Oczekuje się, że rozpoczęcie działalności spółki nastąpi w drugim kwartale roku budżetowego 2023/24, pod warunkiem uzyskania zgody organów kontroli fuzji. Duisport przejmie 49% udziałów w Thyssenkrupp Steel Logistics GmbH. Thyssenkrupp Steel Europe AG pozostanie w posiadaniu 51 procent firmy. Połączenie kompetencji logistycznych wzdłuż Renu ma optymalizować dostawy dla regionu. Partnerzy chcą zwiększyć wydajność i możliwości adaptacji logistyki oraz udostępnić w przyszłości korzystanie z nowych rozwiązań klientom.
Thyssenkrupp Steel Logistics GmbH, firma wydzielona w 2022 roku, będzie w przyszłości wspierana przez Thyssenkrupp Steel Europe AG i grupę Duisport jako spółka będąca właścicielem i zarządzającą portem w Duisburgu. Thyssenkrupp Steel Logistics GmbH, przedsiębiorstwo zatrudniające około 300 pracowników, posiada rozległy kompleks portowy w Schwelgern i Walsum. Wielkość przeładunku wynosi obecnie około 25 milionów ton rocznie. Grupa Duisport wnosi swoje wieloletnie doświadczenie i wiedzę w zakresie logistyki portowej, technologii portowej i przeładunkowej oraz ich cyfryzacji. Współpraca zamyka łańcuch portów rzecznych z portami przeładunkowymi i pozwoli na dalszy rozwój i profesjonalizację logistyki portowej.
Wspólne przedsiębiorstwo nadal musi uzyskać zgodę właściwych organów i komitetów ds. kontroli połączeń.
– To wspólne przedsięwzięcie oferuje nam wyjątkową okazję do połączenia sił, wspólnego wspierania transformacji największej w Europie lokalizacji stalowej i logistycznej oraz bycia długoterminowym czynnikiem napędzającym region, a tym samym zatrudnienie. Wspólnie chcemy dalej profesjonalizować procesy, wykorzystywać istniejące moce produkcyjne oraz otwierać nowe możliwości biznesowe i potencjał ekspansji dla rynku logistycznego nad Renem. Jesteśmy przekonani, że dzięki tej współpracy znacząco wzmocnimy naszą pozycję centralnego węzła logistycznego w regionie. Wcześnie stało się jasne, jak konstruktywna była atmosfera w kształtowaniu współpracy między nami. Mając po swojej stronie Duisport, w dalszym ciągu łączymy wiedzę specjalistyczną w zakresie logistyki na Renie, jak i w całym regionie. Umożliwi nam to wzmocnienie naszej wiedzy specjalistycznej w tym obszarze oraz szybsze i elastyczniejsze reagowanie na potrzeby naszych klientów i zmiany rynkowe – mówi dyrektor generalny duisport Markus Bangen. Markus Micken, odpowiedzialny za logistykę w Thyssenkrupp Steel, również zadowolony z pomyślnego procesu nawiązania partnerstwa:
Oczekuje się, że partnerstwo rozpocznie działalność w drugim kwartale roku obrotowego 2023/24, również po to, aby móc elastycznie reagować na wahania rynkowe. Ponieważ transformacja produkcji stali Thyssenkrupp Steel zmienia również przepływ materiałów w obiektach portowych, a tym samym przesuwa moce produkcyjne, w przyszłości działalność ta zostanie otwarta również dla klientów zewnętrznych. Działalność biznesowa będzie dalej rozwijana wspólnie przez Thyssenkrupp Steel Logistics i Duisport.
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO
Do prokuratury w Szczecinie wpłynęło zawiadomienie dot. nieprawidłowości w zarządzie portów
Na Białorusi bez zmian. Dyrektor spółki, która wybuduje białoruski port w Rosji, do niedawna siedział w więzieniu
Nigeria bierze się za porty, inwestuje w nie Maersk