Efektywna modernizacja i rozbudowa infrastruktury sieciowej są kluczowe dla zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania na zieloną energię. Najbliższe lata to konieczność ambitnych inwestycji, ale już dziś wiadomo, że 140 mld złotych na inwestycje w sieci dystrybucyjne i przesyłowe to nadal niewystarczające kwoty, wobec zdiagnozowanych wyzwań. Żeby zaspokoić wszystkie sieciowe potrzeby łączne nakłady na ich rozwój mogłyby sięgnąć nawet 500 mld złotych.
Porty EU muszą zainwestować 80 mld euro w ciągu najbliższych 10 lat, jeśli chcą utrzymać konkurencyjną pozycję w globalnych łańcuchach logistycznych – wynika z najnowszego raportu ESPO. Inwestować trzeba w infrastrukturę i suprastrukturę, w nabrzeża i akwatoria, infrastrukturę przemysłową i logistyczną oraz ich otoczenie. Nie można oszczędzać w wydatkach na marketing i ludzi.
Equinor i Polenergia złożyły wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla infrastruktury przyłączeniowej morskiej farmy wiatrowej Bałtyk I, która jest przygotowywana do udziału w aukcji w 2025 roku. Bałtyk I to projekt największej farmy wiatrowej na Morzu Bałtyckim i jednocześnie najbardziej zaawansowany projekt tzw. drugiej fazy rozwoju morskiej energetyki wiatrowej w Polsce. – Przy realizacji farmy wiatrowej Bałtyk I skorzystamy z najlepszych rozwiązań wypracowanych przy budowie wcześniejszych projektów, Bałtyk II i Bałtyk III.
Transformacja energetyczna całej Europy przyspiesza, a proces ten będzie długi i wymagający. Zielona energia to konieczność z punktu widzenia suwerenności Polski i jej interesu narodowego. Skala czekających nas zmian stanowi ogromne wyzwanie finansowe, techniczne i społeczne. Ustawa wiatrakowa procedowana przez nowy rząd oraz postępujące prace nad morskimi farmami wiatrowymi na Bałtyku pozwalają branży wiatrowej z optymizmem spoglądać w przyszłość.
Zielony metanol ma szansę stać się paliwem alternatywnym dla paliw kopalnych dla branży morskiej, która odpowiada za 3% globalnych emisji CO2. Podczas spotkania w PPNT o możliwościach produkcji tego paliwa przyszłości w Gdyni rozmawiała w międzynarodowym gronie wiceprezydentka Gdyni Katarzyna Gruszecka-Spychała.
Wiceminister klimatu i środowiska Miłosz Motyka podczas spotkania z samorządowcami i przedsiębiorcami w Szczecinie powiedział, że dzięki pieniądzom z KPO przyśpieszy transformacja energetyczna. Będzie 2 mld zł więcej na takie programy jak np. "Czyste powietrze".
Polska i Dania od wielu lat współpracują ze sobą w obszarach związanych z klimatem. W kolejnych dniach chciałbym tę współpracę pogłębić - powiedział w środę król Danii Fryderyk X podczas otwarcia Forum Biznesu.
Druga grupa górników zainteresowanych programem służącym zdobyciu kwalifikacji potrzebnych w sektorze energetyki wiatrowej, zgłosiła się do szkoleń na turbinach wiatrowych - przekazali realizatorzy projektu. Pierwsza grupa została przeszkolona jesienią ub. roku.
Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna po raz kolejny znalazła się w gronie najlepszych spółek zarządzających Polską Strefą Inwestycji. W 2023 roku wydała 76 decyzji o wsparciu, a deklarowany nakład inwestycyjny projektów przekroczył 1,8 mld zł.
O boomie przeładunkowym w polskich portach, wyzwaniach i potencjale branży, kierunkach rozwoju oraz ważnej roli kolejnej edycji Kongresu Polskie Porty 2030 rozmawiamy z Michałem Śmigielskim, prezesem Morskiej Agencji Gdynia.
Rozpoczęło się holowanie kontenerowca M/V Dali z miejsca katastrofy w Baltimore
Kołodziejczak: agroporty i terminale zbożowe powstaną i będą dobrze funkcjonować
Duże zgrupowanie rosyjskich okrętów przemieszcza się z Morza Śródziemnego na Bałtyk
Damen zreazlizował transport 11 holowników
Komisja ds. Tuńczyka na Oceanie Indyjskim osiągnęła porozumienie w sprawie zrównoważonego rybołówstwa
Dzień Dostawców na Konferencji PSEW2024 – międzynarodowa współpraca na rzecz silnego przemysłu wiatrowego w Europie