Mukran Port Terminal GmbH w Porcie Sassnitz zakupił trzeci mobilny dźwig portowy Liebherr – model LHM 550. Tym samym w Sassnitz działa już sześć mobilnych dźwigów Liebherr.
Liebherr LHM 550 oferuje udźwig do 144 ton i promień działania sięgający 54 metrów. Producent twierdzi, że przez to jest to jedna z najpraktyczniejszych maszyn tego typu. Zakup nowego dźwigu przez Mukran był poprzedzony rocznym okresem jego wynajmu. Jak podają reprezentanci firmy, maszyna sprawdziła się na tyle, że zadecydowano o jej zakupie na stałe.
– Dzięki nowemu mobilnemu dźwigowi portowemu umacniamy naszą pozycję jako portu wielofunkcyjnego dla przyszłej działalności w sektorze projektowego cargo. Bierzemy również pod uwagę szybki rozwój ruchu na Nowym Jedwabnym Szlaku przez port Mukran jako jego kluczowe ogniwo – powiedział Harm Sievers, dyrektor zarządzający spółki nadzorującej Mukran Port Terminals.
Rzeczywiście, port Mukran pełni ważną rolę na tzw. Nowym Jedwabnym Szlaku. Port funkcjonuje jako hub dla międzynarodowych łańcuchów logistycznych, łączący szlaki morskie, kolejowe i lądowe. Transport ładunków między Mukran i Chinami zajmuje 12 dni. Dlatego też port stawia na rozwój infrastrukturalny, by w dalszym ciągu spełniać rosnące wymogi logistyków, również te dotyczące ciężkich ładunków.
Dotychczas Mukran Port Terminals użytkował dwa mobilne dźwigi LHM 400. Wynajęty przed rokiem, a obecnie zakupiony dźwig LHM 550 zwiększy wydajność i elastyczność przeładunków w terminalu.
– Dzięki naszym trzem dźwigom Liebherr mamy idealne wyposażenie, aby sprostać rosnącym wymaganiom przyszłości. Wszechstronność LHM 550 idealnie pasuje do codziennych wymagań naszego terminalu – powiedział Sievers.
LHM 550 jest jednym z najpopularniejszych mobilnych dźwigów portowych na rynku. Prosta modułowa konstrukcja, elementy podnoszące mogą być szybko wymienione na inne. Liebherr podaje, że sprzedał portom i innym instytucjom na całym świecie już ponad 300 sztuk LHM 550. Dźwig ma opinię doskonale sprawdzającego się przy ładunkach masowych i obsłudze statków klasy Capesize. HM 550 sprawdza się też przy przeładunkach kontenerowców klasy New Panamax. Jest także używany do ogólnych prac przeładunkowych i ładunków ciężkich, często będących elementami większych projektów logistycznych.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania