dk
W 2017 roku w DCT przeładowano ponad półtora miliona TEU, co daje 22% wzrost w porównaniu do roku poprzedniego.
Prognozy na obecny rok zakładając utrzymanie podobnego tempa wzrostu przeładunków, jeśli się spełnią oznaczać to może że już niedługo polski terminal prześcignie terminal kontenerowy z Sankt Petersburga i zajmie pozycję lidera na Bałtyku.
W 2018 roku terminal czekają kolejne inwestycje, koncentrujące się między innymi na dalszych pracach nad rozbudową terminalu T2B, modernizacji bram wjazdowych oraz zwiększeniu wydajności dróg kołowych oraz torów kolejowych.
Terminal kontenerowy DCT Gdańsk rozpoczął działalność w 2007 r. Wtedy jego zdolność przeładunkowa wynosiła 500 000 TEU. Obecnie są to 3 000 000 TEU, co czyni go największym głębokowodnym terminalem na Bałtyku. Roczna zdolność przeładunkowa została podwojona dzięki uruchomieniu pod koniec 2016 roku nowego głębokowodnego nabrzeża przeładunkowego (T2).
Obecnie terminal dysponuje głębokowodną linią nabrzeżową o długości 1,3 km. Rocznie obsługuje ponad 460 jednostek, w tym 100 największych kontenerowych statków oceanicznych świata.
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"