5 suwnic kontenerowych RMP, o wadze 18 ton każda, to kolejna partia urządzeń zbudowanych w PZT w Gdyni dla Portu Ashdod w Izraelu. Łącznie wysłano tam już 18 suwnic. Będą przeznaczone do pracy automatycznej.
Ich dostarczenie to kontynuacja kontraktu Hadarom związanego z intensywną rozbudową izraelskiego terminala. Generalnym wykonawcą kontraktu dla terminalu HADAROM w Izraelu jest fińska firma KONECRANES.
Statkiem, na którym umieszczono 5 suwnic kontenerowych RMG o wadze 180 t każda był Pottersgracht. To udźwigowiony (2 dźwigi, 700 t udźwigu każdy) drobnicowiec ciężarowy wielorakiego zastosowania zbudowany w 2010 r. o długości 169 metrów. Został przejęty przez Grupę Spliethoff na przełomie 2019/2010 razem z 9 innymi jednostkami.
Operacja odbyła się dzięki współpracy Konecranes, PZT, ZRUO, Transfennica, załóg statków i przedstawicieli gdyńskiego portu.
W Rosji zalega 150 tys. pustych kontenerów
Dziś jest obchodzony Światowy Dzień Morza
Komisja Europejska w przyszłym tygodniu przedstawi informacje w sprawie ukraińskiej propozycji dotyczącej zboża
Niemcy: pieniądze za gaz LNG nadal płyną do Rosji z krajów unijnych
Ukraina złożyła propozycję licencjonowania towarów rolnych
Bloomberg: pomimo sankcji Rosja dalej korzysta z europejskiego transportu, by eksportować ropę