Paweł Kuś
Terminal kontenerowy DCT Gdańsk S.A Zakończono realizację projektu wartego ok. 89,57 mln złotych. Część środków ok. (30 mln zł) pochodziło z funduszy Unii Europejskiej. Pieniądze zostały przeznaczone między innymi na zakup specjalistycznego sprzętu przeładunkowego.
W ramach projektu zagospodarowano także wewnętrzną rezerwę terenową, zmodernizowano podtorza suwnic nabrzeżowych STS oraz wdrożono systemy podnoszące bezpieczeństwo na terminalu.
- Zakup nowego sprzętu umożliwił zwiększenie zdolności przeładunkowej terminalu, co jeszcze bardziej umocniło jego pozycję rynkową, przyczyniając się do wzrostu konkurencyjności spółki i roli Gdańska, jako najważniejszego w Europie Środkowo-Wschodniej głębokowodnego terminalu kontenerowego w akwenie Morza Bałtyckiego – przekonuje Katarzyna Ząbkiewicz z DCT.
Do najważniejszych maszyn i urządzeń, jakie zakupione zostały przez DCT należą: suwnica nabrzeżowa STS, samojezdne suwnice placowe RTG, ciągniki terminalowe, naczepy, mobilne zbiorniki paliwowe oraz system monitoringu CCTV dla większości urządzeń przeładunkowych.
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego