodalnych chcą ustanowienia instytucji arbitra do rozstrzygania sporów z terminalami – poinformowali spedytorzy w środę podczas posiedzenia sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej. Proponują, aby rolę tę przypisać Urzędowi Transportu Kolejowego.
22.06.2022

Nowy rekord w DCT Gdańsk. Przeładowali 21 371 TEU na jednym statku!

DCT Gdańsk, największy terminal kontenerowy na Bałtyku poinformował we wtorek 21 czerwca, że pod koniec maja przeładował aż 21 371 TEU (kontenerów 20-stopowych) na jednym statku.
21.06.2022

Busole 2021. Kolejni laureaci konkursu DCT Gdańsk otrzymali czeki na projekty społeczne w dzielnicach

Kolejni laureaci konkursu grantowego Busole 2021 otrzymali czeki na realizację projektów społecznych w sąsiadujących z nami dzielnicach – poinformował terminal kontenerowy DCT Gdańsk.
01.05.2022

Terminal kontenerowy w gdańskim porcie, falochron czy Przekop Mierzei Wiślanej - pomorskie inwestuje ponad 50 mld w infrastrukturę

Pomorskie inwestycje w infrastrukturę warte są ponad 50 mld zł, co czyni to województwo liderem - obok Mazowsza - pod względem wartości realizowanych i planowanych projektów. Wkrótce dołączą do nich m.in. Droga Czerwona oraz budowa falochronu osłonowego w Porcie Gdańsk.
16.04.2022

DCT Gdańsk rozstrzygnął program grantowy Busole 2021

DCT Gdańsk, największy terminal kontenerowy na Morzu Bałtyckim, ogłosił wyniki konkursu grantowego Busole 2021. Kapituła konkursu wybrała siedem projektów na łączną kwotę 210 tys. złotych.
08.03.2022

Busole 2021. Terminal DCT wesprze ważne inicjatywy społeczne

Już 28 lutego terminal DCT Gdańsk ogłosi siedmiu laureatów konkursu grantowego Busole 2021. Do udziału zaproszone były organizacje działające na terenie sąsiadujących dzielnic z DCT. Do rozdania w pierwszej odsłonie konkursu jest 250 tys. złotych.
16.02.2022

Prezes Portu Gdańsk na EEC Trends o łańcuchach dostaw: "Mamy szanse na rozwój, myślimy o 7 mln TEU"

EEC Trends to debata nad głównymi trendami, które w roku 2022 roku staną się przedmiotem dyskusji w trakcie XIV Europejskiego Kongresu Gospodarczego. W panelu "Logistyka i infrastruktura wobec zmian w łańcuchach dostaw", w czwartek 20 stycznia w Sheraton Grand Warsaw udział wziął Łukasz Greinke, prezes Portu Gdańsk.
24.01.2022

DCT gra z WOŚP! Wylicytuj zwiedzanie terminala z przewodnikiem

Dobra wiadomość dla sympatyków Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, której 30. finał już za tydzień 30 stycznia. Swój wkład na konto Orkiestry Owsiaka postanowił włożyć również terminal DCT Gdańsk. Każdy może licytować specjalną nagrodę - zwiedzanie terenu terminala z przewodnikiem.
21.01.2022

Port Gdańsk z historycznym rekordem przeładunków - 53,2 mln ton: "Mamy bardzo duże aspiracje" [WIDEO]

W Porcie Gdańsk w 2021 roku w sumie przeładowano 53,2 mln ton towarów. W porównaniu do poprzedniego roku stanowi to 11 proc. wzrost.
18.01.2022

Porty w Gdańsku, Gdyni i Szczecinie-Świnoujściu podają wyniki za rok 2021 [WIDEO]

W Ministerstwie Infrastruktury w Warszawie władze portów morskich podsumowują wyniki za 2021 rok. W konferencji udział biorą ministrowie Marek Gróbarczyk oraz Grzegorz Witkowski wraz z prezesami portów morskich: Gdańsk, Gdynia i Szczecin-Świnoujście.
17.01.2022

Najgorsza jest nieprzewidywalność, a nie wzrost cen frachtów

Andrzej Bułka, prezes zarządu Fracht FWO Polska, mówi o zmianach na rynku spedycyjnym i jego perspektywach rozwoju.
29.11.2021

Rosja chce zdominować basen Morza Bałtyckiego budową nowego dużego kompleksu portów

Rosyjska agencja federalna FSUE Rosmorport oraz Primorsky Universal Transshipment Complex (Primorsky UPK) podpisały porozumienie w sprawie rozwoju dużego, głębokowodnego, uniwersalnego kompleksu portowego, o którym mówi się, że jest największym projektem inwestycyjnym na rosyjskiej części wybrzeża Morza Bałtyckiego.
22.11.2021

DCT Gdańsk. „Morskim kolosom nie opłaca się zanieczyszczać morza”

Specjaliści z DCT Gdańsk i Urzędu Morskiego w Gdyni obalają mit mówiący o tym, że statki stanowią wielkie zagrożenie dla czystości wody. Nasi rozmówcy wyjaśniają, kto i w jaki sposób czuwa nad odbiorem nieczystości z morskich kolosów, dlaczego monitoruje się wody balastowe oraz ile trzeba zapłacić za nieprzestrzeganie zasad.
08.10.2021

Port Gdańsk. Zmodernizują drogi i tory za 80 mln zł [WIDEO, ZDJĘCIA]

Inwestycja obejmuje przebudowę układu kolejowego i drogowego pomiędzy Nabrzeżem Przemysłowym w Porcie Wewnętrzym, a ulicą Ku Ujściu oraz pomiędzy ulicą Chemików, a przyczółkiem przeprawy promowej w ciągu ulicy Bosmańskiej przez Kanał Kaszubski. Wykonawcą zadania została firma NDI. – To krok w stronę budowy kolejnych terminali – powiedział Łukasz Greinke, prezes Portu Gdańsk.
06.09.2021

DCT Gdańsk i Port Gdańsk gotowi na Baltic Hub 3. Terminal za 2 miliardy złotych w 2024 roku [WIDEO]

Rozpoczęcie budowy nowego terminala, Baltic Hub 3, zaplanowano na drugą połowę 2022, a jego uruchomienie - w połowie 2024 roku. Dzięki inwestycji wartej 2 mld zł (około 450 mln euro), DCT Gdańsk stanie się jednym z największych terminali kontenerowych w Europie, a na terenie Portu Gdańsk powstanie trzecie nabrzeże głębokowodne o długości 717 m, głębokości 18 m oraz plac o powierzchni 36 hektarów.
26.07.2021

Borys: chcemy dołączyć do grona 10 największych portów kontenerowych w Europie

Chcemy dołączyć do grona 10 największych portów kontenerowych w Europie, ma to olbrzymie znaczenie dla całej polskiej gospodarki i konkurencyjności polskich przedsiębiorstw - mówił w poniedziałek w Porcie Gdańsk szef Polskiego Funduszu Rozwoju Paweł Borys.
26.07.2021

Łukasz Greinke, prezes ZMPG: "W każdym biznesie potrzebna jest zdrowa konkurencja"

Rozmowa z Łukaszem Greinke, prezesem Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA poświęcona między innymi głębokowodnemu terminalowi kontenerowemu.
12.06.2021

Port Gdańsk awansuje na pierwsze miejsce na Bałtyku

Port Gdańsk zamyka I kwartał nie tylko awansem na I miejsce w rankingu kontenerowym, ale także utrzymuje podium wśród wszystkich portów na Bałtyku. To bardzo dobry kwartał, po którym udało się osiągnąć łącznie 13,3 mln ton przeładowanych towarów.
18.04.2021

Terminal DCT Gdańsk obsłużył 15 milionów kontenerów

DCT Gdańsk, największy terminal kontenerowy na Bałtyku, świętuje kolejny kamień milowy w swoim rozwoju. Terminal obsłużył od momentu otwarcia w 2007 roku 15 milionów TEU (kontenerów 20-stopowych), co oznacza, że DCT Gdańsk jest prawdziwym bałtyckim hubem.
08.04.2021

Kolejny teren w Porcie Gdańsk przekazany pod inwestycję

DCT rozwija swój biznes w Porcie Gdańsk. Największy terminal kontenerowy na Bałtyku wchodzi w kolejną fazę rozbudowy. Na blisko 6,5 ha działce powstaną place, parking i budynek biurowy.
08.01.2021

Świnoujście to modelowe miejsce na terminal kontenerowy! Wywiad z prezesem ZMPSiŚ

Rozmowa z Krzysztofem Urbasiem, prezesem Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Świnoujście to modelowe miejsce na terminal kontenerowy!
23.12.2020

Rozpychamy się nad Bałtykiem. Rosnący potencjał polskich portów

Rok 2019 był rekordowy dla polskich portów. Na wybrzeżu obsłużono historyczne 108,3 mln ton towarów, a Terminal DCT Gdańsk wykazał najlepszy wynik na Morzu Bałtyckim. Zgodnie z wyliczeniami Krajowej Administracji Skarbowej w 2018 r. należności z podatku VAT, cła i akcyzy dla towarów w polskich portach wyniosły aż 40,6 mld zł. Dla porównania w 2015 r. kwota ta była ponad dwukrotnie mniejsza.
16.11.2020

Inwestycja w Porcie Gdańsk na ostatniej prostej (foto, wideo)

Rozbudowa i modernizacja sieci drogowej oraz kolejowej w Porcie Północnym w Gdańsku dobiega końca. Kończy się asfaltowanie ostatniego odcinka ul. Kontenerowej. Do wykonania pozostała izolacja i dodatkowe zabezpieczenie na przesyłowych rurach paliwowych PERN i Lotos. Inwestycję realizowaną na zlecenie Zarządu Morskiego Portu Gdańsk S.A. wartą ponad 176 milionów złotych wykonuje firma NDI z Sopotu.
06.10.2020

MSC – armator z pozytywnym nastawieniem

MSC – Mediterranean Shipping Company to bardzo znana szwajcarska firma armatorska założona w 1970 roku w Neapolu, we Włoszech. Statki tego armatora są częstym gościem polskich portów, a w szczególności Bałtyckiego Terminala Kontenerowego w Gdyni, gdzie regularnie zawijają eksploatowane przez niego kontenerowce. Do gdańskiego Deepwater Container Terminal zawitał natomiast w zeszłym roku największy na świecie kontenerowiec świata, noszący właśnie logo armatora MSC. Oprócz tego przed wybuchem pandemii przypływały również do naszyc
05.10.2020

DCT Gdańsk otwiera przedstawicielstwo na Czechy i Słowację

Od kilku lat terminal kontenerowy DCT Gdańsk buduje swoją pozycję rynkach Czech i Słowacji. Każdego roku przez nasz terminal przechodzą dziesiątki tysięcy kontenerów wypełnionych towarami pochodzącymi z tych krajów lub tam wysyłanych. Nie byłoby to możliwe między innymi bez bezpośrednich połączeń kolejowych z Czechami, które zostały uruchomione w 2017 roku. Aby wzmacniać poziom obsługi, DCT Gdańsk zdecydowało, że konieczne jest posiadanie reprezentanta stacjonującego na miejscu, współpracującego ściśle z klientami w Czechach i Sł
07.09.2020

DB Cargo Polska partnerem A.P. Moller - Maersk - rozwój towarowego transportu kolejowego na osi północ-południe

DB Cargo Polska we współpracy z A.P. Moller - Maersk, jednym z największych armatorów kontenerowych na świecie, łączy polskie porty z południem kraju. Kolejowy serwis kontenerowy realizowany jest na trasie DCT Gdańsk – terminal Schavemaker w Kątach Wrocławskich.
04.08.2020

Raport PISiL: Wpływ opłaty manipulacyjnej DCT Gdańsk na rozwój transportu intermodalnego w Polsce

Analiza zasadności pobierania „opłaty manipulacyjnej” przez DCT Gdańsk wykazała, że opłata ta nie ma odzwierciedlenia w taryfach innych polskich i zagranicznych terminali morskich. Ponadto czynności, za które jest pobierana, są rozliczane w ramach THC – co w konsekwencji przekłada się na dwukrotne pobieranie opłaty za tę samą czynność – wynika z Raportu Polskiej Izby Spedycji i Logistyki.
27.07.2020

Pomorskie Centrum Inwestycyjne - lokalizacja z widokiem na sukces

InvestGDA, spółka intensywnie działająca w obszarze rozwoju gospodarczego miasta Gdańska, uruchamia komercjalizację terenów Pomorskiego Centrum Inwestycyjnego (PCI). Obecnie w ramach tego przyportowego obszaru do dyspozycji inwestorów dedykowane są tereny przeznaczone pod działalność logistyczną / magazynową (20 ha) oraz lekką produkcję (15 ha).
07.06.2020

Inwestycja drogowo-kolejowa w Porcie Gdańsk już na finiszu (foto, wideo)

85% prac już za nami. Firma NDI jesienią zakończy prace przy przebudowie układu drogowo-kolejowego w Porcie Gdańsk. Powstaje tu 5,6 km nowych dróg, 16 rozjazdów, 4 wiadukty i parking buforowy dla aut ciężarowych.
19.05.2020

Loconi Intermodal o wyzwaniach rynku intermodalnego w roku 2020

Od kilku lat dynamika przeładunków kontenerów w polskich portach morskich rośnie w rekordowym tempie. To powinno również sprzyjać rozwojowi przewozów intermodalnych. Jednakże, pomimo tych wzrostów, odwozy i przywozy kontenerów koleją z polskich terminali morskich nie przekraczają 25 proc. przeładunków ogółem.
03.03.2020

Mija 10 lat od zawinięcia pierwszego oceanicznego kontenerowca Maersk do DCT Gdańsk

4 stycznia 2010 r. do DCT Gdańsk zawinął największy kontenerowiec, jaki kiedykolwiek gościł w polskich portach. Statek Maersk Taikung (8200 TEU, długość 332 m, szerokość 43,2 m, zanurzenie 14,5 m) przybył tu bezpośrednio z Dalekiego Wschodu. Od stycznia 2010 r., statki klasy post-Panamax obsługujące serwis AE10 Maersk Line z Chin zawijały do DCT Gdańsk w każdy poniedziałek przywożąc tu ładunki na rynek polski, rosyjski i fiński.
05.01.2020

2 miliony TEU w DCT Gdańsk

20 grudnia o godzinie 2:06 terminal DCT i Port Gdańsk trafił do najwyższej europejskiej ligi. W gdańskim terminalu przeładowano dwumilionowy kontener w 2019 roku i tym samym DCT stał się pierwszym terminalem na Morzu Bałtyckim, który przekroczył granicę 2 mln TEU obsłużonych w ciągu jednego roku.
20.12.2019

Inauguracja bezpośredniego połączenia kolejowego z Chin do Portu Gdańsk [wideo]

Na terenie terminala kontenerowego DCT Gdańsk odbyła się w czwartek uroczysta inauguracja stałego bezpośredniego połączenia kolejowego z Chin do Portu Gdańsk. Pierwszy pociąg przyjechał po godzinie 11.00.
21.11.2019

Port Gdańsk w Singapurze zapowiada inwestycję na międzynarodową skalę

Port Gdańsk przewodniczy polskiej delegacji podczas wizyty wysokiego szczebla z okazji 50-tej rocznicy ustanowienia stosunków dyplomatycznych między Polską, a Singapurem. Celem wizyty jest budowanie dwustronnych relacji handlowych między krajami i omówienie ogromnej inwestycji w Porcie Centralnym opartej na partnerstwie publiczno-prywatnym o wartości 3,1 mld dolarów.
29.10.2019

Grupa Cedrob zainwestuje 100 milionów w budowę mroźni w Porcie Gdańsk

Wydarzeniem pierwszego dnia Kongresu 590 w Jasionce k. Rzeszowa było podpisanie przez Cedrob Porty Sp. z o.o. i Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. umowy przedwstępnej na budowę mroźni wysokiego składowania. To strategiczna inwestycja, na którą Grupa Cedrob, polski lider sektora mięsnego, przeznacza 100 milionów zł.
08.10.2019

Minister Anna Moskwa na spotkaniu kierownictwa Portu Gdańsk z ambasadorami

W Gdańsku 22 sierpnia 2019 roku odbyło się spotkanie kierownictwa Portu Gdańsk z ambasadorami oraz przedstawicielami ambasad Białorusi, Gruzji, Chin, Holandii, Indonezji, Korei, Malezji, Węgier, Ukrainy oraz Rumunii. W wydarzeniu wzięła udział podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Anna Moskwa.
27.08.2019

Największy na świecie kontenerowiec MSC Gülsün przypłynął do DCT Gdańsk. Robi wrażenie (foto, wideo)

Największy na świecie kontenerowiec już w Porcie Gdańsk. MSC Gülsün, bo o nim mowa, zacumował w piątek przy nabrzeżu T2 terminalu kontenerowego DCT Gdańsk. Na pokład statek może zabrać prawie 24 000 tysiące 20-stopowych kontenerów, co czyni go rekordzistą wśród tego typu jednostek.
23.08.2019

W DCT Gdańsk jeszcze w tym roku rozpoczną pracę nowoczesne suwnice RMG (foto, wideo)

DCT Gdańsk dynamicznie się rozwija. W poniedziałek z Chin do terminalu przypłynęły nowe suwnice RMG. Ich transport i montaż na terenie DCT Gdańsk wykonuje PZT – Portowy Zakład Techniczny. Nowoczesne urządzenia rozpoczną pracę jeszcze w tym roku.
26.07.2019

Rok 2018 rekordowy dla DCT Gdańsk. Przeładowano ponad 1,9 mln TEU

Rok 2018 rekordowy dla DCT Gdańsk. W terminalu kontenerowym przeładowano 1 932 452 TEU. Oznacza to 20% wzrost w porównaniu do 2017 r., kiedy zanotowano wynik prawie 1,6 mln TEU.
23.02.2019

Kierowcy znów protestują pod DCT Gdańsk

Kolejny protest kierowców pod DCT Gdańsk. We wtorek w południe zablokowali wjazd do terminalu kontenerowego. Jak informuje Radio Gdańsk, przewoźnicy kilkunastu firm z Pomorza chcą zmian w systemie awizacji pojazdów. Jak mówią, kierowcy na wjazd do terminalu muszą czekać nawet 5 godzin.
13.11.2018

Nowe suwnice już przy nabrzeżu T2 w DCT Gdańsk [foto, wideo]

Kolejne dwie gigantyczne suwnice STS zostały przetransportowane do miejsca swojego przeznaczenia. Spektakularna operacja transportu z placu montażowego do nabrzeża odbyła się w niedzielę. Oznacza to, że nabrzeże T2 jest wyposażone aż w 7 nowoczesnych urządzeń tego typu (wszystkie z wysięgiem 25 rzędów kontenerów).
29.10.2018

Macquarie chce sprzedać udziały w DCT Gdańsk

Australijski fundusz Macquarie za pośrednictwem należącego do niego Global Infrastructure Fund II chce sprzedać udziały w DCT Gdańsk – podała agencja Inframation. Wartość transakcji wyceniana jest nawet na 1,4 mld euro. Może zostać zawarta jeszcze w tym roku.
24.09.2018

Gigantyczne suwnice nabrzeżowe przypłynęły z Irlandii do DCT - trwa rozładunek [foto, wideo]

W sobotę do DCT Gdańsk przypłynęły dwie suwnice nabrzeżowe STS. Trwa rozładunek wielkogabarytowych elementów dźwigów. Gigantyczne STS-y montowane bedą na wydzielonym placu, za terminalem T2. Do końca roku zaplanowane jest ich uruchomienie, co oznacza, że nabrzeże T2 będzie wyposażone aż w 7 nowoczesnych suwnic STS (wszystkie z wysięgiem 25 rzędów kontenerów).
05.08.2018

Armatorzy muszą dalej zmniejszać zamówienia na nowe jednostki

Przewoźnicy kontenerowi powinni ograniczyć swój apetyt na nowe statki i zwiększyć poziom złomowania, aby kontrolować obecną równowagę między popytem a podażą – czytamy w raporcie agencji AlixPartners.
24.07.2018

Morawiecki: Polska staje się eksporterem wysoko zaawansowanych technologii

Przechodzimy od Polski, która importowała wysoko zaawansowane technologie, do Polski, która jest ich eksporterem - mówił w poniedziałek podczas Forum Wizja Rozwoju premier Mateusz Morawiecki. Podczas Forum podpisano list intencyjny ws. budowy e-Vana - bezemisyjnego auta dostawczego.
26.06.2018

Morawiecki: terminal DCT Gdańsk staje się największym terminalem kontenerowym na Bałtyku

Terminal DCT Gdańsk, w który zainwestował Polski Fundusz Rozwoju, staje się największym terminalem kontenerowym na Bałtyku - powiedział w poniedziałek premier Mateusz Morawiecki podczas Forum "Wizja Rozwoju" w Gdyni.
25.06.2018

Armatorzy muszą powstrzymać apetyt na nowe statki

Przewoźnicy kontenerowi powinni ograniczyć swój apetyt na nowe statki i zwiększyć poziom złomowania, aby kontrolować obecną równowagę między popytem a podażą – czytamy w raporcie agencji AlixPartners.
07.06.2018

Przeładunek 9 milionowego kontenera w DCT Gdańsk (foto, wideo)

Rząd chce odbudować silną pozycję portów polskich na Bałtyku – zadeklarował w Gdańsku minister inwestycji i rozwoju. Mają się do tego przyczynić realizowane inwestycje w zakresie infrastruktury portowej oraz dostępowej, zarówno od strony lądu jak i morza.
28.05.2018

Do Gdyni będą zawijały dwa oceaniczne kontenerowce w tygodniu! MSC przedłuża swoje serwisy

Dobre wieści dla Portu Gdynia. Jak poinformował MSC (Mediterranean Shipping Company SA), funkcjonowanie rozpoczną 2 cotygodniowe serwisy oceaniczne, dla których Gdynia będzie jednym z portów bezpośrednich zawinięć.
28.04.2018

AlixPartners: Armatorzy muszą powstrzymać apetyt na nowe statki

Przewoźnicy kontenerowi powinni ograniczyć swój apetyt na nowe statki i zwiększyć poziom złomowania, aby kontrolować obecną równowagę między popytem a podażą – czytamy w raporcie agencji AlixPartners.
12.04.2018

Port Gdańsk podpisał umowy na inwestycje warte ok. 600 mln złotych (foto, wideo)

Pogłębienie toru wodnego z przebudową nabrzeży w Porcie Wewnętrznym oraz modernizacja sieci drogowo-kolejowej w Porcie Zewnętrznym to obecnie dwie największe inwestycje w Porcie Gdańsk o wartości około 600 mln zł, realizowane przy 85-proc. dofinansowaniu z UE. W czwartek przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdańsk podpisali umowę z Inżynierami Kontraktów. Mają oni nadzorować wszelkie prace związane z realizacją dwóch projektów CEF (Connecting Europe Facility – Łącząc Europę). Łukasz Greinke, prezes ZMPG, powiedział, że dzięki
29.03.2018

Ofensywa armatorów kontenerowych rozpocznie się w kwietniu

Kwiecień rozpocznie się otwarciem wielu nowych serwisów kontenerowych, co napędzi rynek czarteru tych jednostek. Przez kolejne 6 tygodni zapotrzebowanie na nowe jednostki wyniesie 360 tys. TEU.
28.03.2018

Prawie 400-metrowy OOCL Indonesia w DCT. To już ostatni z serii największych kontenerowców świata

OOCL Indonesia w Gdańsku. Olbrzymi statek zacumował w terminalu kontenerowym DCT w środę. Pojemność tego największego kontenerowca świata to aż 21 413 TEU.
02.03.2018

Plany rozwojowe DCT w 2018 r.

W 2017 terminal kontenerowy DCT Gdańsk odnotował wzrost na poziomie 24% przeładowując prawie 1,6 miliona TEU (kontenerów 20-stopowych).
13.02.2018

Terminal DCT zanotował w ubiegłym roku kolejny rekord przeładunków

W 2017 roku w DCT przeładowano ponad półtora miliona TEU, co daje 22% wzrost w porównaniu do roku poprzedniego.
05.01.2018

Przed Portem Gdynia czas inwestycji i dynamicznego rozwoju - rozmowa z Adamem Mellerem prezesem Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.

"Jestem przekonany, że nasz port choć jest otoczony miastem, będzie się rozwijał zarówno jeśli chodzi o wielkość jak i w zakresie coraz wyższej jakości obsługi naszych klientów". O rekordowych przeładunkach, inwestycjach i ambitnych planach oraz potencjale gdyńskiego portu rozmawiamy Adamem Mellerem Prezesem Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.
17.12.2017

Od 1 kwietnia zmiany na kontenerowych szlakach - więksi zyskują, mniejsi tracą

Cierpliwość wielu portów i terminali wystawiona została na ciężką próbę. Trzy wielkie alianse, powstałe w wyniku przetasowań, jakie miały ostatnio miejsce w światowej żegludze liniowej, niemal do ostatniej chwili zwlekały z ujawnieniem siatek swoich połączeń żeglugowych, które mają obowiązywać już od 1 kwietnia. Nie było wiadomo kto, kiedy, dokąd, z jaką częstotliwością i jakiej wielkości statkami będzie zawijał. Jeśli nawet zarządy portów i terminali nie wiedziały, co je czeka, to co dopiero mówić o spedytorach, przewoźni
21.03.2017

Ponad 37 mln ton ładunków w Porcie Gdańsk. Podsumowanie 2016 roku

Miniony rok już od dawna zapowiadany był jako wyjątkowy dla Portu Gdańsk zarówno pod kątem prognozowanych przeładunków, jak też zrealizowanych przedsięwzięć inwestycyjnych, ale i awansu Gdańska w bałtyckim rankingu największych portów morskich.
22.01.2017

Cameron Thorpe nowym prezesem zarządu w DCT Gdańsk

Cameron Thorpe oficjalnie przejął stanowisko prezesa zarządu DCT Gdańsk od udającego się na emeryturę Maćka Kwiatkowskiego. Maciek Kwiatkowski, który znacząco przyczynił się do rozwoju DCT Gdańsk z sukcesem realizując jedną z największych inwestycji na Pomorzu – budowę drugiego nabrzeża (T2), tak mówi o nowym kandydacie: „Jestem przekonany, że zostawiam terminal DCT i cały zespół w dobrych rękach”.
19.12.2016

Zobacz, jak zmienia się gdański port [wideo]

Pomorskie Centrum Logistyczne, nowe nabrzeże T2 terminalu DCT, magazyny i kolejne połączenia drogowe. Zaplecze gdańskiego portu nieustannie się rozrasta. Na nagraniu prezentujemy, jak wiele zmieniło się w ciągu ostatnich miesięcy.
14.12.2016

Wycieczka studentów Politechniki Gdańskiej do Portu Gdańsk i Głębokowodnego Terminalu Kontenerowego DCT

6 grudnia w ramach porozumienia pomiędzy Wydziałem Oceanotechniki i Okrętownictwa, a Zarządem Morskiego Portu Gdańsk S.A. odbyła się wycieczka do Portu Gdańsk i Głębokowodnego Terminalu Kontenerowego DCT. Uczestnikami byli studenci Wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa PG kierunku Transport, specjalność: Systemy Transportu Morskiego- semestr V.
12.12.2016

Nie tylko o terminalu - Gospodarkamorska.pl w Radio Gdańsk

Otwarcie nabrzeża T2 w gdańskim DCT, rozbudowa infrastruktury kolejowej wokół Portu Gdańsk oraz perspektywy morskiej energetyki wiatrowej w Polsce to główne tematy audycji Artura Kiełbasińskiego Ludzie i Pieniądze, w której udział wziął także dziennikarz naszego portalu.
26.10.2016

Zacieśniamy współpracę w obszarze gospodarki morskiej z Chińską Republiką Ludową

Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, oraz He Jianzhong, wiceminister transportu rządu Chińskiej Republiki Ludowej, w Porcie Gdańsk podpisali porozumienie o współpracy między tymi resortami.
25.10.2016

Otwarcie drugiego nabrzeża (T2) terminalu kontenerowego DCT w Gdańsku już dziś (24.10)

Dzięki tej inwestycji zdolność przeładunkowa terminalu DCT w Gdańsku zwiększy się nawet do 3 milionów TEU. Pozwoli mu to wejść do ścisłej czołówki największych terminali w Europie.
24.10.2016

Jedyna sztuczna wydma w Polsce gotowa. Pomógł DCT

Raj dla roślin. DCT w Gdańsku oraz Stacja Biologiczna Uniwersytetu Gdańskiego w najbliższy czwartek w Górkach Wschodnich w Gdańsku otwierają „Laboratorium Wydmowe II”. Ta jedyna w Polsce sztuczna wydma pozwala na monitorowanie i badanie unikatowych gatunków roślin w warunkach zbliżonych do naturalnych.
07.10.2016

Drugie nabrzeże (T2) terminalu kontenerowego DCT Gdańsk prawie gotowe. Otwarcie za miesiąc

Nawet do 3 milionów TEU zwiększy się zdolność przeładunkowa terminalu DCT w Gdańsku. A to za sprawą nowego, drugiego już głębokowodnego nabrzeża (T2). Uroczyste otwarcie zaplanowano na 24 października.
25.09.2016

Do DCT Gdańsk dotarły kolejne gigantyczne suwnice - jest już komplet

W piątek 19 sierpnia ostatnie dwie z pięciu ogromnych suwnic STS dotarły do budowanego przez DCT terminalu kontenerowego T2. Suwnice dopłynęły do Gdańska w częściach z fabryki Liebherr w Irlandii na pokładzie specjalistycznego statku HHL FREMANTLE. Te największe tego typu urządzenia w Polsce mają pomóc DCT w wejściu do ścisłej czołówki największych terminali w Europie.
21.08.2016

Największe w Polsce suwnice już stoją przy nabrzeżu w DCT (wideo)

Trzy z pięciu ogromnych suwnic STS zostały zainstalowane przy nabrzeżu budowanego przez DCT terminalu kontenerowego T2. Te największe tego typu urządzenia w Polsce mają pomóc DCT w wejściu do ścisłej czołówki największych terminali w Europie
18.07.2016

Port Gdańsk nie zwalnia tempa - wzrost przeładunków w I półroczu

Po raz kolejny z rzędu gdański port odnotował wzrost przeładunków. W I półroczu 2016 przeładowano łącznie 17,933 mln ton towarów. To o 4,28% procent więcej w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym.
17.07.2016

Uroczyste otwarcie nowej siedziby Oddziału Izby Celnej w Gdańsku

27 maja w gronie znamienitych gości obyło się uroczyste otwarcie nowej siedziby Oddziału Izby Celnej w Gdańsku. Nowa siedziba, w nowoczesnym biurowcu KOGA zlokalizowanym w sercu tworzącego się, nowego centrum logistycznego Gdańska, pozwoli służbom celnym obsłużyć coraz większą ilość towarów przeładowywanych w gdańskim porcie.
28.05.2016

Nowa chłodnia w Porcie Gdańsk

Zaledwie kilka dni temu, 15 stycznia 2016 roku najnowszy obiekt magazynowy w Porcie Gdańsk, tj. chłodnia spółki PAGO, uzyskała pozwolenie na użytkowanie.
22.01.2016

Rekord załadunku. 18 601 TEU płynie do Wielkiej Brytanii

Jeden z najnowszych i największych kontenerowców w świata, Al Muraykh, należący do United Arab Shipping Company (UASC) pobił rekord ładowności. Na jego pokładzie znajduje się 18 601 kontenerów 20-stopowych. Kontenerowiec wypłynął z Portu Klang w Malezji i udaje się do największego portu w Wielkiej Brytanii, Felixstowe.
21.12.2015

Dziewiczy rejs 400-metrowego ekologicznego kolosa

Jeden z największych kontenerowców świata - Al Muraykh - znajduje się w trakcie wykonywania swojego pierwszego rejsu. W Europie odwiedził m.in. Rotterdam, Hamburg, Zeebrugge. Zmierza do Kanału Sueskiego.
22.10.2015

Już piąty armator zawinął do Gdańska w ramach aliansu G6

Do DCT Gdańsk zawinął piąty statek w ramach aliansu G6 - kontenerowiec APL Changi. Statek mierzy 369 metrów długości i 51 metrów szerokości. Należy do amerykańskiego armatora APL, został zbudowany w 2013 roku.
09.09.2015

Kolejny armator aliansu G6 w DCT

Do DCT Gdańsk zawinął czwarty statek w ramach aliansu G6 - kontenerowiec NYK Hyperion. Statek mierzy 366 metrów długości i 48 metrów szerokości. Należy do amratora NYK Line (Nippon Yusen Kaisha), został zbudowany w 2014 roku pływa i posiada 13 000 TEU pojemności.
01.09.2015

Kolejny statek Aliansu G6 zawinął do DCT Gdańsk

Dziś (25.08) nad ranem do DCT Gdańsk zawinął kolejny statek w ramach Aliansu G6. Kontenerowiec Hyundai Drive, należący do armatora Hyundai Merchant Marine, mierzy 366 m długości i 48 m szerokości. Zbudowany został w 2014 roku pływa i posiada 13 000 TEU pojemności.
25.08.2015

Pierwszy statek aliansu G6 zawinął do DCT Gdańsk [wideo]

Wczoraj byliśmy świadkami pierwszej wizyty kontenerowca wpływającego do terminalu DCT Gdańsk w ramach Aliansu G6. Inauguracyjną jednostką okazał się Hongkong Express, należący do armatora Hapag-Lloyd. Statek mieszczący ponad 13 000 TEU (kontenerów 20-stopowych) i mający długość 367 m wpłynął do terminalu we wtorek ok. godz. 18.
11.08.2015

Polskie porty radzą sobie z kryzysem kontenerowym i węglowym. W czym tkwi ich sukces?

Mimo fatalnej sytuacji na rynku transportu kontenerów i węgla, w czterech największych polskich portach wciąż rosną przeładunki. W pierwszym półroczu w Gdańsku przeładowano 17,2 mln ton towarów (+11,8 proc.), w Gdyni 9,7 mln ton (+2 proc. więcej), w Szczecinie-Świnoujściu 11,5 mln ton (+1,1 proc.). Jaka jest ich recepta na sukces?
05.08.2015

W DCT Gdańsk wbito pierwszy pal konstrukcyjny

Pierwszy z pali konstrukcyjnych drugiego głębokowodnego nabrzeża (T2) w DCT Gdańsk został wbity. We wtorek (28 lipca) wykonawca prac budowlanych, firma N.V. BESIX, rozpoczęła budowę konstrukcji nośnej nowego nabrzeża. Prace potrwają do jesieni tego roku.
29.07.2015

Historyczne przeładunki w Porcie Gdańsk – kolejny rekord pobity

W pierwszej połowie tego roku w Porcie Gdańsk przeładowano 17,2 mln ton towarów. To aż o 11,8 proc. więcej niż w zeszłym roku.
16.07.2015

Serwis oceaniczny Aliansu G6 wchodzi na Bałtyk

Członkowie Aliansu G6: APL, Hyundai Merchant Marine (HMM), Mitsui O.S.K. Lines (MOL), Hapag-Lloyd, Nippon Yusen Kaisha (NYK) oraz Orient Overseas Container Line (OOCL) podjęli decyzję o przedłużeniu serwisu Loop 7 Azja-Europa na Morze Bałtyckie.
22.06.2015

Nowy szlak jedwabny szansą dla Polski? Eksperci z DCT mają wątpliwości

Kolej towarowa Chiny-Europa staje się coraz bardziej popularna, a jako część projektu Nowego Jedwabnego Szlaku znajduje się na liście priorytetów chińskiego rządu. Specjaliści mają nadzieję, że Polska stanie się centrum inwestycji logistycznych dla Europy. Przez nasz kraj przejeżdzają chińskie pociągi. Pytanie tylko, czy powstanie szlaku nie zagrozi naszej gospodarce morskiej?
26.05.2015

Inauguracja rozbudowy DCT - nowy terminal wart 800 mln gotowy pod koniec przyszłego roku

Nowe nabrzeże o długości 656 m i głębokości 16 m zapewni roczną przepustowość na pozomie 3 mln TEU. 5 suwnic STS, nowoczesny sprzęt przeładunkowy, lepszy serwis i krótsze oczekiwanie statków w porcie to korzyści płynące z budowy drugiego nabrzeża, które powstanie w DCT w Gdańsku.
15.05.2015

Rozpoczęła się budowa drugiego nabrzeża w DCT Gdańsk

DCT Gdańsk, największy polski terminal kontenerowy, rozpoczął budowę drugiego głębokowodnego nabrzeża w Porcie Północnym. Na tę inwestycję DCT zabezpieczyło środki w wysokości 290 milionów euro. W czwartek 22 stycznia br. inwestor przekazał plac budowy belgijskiej spółce N.V. BESIX– generalnemu wykonawcy i projektantowi nowego terminalu.
23.01.2015

W styczniu rusza rozbudowa DCT - oficjalne przekazanie pozwolenia na budowę T2

Pozwolenie na budowę nowego nabrzeża na terenie Portu Gdańsk, a co za tym idzie rozbudowę morskiego Terminala Kontenerowego DCT Gdańsk, jest już w rękach inwestora. Dokument musi się wprawdzie jeszcze uprawomocnić, ale prace budowlane rozpoczną się już w styczniu.
08.12.2014

NDI kluczowym podwykonawcą przy rozbudowie DCT

NDI będzie kluczowym podwykonawcą i partnerem belgijskiej grupy Besix przy budowie nowego głębokowodnego nabrzeża w DCT Gdańsk - poinformował portal wnp.pl Jerzy Gajewski, prezes i właściciel NDI.
17.11.2014

290 milionów euro dla DCT Gdańsk

Kredyt w wysokości 290 milionów euro został ostatecznie pozyskany przez DCT na budowę drugiego głębokowodnego nabrzeża i refinansowanie zobowiązań terminalu. Pieniądze zapewni grupa banków komercyjnych i wspierających budowę terminalu. Zamknięcie procesu finansowania połączone jest z ogłoszeniem, że generalnym wykonawcą inwestycji został NV Besix SA.
11.11.2014

Maersk Line dzieli się wiedzą ze spedytorami w DCT Gdańsk

11 września w Gdańsku odbyło się trzecie seminarium dla klientów, organizowane pod patronatem merytorycznym Maersk Line. Tym razem, spotkanie, skierowane dla grupy niemal 100 przedstawicieli rynku spedytorskiego, miało miejsce w wyjątkowej lokalizacji – na terenie terminalu DCT Gdańsk. Uczestnicy wydarzenia poznali najnowsze trendy z zakresu logistyki kontenerowej, a także plany biznesowe Maersk Line i pozostałych partnerów seminarium – terminalu DCT Gdańsk, firmy Balticon S.A i banku Citi Handlowy.
15.09.2014

Rozbudowa DCT coraz bliżej

Budowa nowego nabrzeża w terminalu kontenerowym DCT jest elementem strategii zmierzającej do uczynienia z Polski, Pomorza i Gdańska hubu dla Europy Środkowo-Wschodniej. Umowa dzierżawy terenu podpisana między DCT Gdańsk a Zarządem Morskiego Portu Gdańsk przewiduje, że powstanie on do końca 2016. roku.
10.09.2014

DCT korzysta na wzroście obrotów polskiego handlu zagranicznego

Terminal DCT Gdańsk zanotował w I półroczu 2014 r. wzrost o niemal 40 tys. TEU (kontenerów - 20 stopowych), tj. o 7 proc. w porównaniu z I półroczem roku 2013 i tym samym przeładował 610 tys. TEU.
12.08.2014

DCT Gdańsk: Przeładunki wzrosły o około 7 procent

W pierwszych sześciu miesiącach 2014 r. wskaźniki przeładunków w terminalu kontenerowym DCT Gdańsk były o około 7 procent większe niż w tym samym okresie w 2013 r.
11.07.2014

DCT: Dyrektywa siarkowa nie wpłynie na nasz rozwój

Jadwiga Grabowska, rzeczniczka terminalu kontenerowego DCT Gdańsk, ocenia w rozmowie z portalem "RynekInfrastruktury.pl", że wejście w życie dyrektywy siarkowej będzie miało istotny wpływ na funkcjonowanie środowisk portowych na południowym Bałtyku, jednak na sam rozwój DCT – nowe przepisy raczej nie wpłyną w znaczący sposób.
09.07.2014

Terminal DCT wyróżniony wśród inwestycji australijskich w Polsce

Terminal kontenerowy DCT Gdańsk jako jedyna prywatna inwestycja znalazł się na trasie prestiżowej wizyty Australijsko-Europejskiej Rady Biznesu (Australian European Business Councill, EABC). Przedstawiciele australijskiego rządu, a także największych firm, potencjalnych inwestorów w Polsce, odwiedzili w niedzielę, 29 czerwca DCT Gdańsk, jako przykład wiodącej australijskiej inwestycji i teren, w który warto lokować dalsze środki. Wizyta jest elementem dłuższej trasy obejmującej Londyn, Warszawę, Brukselę oraz Madryt.
30.06.2014

DCT: Przeładunki nadal rosną. 7-procentowy wzrost w I kwartale

W terminalu kontenerowym DCT Gdańsk w I kwartale 2014 r. przeładowano 308 539 TEU. Jest to wynik o 7,1% lepszy niż w I kwartale 2013 r., kiedy to wskaźnik przeładunków wyniósł 288 091 TEU.
05.05.2014

Siedmiu chce budować dla DCT nowe nabrzeże w Porcie Gdańsk

DCT Gdańsk otrzymał siedem wniosków o dopuszczenie do przetargu na zaprojektowanie i budowę nowego nabrzeża wraz z przyległymi placami składowymi na terenie Portu Gdańsk. Wśród nich znajdują się m.in. Hyundai Engineering & Construction, Strabag, a także konsorcja z Budimeksem i Bilfingerem.
08.04.2014

Trzy miasta, dwa porty, jeden zarząd?

Teza dotycząca potrzeby funkcjonowania trójmiejskich portów pod jednym zarządem pojawiła się we współczesnej historii gospodarczej Polski już w latach 90. Przywołał ją ponownie profesor Uniwersytetu Gdańskiego Włodzimierz Rydzkowski.
18.03.2014

DCT: Prekwalifikacje przed budową drugiego terminala

Terminal DCT Gdańsk ogłosił wstępny przetarg na budowę drugiego terminala kontenerowego. Jego budowa powinna rozpocząć się jeszcze w tym roku.
03.03.2014

Port Gdańsk: modernizacja linii od czerwca?

Jak informują PKP PLK, w czerwcu ma się rozpocząć modernizacja linii kolejowej łączącej Pruszcz Gd. z portem Gdańsk. Inwestycja powinna się zakończyć przed końcem 2015 r.
14.01.2014

DCT: wzrost przeładunków o 28%

W 2013 r. w terminalu DCT Gdańsk przeładowano ponad 1,15 mln TEU kontenerów. Jest to wynik o 28% lepszy niż rok wcześniej. Po raz pierwszy w niespełna 10-letniej historii DCT przekroczona została bariera 1 mln przeładowanych kontenerów.
13.01.2014

GCT wnosi skargę na Zarząd Portu w Gdańsku do Komisji Europejskiej

Firma Hutchison Port Holdings, właściciel terminalu kontenerowego Gdynia Container Terminal (GCT), wspólnie z GCT złożyli doniesienie do Komisji Europejskiej na Zarząd Portu w Gdańsku. Skarżący domagają się wstrzymania rozwoju DCT Gdańsk. Podstawą skargi są rzekome nieprawidłowości dotyczące dzierżawy gruntu od portu przez terminal DCT. Z kolei DCT sugeruje, że GCT opiera swój plan rozwoju o pomoc publiczną.
20.12.2013

Globalny handel na fali- Jones Lang przedstawia swój raport pt. European Seaports: the Growing Logistics Opportunity

Rozwój oraz konteneryzacja morskiego handlu i wzrost gabarytów statków transportowych stymulują popyt na powierzchnie magazynowe w obrębie europejskich portów, wynika z najnowszego raportu Jones Lang LaSalle
03.12.2013

Szanse na rozwój zaplecza terminali kontenerowych

Rozwój transportu towarów w standaryzowanych kontenerach, wzrost gabarytów statków i możliwości przeładunkowych portów, w połączeniu ze zmieniającymi się kanałami dystrybucji, stymulują popyt na powierzchnie magazynowe w europejskich regionach nadbrzeżnych.
28.11.2013

Przybywa centrów magazynowych. Głównie dzięki poprawiającej się infrastrukturze

Dzięki rozbudowie infrastruktury drogowej i portów coraz więcej firm otwiera w Polsce swoje centra magazynowe. W całym kraju wynajmowanych jest już ponad 7 mln m kw. powierzchni magazynowej, a mniej niż 10 proc. stoi puste. Dla finansów państwa szczególne znaczenie mają kontenery trafiające do Polski statkami.
29.08.2013

Dobre prognozy dla polskich terminali morskich

Rosnący poziom przeładunków w polskich portach kontenerowych oraz możliwość obsługi największych statków, umożliwia przekierowanie do Polski strumienia towarów transportowanych drogą morską, których gros przeładowywanych jest w Europie Zachodniej.
20.08.2013

Gdańsk liderem zmian

Rynek morskiego transportu kontenerowego w Polsce przechodzi gruntowne zmiany, istotne zarówno dla funkcjonowania portów, jak i firm spedycyjnych i przewoźników. Dynamiczny rozwój terminala kontenerowego DCT Gdańsk otwiera nowe możliwości w zakresie importu i eksportu. Gdańsk sukcesywnie staje się środkowoeuropejskim hubem.
13.08.2013

Nikorzystne przepisy dla portów

Przemysł morski, a transport kontenerowy w szczególności, to dla kraju leżącego nad morzem kluczowa gałąź gospodarki, której rozwój zapewnia dobrobyt i niezależność od krajów sąsiadujących. Pomimo strategicznego znaczenia, porty w Polsce nie są wciąż traktowane przez prawodawcę z należytą uwagą, co przekłada się na to, że w polskim prawie mnoży się liczne przepisy, utrudniające import czy eksport towarów przez krajowe porty.
13.08.2013

Do 2025 r. zapotrzebowanie na kontenery w regionie wzrośnie prawie o 300 proc.

- Do 2025 roku regionalne zapotrzebowanie na kontenery wzrośnie o 290 proc., czyli o 22,4 mln TEU rocznie - podał Dominik Landa, dyrektor ds. rozwoju biznesu w DCT Gdańsk podczas Forum Towarowych Operatorów Kolejowych.
26.06.2013

Port w Gdyni planuje za dwa lata przyjmować duże statki oceaniczne

Gdynia walczy o przejęcie ładunków, które dziś trafiają do Polski przez Hamburg, Bremerhaven i Rotterdam. Zarząd terminalu BCT Gdynia założył, że duże statki oceaniczne, dwukrotnie większe niż obecnie, port mógłby przyjmować już od 2015 r. Warunkiem jest uruchomienie autostrady A1, co ułatwiłoby transport towarów do centrum i na południe kraju.
22.04.2013

Port Gdański zwiększy potencjał przeładunkowy - powstanie terminal DCT II

19 marca 2013r. w gdańskim Dworze Artusa przedstawiciele administracji portu oraz największego terminalu kontenerowego w Polsce podpisali umowę, która w perspektywie kilku lat przyczyni się do czterokrotnego wzrostu zdolności przeładunkowej gdańskiego portu. Umowa obejmuje wydzierżawienie 27 ha gruntów pod budowę DCT II. Wartość inwestycji to 250 mln euro. Terminal będzie usytuowany między pirsem rudowym a funkcjonującym już terminalem DCT. Oddanie do użytku nowego terminalu jest spodziewane za 3 lata.[wideo]
20.03.2013

Maersk Line będzie zawijać także do DCT2?

W 2016 roku w gdańskim porcie ma zostać uruchomiony drugi terminal DCT. Czyje statki będą do niego zawijać? – Nazwa armatora jest tajemnicą terminalu, ale najbardziej prawdopodobne jest drugie zawinięcie Maerska – mówi Julian Skelnik, wiceprezes i dyrektor marketingu Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
08.03.2013

To był dobry rok dla kontenerów. Obecny będzie jeszcze lepszy

Transport kontenerowy z roku na rok staje się jeszcze ważniejszym sektorem krajowej gospodarki. Polskie terminale modernizują się i mogą przeładować więcej kontenerów, a pod względem jakości oferowanych usług coraz bardziej przypominają swoją zachodnioeuropejską konkurencję. Według danych opublikowanych przez trzy największe polskie porty, miniony rok przyniósł znaczący wzrost wolumenu przeładunku kontenerów.
21.01.2013

Polski sektor portowy wkracza w okres świetności dzięki bliskiej współpracy sektora I rządu

W piątek, 16 listopada 2012 r., DCT Gdańsk zorganizowało pierwsze spotkanie portowej branży kontenerowej, w którym wzięli udział przedstawiciele zarządów głównych polskich portów, operatorzy terminali oraz przedstawiciele ich klientów. Spotkanie to stanowi pierwszy krok do utworzenia silnej reprezentacji sektora, zdolnej do efektywnej współpracy z rządem. Dzięki tej inicjatywie możliwe będzie przygotowanie niezbędnych reform zwiększających konkurencyjność polskich portów oraz polskiej gospodarki.
17.11.2012

5 lecie DCT Gdańsk- rewolucja w transporcie

Terminal kontenerowy DCT Gdańsk zmienił oblicze transportu kontenerowego na obszarze Morza Bałtyckiego. Po latach ciężkiej pracy kierownictwo terminalu może się poszczycić ponad 50% udziałem na rynku polskich przewozów kontenerowych. Z tej okazji DCT poprzez otwarcie nowych powierzchni składowych zwiększyło swoje zdolności przeładunkowe do 1,25 milionów TEU, co stanowi 25% dotychczasowej zdolności.
16.10.2012

Zwiercan, Maersk Line: Porty to bramy na świat, wspieramy ich rozwój

- Mamy świadomość ogromnych możliwości, jakie stwarza dla wielu gospodarek rozwój infrastruktury portowej. Również w Polsce jesteśmy adwokatem inwestowania w tę kluczową dziedzinę, z której korzyści pośrednio czerpią rodzimi eksporterzy i importerzy - mówi "Rynkowi Infrastruktury" Tomasz Zwiercan z Maersk Line. Serwis AE10 Maersk Line ożywia polską branżę morską.
14.09.2012

Co wizyta Nowaka w Chinach przyniesie polskim portom?

W trakcie oficjalnej wizyty, jaką minister transportu Sławomir Nowak odbył między 23 a 28 lipca w Chińskiej Republice Ludowej, minister spotykał się z przedstawicielami chińskich władz, firm i przedsiębiorstw, uczestniczył także w konferencjach i seminariach. Czy wizyta ministra przyniesie nowe kontrakty dla polskiej branży portowej?
09.08.2012

Terminal DCT Gdańsk uhonorowany tytułem Teraz Polska

DCT Gdańsk, Polski największy terminal kontenerowy, a także jedyny hub port na Morzu Bałtyckim, mający ponad 50% udziału w rynku, otrzymał tytuł „Teraz Polska”. W tegorocznej, dwudziestej drugiej edycji konkursu, firmy, marki i producenci konkurowali o tytuł najlepszego w obrębie swojej dziedziny, by móc reprezentować najwyższą jakość polskich produktów i usług. DCT Gdańsk otrzymało tytuł w kategorii transport morski i przybrzeżny.
13.06.2012

Współpraca polsko-chińska - na progu wielkiej szansy

Według danych agencji Xinhua 2011r. Chiny wydały na konsumpcję więcej niż USA. Ostatnie lata upłynęły pod znakiem ożywionych kontaktów dyplomatycznych (kierunki dalszej współpracy z Chinami były przedmiotem rozmów i ustaleń Komisji Mieszanej RP – ChRL planowanej na koniec maja 2012 roku). Chińczycy cenią sobie stabilność naszej gospodarki i korzystne położenie geopolityczne. Nasz kraj odwiedza rosnąca liczba chińskich misji gospodarczych, z drugiej strony rodzime przedsiębiorstwa coraz chętniej wysyłają swoich przedstawicieli do
11.06.2012

Bałtyckie porty stawiają na kontenery

5,9 mln TEU ( kontenerów o długości 20 stóp) przeładowano w 2011 roku w bałtyckich portach. Ten wynik nawiązuje do okresu koniunktury z lat 2004 – 2008, gdy wzrost przeładunków kontenerowych wynosił średnio 14,4% rocznie. Dobrą sytuację w branży przewozów kontenerowych z powodzeniem wykorzystują także polskie spółki z sektora TLS, które skutecznie pozyskują zagranicznych kontrahentów. Jedną z nich jest notowana na rynku NewConnect spółka Uboat Line SA, która w 2011 roku założyła w Gliwicach międzynarodowe call center.
03.04.2012

Terminal DCT uhonorowany certyfikatem AEO

DCT Gdańsk, jako pierwszy operator terminalowy w Polsce, otrzymał certyfikat AEO (Authorized Economic Operator).
28.03.2012

Gdański DCT kontra Hamburg

Utarło się przekonanie, że największym „polskim” portem przeładunkowym kontenerów jest Hamburg. Ta ryzykowna teza, rzeczywiście sprawdzała się przez ostatnie lata, dopóki na rynkowej scenie nie pojawił się gdański Deepwater Container Terminal (DCT). W ciągu czterech lat od swojego powstania DCT udowodnił, że jest nie tylko silnym graczem na Bałtyku, ale również może znakomicie konkurować z prawdziwym gigantem wśród portów zachodniej i północnej Europy - Hamburgiem.
26.01.2012

DCT poszerza kadrę managerską

DCT Gdańsk, przygotowując się do kolejnych faz rozwoju, zatrudniło dwa niekwestionowane autorytety z zakresu sprzedaży i marketingu oraz finansów, które dołączą do grona dyrektorów najszybciej rozwijającego się terminalu na Bałtyku.
16.01.2012

DCT testuje nowe suwnice STS

DCT Gdańsk, najnowocześniejszy na Bałtyku terminal kontenerowy, jest teraz w stanie pracować wydajniej niż kiedykolwiek. Dwie, dostarczone 8 sierpnia 2011 r. przez firmę Liebherr, nowe suwnice nabrzeżowe STS typu post-Panamax zostały złożone i uruchomione w połowie listopada, ponad 2 tygodnie przed planowanym terminem.
01.12.2011

Konkurencyjność polskich portów kontenerowych

Polscy konsumenci mogliby oszczędzić sporo pieniędzy, a polski rząd zarobić miliony złotych z dodatkowych opłat celnych za import, gdyby ogrom ładunków z Dalekiego Wschodu skierowany został do portów polskich, a nie jak dotychczas do portów niemieckich czy krajów Beneluxu, twierdzi Boris Wenzel, Dyrektor Zarządzający terminala głębokowodnego DCT Gdańsk.
26.10.2011

DCT GDAŃSK ZWIĘKSZA SWOJE ZDOLNOŚCI PRZEŁADUNKOWE

DCT Gdańsk, jeden z najszybciej rozwijających się terminali w Europie, inwestuje w sprzęt przeładunkowy, który pozwoli zwiększyć zdolności przeładunkowe terminala do 1 mln TEU rocznie.
08.08.2011

System E- SMART w DCT Gdańsk

E-SMART - nowoczesne narzędzie do wizualnego zarządzania sprzętem, wyprodukowane przez brytyjską firmę International Terminal Solutions Ltd (ITS), zostało zaimplementowane w Deepwater Container Terminal (DCT) Gdańsk.
14.07.2011

Deepwater Container Terminal (DCT) Gdańsk wprowadza Navis SPARCS N4

Navis SPARCS N4 wesprze dynamiczny rozwój terminala i rewolucję w regionie Morza Bałtyckiego, zapoczątkowaną przez DCT
07.06.2011

RAPORT- Polskie Porty Morskie w 2010

POLSKIE PORTY MORSKIE W 2010 ROKU- PODSUMOWANIE I PERSPEKTYWY NA PRZYSZŁOŚĆMACIEJ MATCZAK, BOGDAN OŁDAKOWSKI
24.03.2011

Jeszcze większe kontenerowce w Gdańsku!

Jak wynika z uaktualnionego "rozkładu jazdy" (service schedule) serwisu AE10 Maersk Line - duński armator, operator największej w świecie floty pojemnikowców, włącza do eksploatacji na tej linii, łączącej Daleki Wschód z Europą Północną i zawierającej cotygodniowe zawinięcia do Gdańska, pojemnikowce o ładowności ponad 13 oraz nawet ponad 15 tysięcy TEU! Dotychczas największe zawijające do portu polskiego kontenerowce charakteryzują się ładownością nieco ponad 8000 TEU. Olbrzymy obsługiwane będą w terminalu DCT Gdańsk.
14.03.2011

DCT Gdańsk wyróżniony w konkursie „Pomorski Pracodawca 2010”

W dniu 11 stycznia 2011 roku terminal DCT Gdańsk otrzymał szczególne wyróżnienie w konkursie na najlepszego pomorskiego pracodawcę roku 2010.
18.01.2011

DCT Gdańsk gościł przedstawicieli Danish Shipowners Association

W dniu 3 listopada 2010 roku terminal DCT Gdańsk gościł u siebie delegację Danish Shipowners Association i przedstawicieli mediów.
19.11.2010

DCT Gdańsk czyni port gdański największym portem kontenerowym w Polsce

Efektem dynamicznego wzrostu ilości obsługiwanych kontenerów w DCT Gdańsk w 2010 roku jest nowy wrześniowy rekord 47 153 TEU, który przewyższa łączny wolumen przeładowany na terminalach w Gdyni o około 10 000 TEU.
07.10.2010

Nowe bałtyckie połączenie z DCT Gdańsk

Maersk Line, największy światowy operator kontenerowy, jako pierwszy dostrzegł potencjał terminalu kontenerowego DCT Gdańsk do stania się bałtyckim hubem przeładunkowym. Od początku 2010 roku statki klasy „S” Maersk Line zawijają regularnie do DCT w ramach serwisu AE10 z Dalekiego Wschodu do Polski. Od lipca 2010 Maersk Line uruchomił nowy bałtycki serwis dowozowy, który korzysta wyłącznie z DCT Gdańsk jako hubu.
19.07.2010

DCT Gdańsk laureatem nagrody dla najlepszego terminalu Europy Północnej w roku 2009

DCT Gdańsk laureatem nagrody dla najlepszego terminalu Europy Północnej w roku 2009
17.02.2010

DCT Gdańsk wita 2010 rok stając się nowym hubem dla całego regionu Morza Bałtyckiego

W dniu 4 stycznia 2010 r. do DCT Gdańsk zawinął największy kontenerowiec, jaki kiedykolwiek gościł w polskich portach. Statek Maersk Taikung (8200 TEU, długość 332 m, szerokość 43,2 m, zanurzenie 14,5 m) przybył tu bezpośrednio z Dalekiego Wschodu. Od stycznia 2010 r., statki klasy post-Panamax obsługujące serwis AE10 Maersk Line z Chin będą zawijały do DCT Gdańsk w każdy poniedziałek przywożąc tu ładunki na rynek polski, rosyjski i fiński.
19.01.2010

DCT GDAŃSK

DCT Gdańsk staje się hubem dla całego regionu Morza Bałtyckiego
07.12.2009

Dziękujemy za wysłane grafiki.