Paweł Kuś
Terminal kontenerowy DCT Gdańsk S.A Zakończono realizację projektu wartego ok. 89,57 mln złotych. Część środków ok. (30 mln zł) pochodziło z funduszy Unii Europejskiej. Pieniądze zostały przeznaczone między innymi na zakup specjalistycznego sprzętu przeładunkowego.
W ramach projektu zagospodarowano także wewnętrzną rezerwę terenową, zmodernizowano podtorza suwnic nabrzeżowych STS oraz wdrożono systemy podnoszące bezpieczeństwo na terminalu.
- Zakup nowego sprzętu umożliwił zwiększenie zdolności przeładunkowej terminalu, co jeszcze bardziej umocniło jego pozycję rynkową, przyczyniając się do wzrostu konkurencyjności spółki i roli Gdańska, jako najważniejszego w Europie Środkowo-Wschodniej głębokowodnego terminalu kontenerowego w akwenie Morza Bałtyckiego – przekonuje Katarzyna Ząbkiewicz z DCT.
Do najważniejszych maszyn i urządzeń, jakie zakupione zostały przez DCT należą: suwnica nabrzeżowa STS, samojezdne suwnice placowe RTG, ciągniki terminalowe, naczepy, mobilne zbiorniki paliwowe oraz system monitoringu CCTV dla większości urządzeń przeładunkowych.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej