• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Niemiecki bank wspiera zielone promy od TT Line

rk

29.12.2022 11:23 Źródło: TT-Line

Partnerzy portalu

Niemiecki bank wspiera zielone promy od TT Line - GospodarkaMorska.pl
TT-Line

TT-Line otrzymuje wsparcie finansowe dla promu RoPax zasilanego dwoma paliwami. Bank KfW IPEX-Bank zapewni finansowanie w wysokości 30 milionów euro.

Prom typu RoPax Nils Holgersson jest jednym z dwóch nowych ,ekologicznych statków dostarczonych do TT-Line w 2022 roku. Ma 230 metrów długości i 31 metrów szerokości. Jest wyposażony w pakiet skroplonego gazu ziemnego (LNG) firmy MAN Energy Solutions SE oraz wiele innych komponentów pochodzących od niemieckich, szwedzkich i europejskich dostawców. Specjalna powłoka podwodna o niskim współczynniku tarcia oraz opływowy kształt kadłuba mają zapewniać, zdaniem firmy, wysoki stopień efektywności energetycznej. Jednostka może przyjąć na pokład 800 pasażerów i ponad 200 pojazdów i przyczep.

Oprócz przyjaznych dla środowiska silników dwupaliwowych, posiada również nowoczesne technologie i innowacyjne rozwiązania, m.in. okna termoizolacyjne i 32 stacje ładowania samochodów elektrycznych. Ma to zapewnić komfort zarówno dla zwykłych podróżujących, jak i tych korzystających z zielonych środków transportów, wspierając tym samym ograniczanie emisji CO2.

- Jesteśmy zachwyceni, że pozyskaliśmy renomowaną bałtycką firmę żeglugi promowej TT-Line jako naszego klienta. Cieszymy się, że możemy wspierać ich zaangażowanie w przyjazny środowisku i zrównoważony transport promowy. Dzięki temu podkreślamy nasze zaangażowanie we wspieranie naszych klientów morskich w ich transformacji żeglugi ku bardziej zrównoważonej oraz ograniczającej emisję CO2 - powiedział członek zarządu KfW IPEX-Bank Andreas Ufer.

TT-Line oferuje usługi transportowe łączące największe niemieckie porty bałtyckie, Travemünde i Rostock, a także polskie Świnoujście i litewską Kłajpedę z południowym szwedzkim węzłem transportowym Trelleborg. Wykorzystuje do tego osiem nowoczesnych promów RoPax. W 2018 roku firma złożyła zamówienie na statek dwupaliwowy, z opcją na domówienie kolejnej jednostki. Kontrakt został podpisany z chińską stocznią CMI Jinling. Drugi prom o nazwie Peter Pan został dostarczony w zeszłym miesiącu.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.