• <

Inauguracja pierwszego bezpośredniego połączenia kolejowego z Chin do Portu Gdańsk

Dodano: 21.11.2019
Na terenie terminala kontenerowego DCT Gdańsk odbyła się w czwartek  21.11 uroczysta inauguracja stałego bezpośredniego połączenia kolejowego z Chin do Portu Gdańsk. Pierwszy pociąg przyjechał po godzinie 11.00.

Na terenie terminala kontenerowego DCT Gdańsk odbyła się w czwartek 21.11 uroczysta inauguracja stałego bezpośredniego połączenia kolejowego z Chin do Portu Gdańsk. Pierwszy pociąg przyjechał po godzinie 11.00.

Połączenie kolejowe jest wspólnym przedsięwzięciem Zarządu Morskiego Portu Gdańsk, DCT Gdańsk oraz firmy Adampol. Pociąg z Chin przejeżdża przez Kazachstan, Rosję, Białoruś do terminalu Adampol w Małaszewiczach, gdzie następuje przeładunek z linii szerokotorowej na wagony o europejskim rozstawie szyn. Kolejny pociąg planowany jest na grudzień, a od stycznia 2020 roku ruszą regularne co tygodniowe transporty na tej trasie.

"W dniu dzisiejszym do Portu w Gdańsku przyjechał pierwszy pociąg bezpośredni w relacji Chiny-Gdańsk. W tej chwili połączenie dotyczy Xi'anu - pierwszej prowincji z której udało nam się zoorganizować taki łańcuch logistyczny. Kolejne prowincje przed nami. Pracujemy nad nimi wspólnie z naszymi partnerami: firmą Adampol i Terminalem Kontenerowym DCT" - mówi Łukasz Greinke, Prezes Zarządu Morskiego Portu w Gdańsku." Chcemy wykorzystać tą bardzo szeroką siatkę połączeń feederowych jakie mamy z naszego portu ze Skandynawią i w kierunku Wlk. Brytanii po to by skrócić czas transportowanych towarów (...) zmniejszamy ilość operacji na jednym kontenerze dlatego nasza usługa jest tańsza - dodaje

"Dzięki Zarządowi Morskiego Portu w Gdańsku, ambasadom i firmom kooperującym, w tym przede wszystkim Adampolowi, mamy teraz możliwość serwisów feederowych, które rozwożą te kontenery po całej Europie" - mówi Grzegorz Witkowski, wicemininister w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej

"Pociąg wjeżdża do terminalu DCT, a następnie po załadunku kontenery mogą być przewożone jednostkami feederowymi na rynek skandynawski i brytyjski. Nasz rynek stał się szerokodostępny dla przewozów cargo, które mogą podbić tamtejsze rynki" - mówi prezes zarządu Terminala Kontenerowego DCT w Gdańsku Cameron Thorpe. "Bardzo ważna dla Gdańska jest jego unikalna zaleta: kiedy pociągi wjeżdżają do Europy z zewnątrz, sieć kolejowa staje się o wiele bardziej zatłoczona. Zakładając, że czas przewozu towaru pociagiem do Portu Gdańsk trwa 10-11 dni, ten sam pociąg jadąc do Portu w Hamburgu potrzebuje 14-15 dni. Tak więc 4-5 dni zaoszczędzimy gdy pociąg przyjedzie do portu w Gdańsku, kontenery zostaną wówczas przeładowane szybciej i szybciej trafią na rynek docelowy, czyli do europejskich portów.

"Firma Adampol była inicjatorem otwarcia tego łącza, który zrealizowaliśmy testowym pociągiem. To pokazuje nam, że Gdańsk wcale nie jest tak daleko od Chin. My zawsze byliśmy łącznikiem Unii Europejskiej i takich krajów jak np. Rosja czy Kazachstan" - mówi Elena Łukanowa, Prezes Zarządu Adampol S.A.

Terminal kontenerowy DCT Gdańsk umożliwia Polsce połączenie z największym szlakiem handlowym transportu morskiego, między Europą a Azją, w tym z Chinami. Obsługuje nie tylko Polskę, ale również m.in. rynki Morza Bałtyckiego. W 2018 r. terminal DCT Gdańsk przeładował blisko 1,9 mln TEU, regularnie obsługując zawinięcia największych kontenerowców na świecie. Na Morzu Bałtyckim jedynie DCT Gdańsk jest terminalem zdolnym do obsługi statków tej wielkości. W 2019 roku przeładunki w DCT Gdańsk mają przekroczą 2 mln TEU. Udziałowcami w DCT są: singapurska Grupa PSA, Polski Fundusz Rozwoju (PFR) oraz australijski fundusz inwestycyjny IFM.

Od ponad dwudziestu lat Adampol prowadzi działalność w zakresie międzynarodowego i krajowego transportu samochodów osobowych, dostawczych i półciężarowych. Firma posiada do dyspozycji kilka tysięcy autotransporterów oraz kilkaset specjalistycznych wagonów. Własne warsztaty naprawcze, place przeładunkowe oraz doświadczona kadra – wszystko to umożliwia kompleksową realizację wszelkich, nawet nietypowych usług transportowych. Oparte na najwyższych europejskich standardach systemy jakości gwarantują sprawne zarządzanie oraz możliwość zaproponowania najlepszych rozwiązań, które sprostają potrzebom i oczekiwaniom każdego Klienta. Aby móc na bieżąco śledzić pozycję pojazdów, Adampol monitoruje przewożone auta za pomocą VIN kodów, zaś wszystkie autotransportery wyposażone są w telefony komórkowe oraz system monitorowania satelitarnego GPS. Zapewnia to bezpieczeństwo oraz usługi na najwyższym poziomie. Grupa Chińska to dedykowany zespół roboczo-projektowy, składający się z kilkunastu osób z różnych departamentów firmy ADAMPOL S.A. Głównymi zadaniami są rozwój kompetencji i możliwości firmy w tworzeniu rozwiązań logistycznych i spedycji drogowej, kolejowej oraz morskiej w środowisku rynku Daleko Wschodniego oraz wykorzystania inicjatywy One Belt One Road. Wszystkie wdrażane projekty logistyczne i produkty są tworzone pod marką i oznaczane logiem ECT, który w ostatnim czasie zyskuje na rozpoznawalności.
Podziel się:

Dziękujemy za wysłane grafiki.