Firma Yinson GreenTech wprowadza na rynek pierwszy w Singapurze w pełni elektryczny wodolot, Hydroglyder. Prezentacja jednostki odbyła się podczas targów Offshore Energy Week 2024 (OSEA 2024), 19 listopada br. Zaprojektowany z myślą o transporcie załogi szybki statek ma stanowić znaczący krok w kierunku zrównoważonych innowacji morskich, umożliwiając bardziej przyjazne dla środowiska podróże po singapurskich wodach i nie tylko.
Projekt statku został opracowany we współpracy z firmami Lift Ocean i Zeabuz. Jak wskazuje Yinson GreenTech, jej Hydroglyder został zaprojektowany tak, aby na nowo zdefiniować transfer załogi i transport pasażerów, dzięki czemu ma sprawdzać się zarówno w branży offshore, jak i działalności prowadzonej w portach morskich.
Statek ma być zdolny do przewozu maksymalnie 12 pasażerów z maksymalną prędkością 25 węzłów. Kluczowy w jego wyposażeniu jest ekologiczny, elektryczny napęd, który ma stanowić zrównoważoną alternatywę dla łodzi napędzanych paliwami kopalnymi, zapewniając bardziej ekologiczną, wygodną i cichą jazdę. Ponadto system wodolotu Hydroglyder unosi kadłub nad wodą, znacznie zmniejszając opór i zużycie energii. Ta konstrukcja ma zapewniać do 80% niższe zużycie energii i 90% niższe koszty operacyjne niż w przypadku konwencjonalnych statków.
Premiera Hydroglydera podczas Offshore Energy Week 2024 jest związana z akcentowanym na tym wydarzeniu aspekcie dekarbonizacji branży morskiej, podkreślając transformacyjny potencjał technologii wodolotów w rozwoju bezemisyjnych technologii i co za tym idzie kształtowaniu zrównoważonej przyszłości morskiej. Dzięki temu ma spaść emisja CO2 w związku z żeglugą, a Singapur, będący jednym z najważniejszych portów na świecie, w ostatnim czasie mocno inwestuje w technologie przyjazne środowisku. Stąd jako pierwszy w pełni elektryczny wodolot, Hydroglyder wspiera plany Urzędu Morskiego i Portowego Singapuru, aby wszystkie nowe jednostki portowe działające w tamtejszym porcie były w pełni elektryczne, zdolne do korzystania także z biopaliwa B100 lub kompatybilne z innymi zeroemisyjnymi paliwami netto od 2030 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów