Ropa naftowa na giełdzie paliw w USA drożeje kolejną sesję i podąża do 59 USD za baryłkę. Ropa Brent na ICE kosztuje ponad 61 USD/b, najwięcej od stycznia 2020 r. - informują maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na III na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 58,47 USD, wyżej o 0,86 proc.
Ropa Brent w dostawach na IV na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie kosztuje 61,13 USD za baryłkę, wyżej o 0,93 proc.
Na rynkach ropy prognozy popytu poprawiają się w miarę postępującego upowszechniania się szczepionek na Covid-19.
Rafinerie zwiększają swoje tempo przerobu surowca, aby sprostać rosnącemu popytowi na produkty naftowe, a to oznacza coraz większe zapotrzebowanie na ropę.
Według ocen ekspertów firmy Trafigura, ceny ropy mogą dalej rosnąć m.in. w reakcji na większe przetwórstwo rafineryjne.
Mniej ropy dostarczą tymczasem kraje OPEC+, które deklarowały wcześniej globalne zmniejszenie dostaw swojej ropy.
"Zasadniczo widzimy przyspieszenie tempa zacieśniania się sytuacji na rynkach paliw, wraz z wprowadzaniem dodatkowych cięć dostaw ropy m.in. z Arabii Saudyjskiej" - mówi Warren Patterson, szef strategii towarowej w ING Bank NV.
Tymczasem w USA spodziewany jest kolejny tygodniowy spadek zapasów ropy.
We wtorek nieoficjalne dane o zapasach paliw w USA przedstawi Amerykański Instytut Paliw (API), a w środę zrobi to oficjalnie Departament Energii (DoE).
WTI na NYMEX w N.Jorku zwyżkowała podczas poprzedniej sesji o 2,0 proc.
Brent na ICE zyskała w poniedziałek 2,1 proc. i była wyceniana na zakończenie sesji najwyżej od stycznia 2020 r. W ciągu ostatnich 7 sesji Brent zyskała już 9 proc.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych