pc
Dzięki tej inwestycji zdolność przeładunkowa terminalu DCT w Gdańsku zwiększy się nawet do 3 milionów TEU. Pozwoli mu to wejść do ścisłej czołówki największych terminali w Europie.
– Nowe nabrzeże DCT zostało posadowione na konstrukcji złożonej m. in. z 211 stalowych pali, z których każdy ma średnicę 1,67 metra, długość 35 metrów i waży ponad 24 tony. Przez pierwszych 15 metrów pale były pogrążane przy pomocy młota wibracyjnego, a następnie dobijane kafarem hydraulicznym – tłumaczy Michał Biernacki, kierownik projektu T2 w DCT Gdańsk.
DCT Gdańsk rozpoczął budowę drugiego głębokowodnego nabrzeża w Porcie Północnym w Gdańsku na początku 2015 roku. Na tę inwestycję oraz spłatę istniejących zobowiązań DCT zabezpieczył środki w wysokości 290 milionów euro. Generalnym wykonawcą i projektantem jest belgijska spółka N.V. BESIX.
DCT jest największym i najszybciej rozwijającym się polskim terminalem kontenerowym oraz jedynym terminalem głębokowodnym w rejonie Morza Bałtyckiego, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu. Terminal DCT, zlokalizowany w samym sercu Morza Bałtyckiego – w Porcie Gdańskim, jest najbardziej wysuniętym na wschód terminalem w grupie głębokowodnych portów północno-europejskich między Gdańskiem i Le Havre.
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych