Za 300 mln dolarów w Casablance w Maroku ma powstać największa stocznia w Afryce i jedna z większych na świecie.
Marokańska Narodowa Agencja Portowa (ANP) ogłosiła na swoich stronach internetowych międzynarodowy przetarg na 30-letnią koncesję na rozwój, wyposażenie i eksploatację zakładu o wartości 300 mln dolarów. W planach jest zwodowanie 100 statków do końca 2040 r.
Agencja poszukuje doświadczonych operatorów do opracowania, wyposażenia i zarządzania 21-hektarowym zakładem. Według źródeł cytowanych przez hiszpański portal ElConfidencial faworytami w przetargu są francuska Naval Group i południowokoreański Hyundai, operator największej na świecie stoczni w Ulsanie w południowo-wschodniej Korei.
Nowa stocznia będzie obsługiwała statki handlowe, wojskowe i rybackie.
Maroko liczy, że powtórzy sukces, jaki osiągnęła jego branża motoryzacyjna. MWN, agencja prasowa północnoafrykańskiego kraju, przypomniała przy okazji ogłoszenia przetargu na stocznię, że marokańskie zakłady Renault i Stellantis (dawniej PSA) wyeksportowały ponad 500 tys. pojazdów do Unii Europejskiej w 2023 r. o wartości 15,1 mld euro.
tebe/ kar/
Fot. Depositphotos
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów