TT-Line dodaje do oferty połączeń promowych dodatkowy port w Szwecji. Od kwietnia 2023 r. port Karlshamn w południowej Szwecji zostaje zintegrowany z siatką połączeń promowych oferowanych przez armatora.
Od kwietna 2023 r. TT-Line będzie oferować dodatkowe połączenie promowe ze szwedzkiego Karlshamn do litewskiego portu Kłajpeda do sześciu razy w tygodniu. Czas przeprawy z portu Karlshamn do Kłajpedy wyniesie około 13 godzin.
Dzięki zwiększonej zdolności przewozowej floty TT-Line oraz zwiększonej częstotliwości rejsów, TT-Line może zaoferować jeszcze większą elastyczność nie tylko podróżującym pasażerom do i z krajów bałtyckich, ale także swoim klientom frachtowym łącząc Karlshamn nie tylko z Kłajpedą, ale także z Travemünde, Rostockiem i Świnoujściem na kontynencie.
W dalszym ciągu będzie obsługiwana również trasa między Trelleborgiem a Kłajpedą.
– Poprzez włączenie portu Karlshamn do naszej siatki połączeń, chcemy szczególnie promować transport do i z Kłajpedy. Tym samym oferujemy klientom ze środkowej i wschodniej Szwecji bardziej dogodne połączenie z krajami bałtyckimi – powiedział Bernhard J. Termühlen, Dyrektor Zarządzający TT-Line.
TT-Line wzmacnia w ten sposób korytarz transportowy pomiędzy Skandynawią a krajami bałtyckimi. Port Karlshamn w południowo-wschodniej prowincji Blekinge jest jednym z największych portów w południowo-wschodniej Szwecji.
– W zeszłym tygodniu drugi GREEN SHIP TT-Line, Peter Pan, pomyślnie wszedł do eksploatacji i jego pierwsze zawinięcie do Świnoujścia jest planowane na dzień 19.02.2023 r. Dzięki zwiększonym zdolnościom przewozowym i coraz bardziej przyjaznej dla środowiska flocie cieszymy się, że możemy świętować kolejny kamień milowy w tym roku – mówi Aneta Wencel, Dyrektor TT-Line Polska.
Dodatkowe trasy będą obsługiwane przez promy z floty TT-Line.
TT-Line tworzy gęstą sieć najkrótszych połączeń promowych z kontynentu do Szwecji. Linie promowe są obsługiwane przez 9 promów, oferujących do 18 rejsów dziennie. Łączą one port w Świnoujściu, porty niemieckie w Rostocku i Travemünde oraz litewski port Kłajpeda z portem w Trelleborgu i Karlshamn na południu Szwecji. Port Karlshamn na środkowym wybrzeżu Szwecji pojawi się w siatce połączeń promowych TT-Line od kwietnia 2023.
TT-Line jest liderem na rynku usług promowych pomiędzy Niemcami i Szwecją, łącząc te dwa kraje od ponad 60 lat. Od 2014 r. TT-Line operuje z Polski do Szwecji na połączeniu promowym Świnoujście–Trelleborg, a od 2018 r. rozwija połączenie pomiędzy Litwą a Szwecją.
TT-Line od lat wprowadza rozwiązania mające na celu eksploatację statków przyjazną dla środowiska. Wykorzystanie napędu spalinowo-elektrycznego na statkach armatora znacząco wpływa na redukcję emisji spalin do atmosfery. Dzięki nadaniu bardziej opływowych kształtów kadłubom statków i zoptymalizowanemu zarządzaniu zużyciem paliwa, "ślady" CO2 są znacznie zredukowane. TT-Line zainstalowała system oczyszczania gazów spalinowych (scrubber – płuczka hybrydowa) na promie Nils Dacke już w 2014 r. System redukuje emisję SOx i usuwa sadze ze spalin. TT-Line wykorzystuje technologię oczyszczania spalin także na promach Akka, Tinker Bell i Marco Polo. W 2018 r. prom Tinker Bell został wydłużony o 30 metrów, dzięki czemu emisja zanieczyszczeń na jednostkę frachtową została zredukowana nawet o 25 %. Koncepcja Green Ships (Zielonych Statków) została rozwinięta przez TT-Line w ostatnich latach i zrealizowała się w budowie pierwszego promu Green Ship w 2019 r. TT-Line to pionier na południowym Bałtyku w wykorzystaniu LNG, który jest uważany za najczystsze paliwo okrętowe, przyjazne środowisku i ma ogromne zalety dla lokalnej społeczności oraz całego środowiska.
Lasse Kristoffersen, CEO: Wallenius Wilhelmsen – cała naprzód na zeroemisyjność
Rząd dopłaci do transportu zboża do nadbałtyckich portów
Maersk otworzył trasę kontenerową na Ukrainę przez rumuńskie porty
Piłeś – nie płyń. Kontenerowiec uderza w nabrzeże, pilot pod wpływem
Kanał przez Mierzeję Wiślaną rozwija się. Będzie pełnił funkcję przejścia granicznego
Kolejna dostawa czołgów i armatohaubic dotarła do Portu Gdynia