• <
PZT_1100x200_gif_2020

Zobacz, jak zmienia się gdański port [wideo]

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Zobacz, jak zmienia się gdański port [wideo]
Zobacz, jak zmienia się gdański port [wideo] - GospodarkaMorska.pl

pc

14.12.2016 Źródło: własne

Pomorskie Centrum Logistyczne, nowe nabrzeże T2 terminalu DCT, magazyny i kolejne połączenia drogowe. Zaplecze gdańskiego portu nieustannie się rozrasta. Na tym nagraniu prezentujemy, jak wiele zmieniło się w ciągu ostatnich miesięcy.

Przy gdańskim porcie bardzo prężnie rozwija się Pomorskie Centrum Logistyczne, zarządzane przez Gdańską Agencję Rozwoju Gospodarczego (InvestGDA). Do wynajęcia jest tutaj 187 ha terenów inwestycyjnych. Mogą powstawać magazyny i hale produkcyjne ze zintegrowanymi powierzchniami biurowymi, tworzącymi łącznie około 500 000 m2 powierzchni.

Nowoczesne miejsce na biznes


Z terenem Pomorskiego Centrum Logistycznego sąsiaduje nowoczesny biurowiec Koga. To  pierwszy A-klasowy około portowy obiekt biurowy w Polsce. Do dyspozycji najemców oddane zostały w nim 7 060 m2 powierzchni biurowej oraz reprezentacyjne lobby wejściowe z recepcją, pomieszczenia socjalne, zaplecze higieniczno-sanitarne, w tym natryski dla osób dojeżdżających do pracy rowerem, jak również zlokalizowana na zewnątrz budynku powierzchnia rekreacyjno-sportowa.

Zarówno Koga, jak i wszystkie inne obiekty Pomorskiego Centrum Logistycznego, połączone są wewnętrznymi drogami bezpośrednio z portem morskim. Mają także znakomity dostęp do międzynarodowych szlaków drogowych, kolejowych, lotniczych oraz największego na Bałtyku głębokowodnego terminalu DCT.

Centrum logistyczne na skalę światową

Swoje magazyny przy gdańskim porcie wybudował także Goodman Polska. To jeden z liderów w budowaniu i zarządzaniu wysokiej jakości nieruchomościami logistycznymi, takimi jak magazyny i centra dystrybucyjne. W Gdańsku wynajął tereny w Pomorskim Centrum Logistycznym, łącznie 51 500 m2, rozbudowane o kolejny magazyn o powierzchni 15 800 m 2. Centrum zapewnia powierzchnię logistyczną klasy A dla ośmiu klientów z trzech sektorów: motoryzacja: NRF Poland; handel: Eurocash, czołowy dystrybutor FMCG; transport i logistyka: ATC Cargo, Kuehne + Nagel, Terramar, Poland Services Transport-Logistyka, Univeg Logistics Poland oraz firma spedycyjna NTA.

Pomorskie Centrum Logistyczne w Gdańsku to kluczowa inwestycja Goodman w Polsce. Jego właścicielem jest Goodman European Partnership (GEP), flagowy europejski fundusz Goodmana. W ramach projektu Goodman może wybudować do 500 000 m2 powierzchni magazynowej i produkcyjnej, wraz ze zintegrowanymi powierzchniami biurowymi. Szacuje się, że wartość całej inwestycji może przekroczyć 300 milionów euro.

Mrożona żywność to nie problem

W gdańskim porcie ulokowana została również chłodnia składowa PAGO. To mroźnie spełniające najwyższe standardy budowlane dotyczące obiektów chłodniczych. Ich lokalizacja w gdańskim porcie to odpowiedź na potrzeby importerów i eksporterów mrożonej żywności. Do dyspozycji najemców są m.in.: 3 komory przechowalnicze, 36 000 miejsc paletowych, 3 komory szokowego mrożenia, komora kompletacyjna i pola odkładcze o zróżnicowanych zakresach temperaturowych. Przewożenie kontenerów ułatwia bezpośrednie połączenie z terminalem kontenerowym DCT.

Obiekty PAGO wyróżniają: nowoczesne wyposażenie i zaawansowane narzędzia informatyczne, dogodna lokalizacja oraz kompleksowa oferta w zakresie logistyki magazynowej. Mroźnie PAGO spełniają wszystkie standardy unijne i wymogi jakościowe: GMP, GHP, HACCP oraz znajdują się pod stałym nadzorem Służb Weterynaryjnych i Sanitarnych.

Jedyny taki terminal w rejonie Morza Bałtyckiego

DCT to największy i najszybciej rozwijający się polski terminal kontenerowy oraz jedyny terminal głębokowodny w rejonie Morza Bałtyckiego, do którego zawijają statki z Dalekiego Wschodu. Dzięki otwarciu nowego nabrzeża T2 jego zdolność przeładunkowa wzrosła do 3 milionów TEU, plasując go w czołówce największych terminali w Europie.

Budowa drugiego głębokowodnego nabrzeża w Porcie Północnym w Gdańsku rozpoczęła się w 2015 roku. Jego długość to 650 m. Wyposażone jest w pięć nowoczesnych, największych na Bałtyku suwnic nabrzeżowych STS o wysokości 133 m.

Terminal DCT jest najbardziej wysuniętym na wschód terminalem w grupie głębokowodnych portów północno-europejskich między Gdańskiem i Le Havre.

Gdański port cały czas rośnie w siłę. Rocznie obsługuje on 45,4 % obrotów wszystkich polskich portów. Do 2022 roku objęty został specjalnym programem inwestycyjnym, który zakłada m.in. poprawę infrastruktury drogowej i kolejowej wokół portu.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34462,00 $ tona 6,28% 6 maj
 Cynk 2920,00 $ tona -0,51% 6 maj
 Aluminium 2476,00 $ tona 1,23% 6 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.