• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Portowy Zakład Techniczny dostarczył nowe suwnice do BCT

22.05.2015 09:12 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Portowy Zakład Techniczny dostarczył nowe suwnice do BCT
Portowy Zakład Techniczny dostarczył nowe suwnice do BCT - GospodarkaMorska.pl

W dniach 20 i 22 maja Portowy Zakład Techniczny dostarczył do gdyńskiego terminalu BCT nowe suwnice kolejowe oraz placowe. Sprzęt został zakupiony dzięki projektowi współfinansowanemu przez UE ze środków Funduszu Spójności programu Infrastruktura i środowisko w ramach działań przeznaczonych na rozwój transportu intermodalnego.  Realizacja tego programu przyczyni się do rozwoju możliwości przeładunkowych BCT w relacjach intermodalnych.

- W środę przypłynęły pierwsze suwnice, składane i dostarczone przez Portowy Zakład Techniczy. Na początku odebraliśmy jedną suwnicę kolejową firmy Kockskrane i jedną placową, w piątek odebraliśmy kolejne dwie – powiedział w środę Kazimierz Giczkowski, dyrektor techniczny BCT – Cieszymy się, że te suwnice będą użytkowane akurat w naszym terminalu.

Dwie suwnice kolejowe pracują na tych samych torach podsuwnicowych. Wymiary jednej suwnicy RMG to 47,2x23,4x24,3 przy wadze 337 ton. Suwnica placowa kołowa RTG firmy Kalmar ma 22m x 26,8m x 13,5m, jej waga wynosi 130 t. Portowy Zakład Techniczny dostarczył razem cztery suwnice, po dwie z każdego rodzaju.

- Pod suwnicą kolejową znajdują się trzy tory na wagowóz i trzy ścieżki dla odbierających kontenery. Bardzo istotne jest to, że możemy obsługiwać naraz cały skład, bez rozpinania wagonów, zapewnia to dużą przepustowość – relacjonował dyrektor Giczkowski.

Do tej pory na starym terminalu pracowały dwie suwnice i na nowym również będą pracować dwie.

- Praca nowych suwnic zacznie się od połowy lipca tego roku i będzie to praca częściowa, dlatego że należy powiązać nowy nieistniejący jeszcze terminal ze starym terminalem, gdyż one na siebie na siebie nachodzą. Myślę, że już we wrześniu będziemy mieli nowy terminal kolejowy na tych 700 metrach – dodał Kazimierz Giczkowski.

Suwnice placowe firmy Kalmar zasilają tereny, gdzie są składowane kontenery na placach składowych. Starych suwnic nie opłaca się już remontować, również koszt eksploatacji jest zbyt wysoki, stąd wymieniono je na nowe konstrukcje, bardziej ekologiczne.

Dostawa suwnic kolejowych oraz placowych została zrealizowana w ramach programu unijnego na kwotę 153 mln zł plus VAT, suwnice RMG kosztowały 25,200 mln zł (2 szt.), a RTG 11,300 mln zł (2 szt.).

Zapotrzebowanie na nowe suwnice zgłosił BCT, którego właścicielem jest ICTSI, Międzynarodowy Operator Terminali Kontenerowych. Realizowany właśnie przez Port Gdynia terminal kolejowy, na którym wkrótce staną obie suwnice RMG jest prawdopodobnie najnowocześniejszym terminalem intermodalnym wybudowanym w tym roku w Europie.

Bollore Logistics
port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 39575,00 $ tona 1,67% 18 paź
 Cynk 3814,00 $ tona 0,53% 18 paź
 Aluminium 3179,00 $ tona 0,54% 18 paź
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.