• <

Wynik wyszukiwania - "suwnice placowe" - Wiadomości

Nowe szczyty wydajności z reachstackerami Kalmar

Co czwarty kontener na świecie obsługiwany jest za pomocą rozwiązań oferowanych przez Kalmar. Urządzenia tej marki zostały zaprojektowane z myślą o wykonywaniu zadań specjalnych. Firma już od lat wyznacza globalne trendy w zakresie automatyzacji terminali, kształtując przyszłość obsługi ładunków. Nie dziwi więc, że ich potężne reachstackery wspierają realizację coraz większych i złożonych operacji w największych portach na świecie.
12.11.2023

Dyrektor generalny Baltic Hub: Terminal po rozbudowie przeładuje nawet do 4,5 mln TEU

– Chcemy być jednym z największych hubów kontenerowych w Europie i wydarzy się to już w ciągu kilku lat. Biorąc pod uwagę nasze znakomite położenie i zdolności operacyjne, chcemy być czołowym graczem w regionie, zarówno od strony lądu, jak i morza – mówi Charles Baker, dyrektor zarządzający Baltic Hub (DCT Gdańsk) w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.
15.12.2022

Kalmar wzmacnia potencjał przeładunkowy BCT w Gdyni [ZDJĘCIA]

Urządzenia marki Kalmar są stworzone do zadań specjalnych. Firma Kalmar wyznacza globalne trendy w zakresie automatyzacji terminali i kształtuje przyszłość obsługi ładunków. Liczby mówią zresztą same za siebie. Co czwarty kontener na świecie obsługiwany jest bowiem za pomocą rozwiązań proponowanych przez Kalmar. Nic dziwnego zatem, że ich bardzo wydajne reachstackery wspierają obsługę coraz większych ładunków w terminalu BCT w Gdyni.
05.12.2022

DCT Gdańsk zmodernizował kolej. To krok w stronę ekologicznego transportu [WIDEO]

DCT Gdańsk zakończył rozbudowę jednego z największych w Europie kolejowych terminali kontenerowych o przepustowości 750 tys. TEU (kontenerów 20-stopowych). Nowa inwestycja otwiera możliwości rozwoju na rynkach śródlądowych, które nie mają dostępu do morza oraz stanowi efektywną ekonomicznie i ,,zieloną” alternatywę dla klientów DCT Gdańsk.
25.01.2022

Kłajpeda – historyczny litewski port z przyszłością

Port Kłajpeda, który położony jest u ujścia rzeki Dangi, wpadającej do Zalewu Kurońskiego ma bogatą historię, dynamiczną teraźniejszość i jeszcze bardziej interesującą przyszłość.
01.03.2021

W niedzielę z Portu Gdynia wypłynął statek z ładunkiem 5 suwnic dla izraelskiego portu

5 suwnic kontenerowych RMP, o wadze 18 ton każda, to kolejna partia urządzeń zbudowanych w PZT w Gdyni dla Portu Ashdod w Izraelu. Łącznie wysłano tam już 18 suwnic. Będą przeznaczone do pracy automatycznej.
09.02.2021

Port Gdynia – ekspresowe tempo od prawie 100 lat

Pomimo pandemii Port Gdynia osiągnął w 2020 roku wzrost w ilości przeładunków a prowadzone i planowane ambitne inwestycje przez ten niespełna stuletni port zapowiadają dalszy jego intensywny rozwój.
28.01.2021

Spliethoff – ekspert w morskich przewozach ładunków ponadgabarytowych

Spliethoff to jeden z potentatów przewozów ładunków ciężkich i ponadgabarytowych – liczący się gracz w światowej czołówce tego typu przewoźników. Firma powstała w Amsterdamie w 1921 roku a jej założycielem był shipbroker Johan Frederik Spliethoff, specjalizujący się w przewozach drewna z krajów leżących nad Bałtykiem. Dziś Spliethoff to wielka grupa żeglugowa, obejmująca kilka marek i zależnych od spółki-matki przedsiębiorstw. Są one aktywne w segmencie ciężarowców, statków wielozadaniowych, ale również statków ro-ro, con-ro i
07.12.2020

BBC Chartering – globalny potentat z polskim pierwiastkiem

Statki niemieckiego operatora tonażu wielozadaniowego i masowego – firmy BBC Chartering z Leer są częstym gościem naszych polskich portów, w tym również i stoczni. Jednym z ostatnich zawinięć było pojawienie się w połowie października br. jednostki wielozadaniowej m/v „BBC Volga”. Wizyta w gdyńskim porcie wiązała się z załadunkiem bardzo często eksportowanego stąd sprzętu do obsługi ładunków na placach terminali kontenerowych całego świata. W tym przypadku były to określane w języku specjalistycznym - bramowe kontenerowe wozy pię
02.11.2020

Ogromne suwnice rozpoczęły pracę w DCT Gdańsk (foto, wideo)

Mają 47 metrów długości, 20 metrów wysokości, 28 metrów szerokości i przeznaczone są do pracy na szynach. Dla wyobrażenia, wielkość jednej z nich to długość 8 20-stopowych kontenerów postawionych jeden za drugim oraz wysokość 8 takich kontenerów postawionych na sobie! W DCT Gdańsk rozpoczęły pracę trzy nowe elektryczne suwnice RMG. To kolejny krok w kierunku zwiększenia produktywności, wydajności oraz możliwości przeładunkowych dla klientów na kolei.
08.06.2020

Nowe suwnice RMG rozpoczynają przeładunki w DCT Gdańsk (wideo)

Trzy nowe elektryczne suwnice RMG przeznaczone do pracy na bocznicy kolejowej DCT rozpoczęły przeładunki. Suwnice zakupione zostały w ramach programu rozbudowy T2b i są już w pełni operacyjne, pozwalając DCT zrobić kolejny krok w kierunku zwiększenia produktywności, wydajności oraz możliwości przeładunkowych dla naszych klientów na kolei.
28.05.2020

Ekologiczne i inteligentne porty przyszłości. Transport Week 2019 (foto, wideo)

Wpływ innowacyjnych procesów na rozwój sektora portowego, cyfryzacja, autonomiczna żegluga i brexit. To tylko niektóre tematy poruszane podczas tegorocznej edycji Transport Week. Trzydniowa konferencja zakończyła się w czwartek w Gdyni.
08.03.2019

Rok 2018 rekordowy dla DCT Gdańsk. Przeładowano ponad 1,9 mln TEU

Rok 2018 rekordowy dla DCT Gdańsk. W terminalu kontenerowym przeładowano 1 932 452 TEU. Oznacza to 20% wzrost w porównaniu do 2017 r., kiedy zanotowano wynik prawie 1,6 mln TEU.
23.02.2019

BCT Gdynia w 2015 - trudny rok w przeładunkach, dobry w inwestycjach

BCT – Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni zakończył rok 2015 z wielkością przeładunków na poziomie 354 992 TEU stanowiącą przeciętny wynik w historii terminala. Na wynik największy wpływ miały przetasowania na trójmiejskim rynku przeładunków kontenerów.
13.01.2016

DCT ze sprzętem wartym prawie 90 mln zł

Terminal kontenerowy DCT Gdańsk S.A Zakończono realizację projektu wartego ok. 89,57 mln złotych. Część środków ok. (30 mln zł) pochodziło z funduszy Unii Europejskiej. Pieniądze zostały przeznaczone między innymi na zakup specjalistycznego sprzętu przeładunkowego.
13.01.2016

Do Gdynia Container Terminal przypłynęły kolejne elektryczne suwnice placowe - eRTG

Od ubiegłego roku realizowany jest „III etap budowy terminalu kontenerowego GCT w Porcie Gdynia – budowa infrastruktury i zakup sprzętu”. Projekt ten jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach działania 7.4: Rozwój transportu intermodalnego, priorytet VII: Transport przyjazny środowisku, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007–2013.
18.11.2015

Portowy Zakład Techniczny dostarczył nowe suwnice do BCT

W dniach 20 i 22 maja Portowy Zakład Techniczny dostarczył do gdyńskiego terminalu BCT nowe suwnice kolejowe oraz placowe. Sprzęt został zakupiony dzięki projektowi współfinansowanemu przez UE ze środków Funduszu Spójności programu Infrastruktura i środowisko w ramach działań przeznaczonych na rozwój transportu intermodalnego. Realizacja tego programu przyczyni się do rozwoju możliwości przeładunkowych BCT w relacjach intermodalnych.
22.05.2015

Do terminalu GCT w Gdyni przypłynęła nowa suwnica STS

W środę, 22 kwietnia do terminalu GCT w Gdyni, na statku ZEN HUA 19, dotarła nowa suwnica nabrzeżowa S04. Instalacja nowej suwnicy jest ostatnim zadaniem inwestycyjnym realizowanym w ramach II etapu rozbudowy GCT.
23.04.2015

Trwa budowa nowego nabrzeża oraz placów składowych Gdynia Container Terminal

GCT rozwija się w ostatnich latach niezwykle dynamicznie, chcąc uzyskać status czołowego terminalu kontenerowego w regionie Bałtyku.
19.11.2014

Gdynia Container Terminal wchodzi w trzeci etap rozbudowy.

Gdynia Container Terminal S.A. (GCT) rozwija się w ostatnich latach niezwykle dynamicznie, chcąc uzyskać status czołowego terminalu kontenerowego w regionie Bałtyku. Podejmowane inwestycje stanowią część programu rozwojowego mającego na celu zwiększenie wydajności i zdolności przeładunkowych GCT, przy maksymalnej trosce o środowisko naturalne.
03.07.2014

Nowe suwnice placowe w Gdynia Container Terminal

15 stycznia do Gdynia Container Terminal S.A. dostarczone zostały dwie nowe suwnice placowe typu eRTG (electrical Rubber Tyred Gantry Crane – elektryczna suwnica placowa na kołach gumowych), wyprodukowane przez firmę Kalmar, wchodzącą w skład grupy Cargotec.
21.02.2014

Gdańsk: DCT za pieniądze z UE kupi sprzęt, by zwiększyć przepustowość

Projekt „Budowa Terminalu Etap 3: zakup sprzętu – DCT Gdańsk bramą do Europy Środkowej” jest jednym z 14 zadań związanych z rozwojem transportu intermodalnego w Polsce, którym Centrum Unijnych Projektów Transportowych zatwierdziło w sierpniu br. unijne dofinansowanie (w ramach konkursu dla działania 7.4 Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”). Opisem inwestycji planowanej przez DCT rozpoczynamy na portalu Rynek Infrastruktury szczegółową prezentację tych 14 projektów.
04.09.2013

Wzmocnienie roli Gdańska w transporcie intermodalnym

10 września b.r. została podpisana umowa o dofinansowanie projektu pn. „Budowa Terminalu Etap 2: rozbudowa bocznicy, zakup sprzętu - DCT Gdańsk bramą do Europy Środkowej", będącego jednym z projektów biorącym udział w konkursie w ramach działania 7.4 Programu Infrastruktura i Środowisko.
11.09.2012

Gdańsk rozwija intermodal. 177 mln zł na inwestycje kolejowe w porcie

Gdański terminal kontenerowy dostał 50 mln zł dofinansowania na modernizację infrastruktury kolejowej. Deepwater Container Terminal w Gdańsku zainwestuje w rozwój transportu intermodalnego 177 mln zł.
10.09.2012

DB Port Szczecin- nowy terminal, nowe możliwości

16 kwietnia na nabrzeżu Fińskim szczecińskiego portu uroczyście otwarto nowy Terminal Kontenerowy. Gospodarzem imprezy był operator terminalu kontenerowego- firma DB Port Szczecin.
26.04.2012

Nowy terminal intermodalny w Szczecinie

Dnia 12 marca b.r. w siedzibie CUPT została podpisana umowa o dofinansowanie dla projektu Budowa terminalu kontenerowego na Ostrowie Grabowskim w Porcie Szczecin- etapI.
13.03.2012

400 mln dofinansowania UE na inwestycje w transport morski

Unia Europejska dofinansuje projekty intermodalne polskich spółek, których wartość kosztorysowa przekracza łącznie 1 mld zł. Największym beneficjentem będzie Bałtycki Terminal Kontenerowy (BCT) w Gdyni.
23.09.2011

Wiceminister Infrastruktury w BCT.

Unia Europejska dofinansuje projekty intermodalne polskich spółek, warte łącznie ponad 1 mld zł. O konkursie Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT), które rozdzieli ok. 400 mln zł oraz o planach inwestycyjnych związanych m.in. z rozwojem polskich portów, poinformowała w czwartek 22 września Wiceminister Infrastruktury Anna Wypych – Namiotko. Największym wartościowo projektem na liście CUPT jest Inwestycja Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni - gospodarza spotkania.
22.09.2011

DCT GDAŃSK ZWIĘKSZA SWOJE ZDOLNOŚCI PRZEŁADUNKOWE

DCT Gdańsk, jeden z najszybciej rozwijających się terminali w Europie, inwestuje w sprzęt przeładunkowy, który pozwoli zwiększyć zdolności przeładunkowe terminala do 1 mln TEU rocznie.
08.08.2011

Nastawieni na drobnicę i kontenery

”Moją ambicją jest przekształcenie naszego portu w miejsce, które w połączeniu z silnymi przewozami kolejowymi stanie się głównym ogniwem przeładunkowym dla transportów z i w głąb kraju. Chcąc tego dokonać, stale musimy modernizować nasze zaplecze, aby jakość świadczonych usług sprostała coraz to większym wymaganiom naszych klientów” – powiedział Manfred Michel, prezes DB Port Szczecin.
21.03.2011

Unifeeder w Gdańskim Terminalu Kontenerowym

3 listopada 2010 roku, na terenie Gdańskiego Terminalu Kontenerowego SA, wyznaczyli swoje robocze spotkanie członkowie Danish Shipowners Association. W obecności korpusu dyplomatycznego Królestwa Danii odbyło się ono na pokładzie cumującego w GTK "Ines Bolten" - statku, należącego do znaczącego na Bałtyku operatora kontenerowego "Unifeeder", będącego członkiem DSA.
04.11.2010

Dwie nowe suwnice RTG marki Kalmar już pracują w DCT Gdańsk.

Dynamiczny wzrost ilości obsługiwanych kontenerów przez DCT Gdańsk inicjuje ciągłe inwestycje w sprzęt oraz jego unowocześnianie. Głębokowodny Terminal Kontenerowy DCT Gdańsk zwiększył właśnie swoją zdolność przeładunkową wprowadzając do użytku kolejne dwie suwnice RTG Kalmar E-One2, które wspomogły osiem suwnic RTG marki Liebherr.
30.04.2010

Dwie nowe suwnice RTG marki Kalmar już pracują w DCT Gdańsk.

Dynamiczny wzrost ilości obsługiwanych kontenerów przez DCT Gdańsk inicjuje ciągłe inwestycje w sprzęt oraz jego unowocześnianie. Głębokowodny Terminal Kontenerowy DCT Gdańsk zwiększył właśnie swoją zdolność przeładunkową wprowadzając do użytku kolejne dwie suwnice RTG Kalmar E-One2, które wspomogły osiem suwnic RTG marki Liebherr.
02.04.2010

Gdańsk: W Porcie Północnym uruchomiono dwie nowoczesne suwnice

Dwie nowoczesne kołowe suwnice placowe typu Kalmar RTG (rubber tyred gantry) uruchomiono w środę, po zmontowaniu i próbach technicznych, w wielkim terminalu kontenerowym DCT Gdańsk SA w Porcie Północnym. Dostarczyła je pod koniec stycznia fińska firma Kalmar Industries.
25.03.2010

DCT Gdańsk wita 2010 rok stając się nowym hubem dla całego regionu Morza Bałtyckiego

W dniu 4 stycznia 2010 r. do DCT Gdańsk zawinął największy kontenerowiec, jaki kiedykolwiek gościł w polskich portach. Statek Maersk Taikung (8200 TEU, długość 332 m, szerokość 43,2 m, zanurzenie 14,5 m) przybył tu bezpośrednio z Dalekiego Wschodu. Od stycznia 2010 r., statki klasy post-Panamax obsługujące serwis AE10 Maersk Line z Chin będą zawijały do DCT Gdańsk w każdy poniedziałek przywożąc tu ładunki na rynek polski, rosyjski i fiński.
19.01.2010

Wynik wyszukiwania - Katalog firm

Dziękujemy za wysłane grafiki.