Ropa naftowa na giełdzie paliw w USA nieznacznie zyskuje, po 3 poprzednich sesjach spadków cen - najdłuższej takiej serii zniżkowej od XII 2020 r. W czwartek przedstawiciele sojuszu OPEC+ mogą zdecydować o podwyższeniu dostaw surowca - informują maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na kwiecień na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 60,16 USD, wyżej o 0,67 proc.
Ropa Brent w dostawach na kwiecień na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie kosztuje 63,21 USD za baryłkę, wyżej o 0,81 proc.
Zbliża się czwartkowe spotkanie krajów sojuszu OPEC+, które zdecydują o wielkości dostaw ropy z tej grupy producentów.
Oczekuje się, że OPEC+ może złagodzić obowiązujące obecnie ograniczenia w dostawach ropy.
Obecny poziom ograniczeń wynosi nieco ponad 7 mln baryłek dziennie, czyli 7 proc. światowej podaży.
"Jutro będzie ważny dzień, ale na razie jest mocno niejasne, jak OPEC+ może dodać więcej ropy na rynki" - mówi Howie Lee, ekonomista Oversea-Chinese Banking Corp.
"Nie sądzę, aby Arabia Saudyjska oddała na rynki tę dodatkową ropę, której dostawy wcześniej ograniczyła" - dodaje i przypomina, że Saudowie dobrowolnie zmniejszyli swoje dostawy ropy o dodatkowe 1 mln baryłek dziennie.
Na razie przedmiotem debaty w ramach OPEC+ jest zwrócenie na rynki ropy przez kraje sojuszu większej części z 1,5 mln b/d.
"Rosnące tempo ożywienia gospodarczego na świecie może być doskonałą okazją, aby OPEC+ podwyższył produkcję" - piszą w nocie analitycy Australia & New Zealand Banking Group Ltd. i prognozują, że grupa może zwiększyć dostawy ropy o 750 tys. b/d.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii