pc
Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, oraz He Jianzhong, wiceminister transportu rządu Chińskiej Republiki Ludowej, w Porcie Gdańsk podpisali porozumienie o współpracy między tymi resortami.
Memorandum otwiera nowe obszary współpracy w sprawach gospodarki morskiej. Jednym z jego głównych elementów jest deklaracja dalszych rozmów w zakresie powołania sekretariatu do spraw morskich w ramach platformy 16 + 1.
Podczas wizyty przewodniczący delegacji chińskiej zwiedził m.in. nowo otwarty terminal DCT oraz Kapitanat Portu Północnego. Wyraził podziw dla potencjału gdańskiego portu.
Port Gdańsk intensywnie współpracuje ze stroną chińską. Świadczą o tym kolejne porozumienia. Ostatnie zostało podpisane 13 października tego roku z portem Guangzhou.
Inicjatywa 16 + 1 to forum współpracy 16 państw europejskich z Chinami. Obejmuje różne płaszczyzny, głównie gospodarcze i transportowe. Format współpracy 16+1 powstał w 2012 r. podczas pierwszego spotkania premierów państw regionu oraz szefa rządu Chińskiej Republiki Ludowej, które odbyło się w Warszawie.
Wśród szesnastu krajów tworzących Inicjatywę są: Albania, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Czarnogóra, Czechy, Estonia, Litwa, Łotwa, Macedonia, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia i Węgry oraz Polska, która jest największym państwem europejskim biorącym udział w tym projekcie.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych