• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Inauguracja rozbudowy DCT - nowy terminal wart 800 mln gotowy pod koniec przyszłego roku

15.05.2015 15:00 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Inauguracja rozbudowy DCT - nowy terminal wart 800 mln gotowy pod koniec przyszłego roku
Inauguracja rozbudowy DCT - nowy terminal wart 800 mln gotowy pod koniec przyszłego roku - GospodarkaMorska.pl

Nowe nabrzeże o długości 656 m i głębokości 16 m zapewni roczną przepustowość na pozomie 3 mln TEU. 5 suwnic STS, nowoczesny sprzęt przeładunkowy, lepszy serwis i krótsze oczekiwanie statków w porcie to korzyści płynące z budowy drugiego nabrzeża, które powstanie w DCT w Gdańsku.

Dziś budowa drugiego głębokowodnego nabrzeża w DCT Gdańsk (T2) stała się faktem. Janusz Piechociński, Wicepremier i Minister Gospodarki, 15 maja 2015 r. oficjalnie zainaugurował rozpoczęcie budowy nowego terminalu.

- Gdańsk powrócił na pozycję miasta odgrywającego znaczącą rolę w międzynarodowym transporcie morskim. DCT z dwoma głębokowodnymi nabrzeżami dającymi łączną zdolność przeładunkową na poziomie 3 milionów kontenerów 20-stopowych rocznie, jest dźwignią rozwoju międzynarodowej wymiany handlowej nie tylko w Polsce, ale także w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Wynikiem tej sytuacji jest rosnące znaczenie polskich importerów i eksporterów, których konkurencyjność wzrosła wraz z możliwością korzystania z bezpośrednich zawinięć z Dalekiego Wschodu na Bałtyk – powiedział Janusz Piechociński.

- Budujemy nabrzeże o długości ponad 600 metrów. Do tego zabudujemy około 26 hektarów lądu, na którym staną place składowe. Zamierzamy też "zalądowić" część Zatoki Gdańskiej, tworząc tym samym następne 5-6 hektarów lądu - powiedział Prezes DCT Gdańsk S.A. Maciek Kwiatkowski.

Uroczystość została poprzedzona dyskusją panelową poświęconą zagadnieniu wpływu inwestycji australijskich w rozwój Polski i szerzej całego regionu. Głównym tematem omawianym w czasie spotkania był wpływ innowacji jako czynnika przyspieszającego wzrost ekonomiczny w Polsce. Budowa drugiego nabrzeża w Gdańsku jest także istotnym czynnikiem rozwoju polskiej infrastruktury.

- Gdańsk nie stałby się tak istotnym centrum handlowym, gdyby nie jego dobre skomunikowanie z resztą kraju oraz z krajami sąsiadującymi z Polską. Polska infrastruktura drogowa i kolejowa w ciągu ostatnich 10 lat znacząco się poprawiła. Takie inwestycje, jak budowa drugiego głębokowodnego nabrzeża w DCT Gdańsk (T2) sprawiają, że nasze korytarze transportowe są wciąż unowocześniane i rozwijane – powiedział Maciek Kwiatkowski, Prezes Zarządu DCT Gdańsk.

Uczestnicy dyskusji starali się odpowiedzieć na pytanie czy inwestycje australijskie w zakresie logistyki i energii mogą sprzyjać rozwojowi Polski i Europy Środkowo-Wschodniej. Dyskusja została zorganizowana wspólnie z Ambasadą Australii oraz Austrade – Australijską Komisją Handlu. Dzięki austriackim akcjonariuszom DCT może czerpać z bogatego doświadczenia swoich partnerów. 

- DCT Gdańsk, jako polska inwestycja z udziałami australijskimi, scala doświadczenie obu krajów i dostarcza polskiej gospodarce zysk w postaci połączenia wiedzy z innowacyjnością. Jesteśmy dumni mogąc czerpać z pozytywnego wpływu najlepszych praktyk australijskich w zakresie prowadzenia biznesu – podsumował Maciek Kwiatkowski.

W czasie obchodów zakopano w ziemi specjalnie zaprojektowaną kapsułę czasu, zawierającą przesłanie na temat znaczenia inwestycji oraz wpływu, jaki DCT Gdańsk ma na rozwój Regionu. Jej lokalizacja zostanie upamiętniona tablicą umieszczoną na terenie terminalu.
Ukończenie finansowanej w kwocie 200 milionów EUR inwestycji zaplanowane jest na trzeci kwartał 2016 roku.

***

DCT jest największym i najszybciej rozwijającym się polskim terminalem kontenerowym oraz jedynym terminalem głębokowodnym w rejonie Morza Bałtyckiego, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu. Terminal DCT, zlokalizowany w samym sercu Morza Bałtyckiego – w Porcie Gdańskim, jest najbardziej wysuniętym na wschód terminalem w grupie głębokowodnych portów północno-europejskich między Gdańskiem i Le Havre.

Terminal obsługuje polski import, eksport, tranzyt oraz tranzyt morski. Dzięki dobremu dostępowi ze strony morza zapewnionemu przez kanał podejściowy o głębokości 17 m oraz do 16,5 m wzdłuż nabrzeża, braku zalodzenia oraz doskonałym możliwościom operacyjnym, DCT jest naturalnym hubem dla obrotu ładunków skonteneryzowanych w Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki inwestycjom w infrastrukturę realizowanym przez polski rząd i miasto Gdańsk, terminal DCT jest bardzo dobrze połączony z miejscami zlokalizowanymi w głębi lądu oraz jest prawdziwą bramą do Europy Środkowo-Wschodniej.

Bollore Logistics
port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 39625,00 $ tona 0,13% 19 paź
 Cynk 3706,00 $ tona -2,83% 19 paź
 Aluminium 3175,00 $ tona -0,13% 19 paź
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.