GAC Germany, wiodący dostawca usług żeglugowych i logistycznych w Europie Północnej, ma otworzyć nowe biuro w Stade 1 stycznia 2024 r. Firma chce rozszerzyć swoją obecność w regionie, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na usługi wspierające niemiecki sektor żeglugowy i energetyczny.
Port Stade, z bezpośrednim dostępem do Morza Północnego, jest trzecim co do wielkości portem w Dolnej Saksonii pod względem wielkości przeładunku towarów i znajduje się nad rzeką Łabą, między Hamburgiem - siedzibą głównego biura GAC Germany - a Cuxhaven. Ze względu na brak pływów dla statków oceanicznych, od dawna jest popularnym portem wybieranym przez statki przewożące suche ładunki masowe, barki i drobnicę, obsługując 1000 zawinięć do portu i 5,6 miliona ton ładunku w 2022 roku.
Port ma również odegrać ważną rolę w dążeniu Niemiec do zwiększenia zdolności importowych LNG, ponieważ jest przystosowany do obsługi Hanseatic Energy Hub, przyszłego elastycznego terminalu LNG, który jest obecnie w fazie rozwoju.
Wraz z uruchomieniem nowego biura, GAC Germany uzyska strategiczną pozycję, aby obsługiwać zarówno istniejących klientów suchych ładunków masowych, płynnych ładunków masowych, jak i przyszłych klientów gazowców w Stade, oferując szereg usług agencji okrętowej i logistyki. Biuro GAC w Stade będzie prowadzone przez Ronalda Kleinitzke, weterana branży żeglugowej z ponad 20-letnim doświadczeniem, który posiada bogatą wiedzę na temat Stade, lokalnego regionu i okolicznych portów.
- Wraz z postępującym rozwojem infrastruktury LNG w Niemczech, obecność w Stade jest dla nas strategicznie niezbędna - mówi Thies Holm, dyrektor generalny GAC Germany. - Od wielu lat wspieramy przewoźników LNG w tym regionie, świadcząc usługi agencyjne dla statków, ale wierzymy, że nadszedł odpowiedni czas, abyśmy założyli stałą bazę obok terminalu lądowego, aby rozszerzyć nasze wiodące w branży usługi agencyjne dla statków w miarę zwiększania się pojemności LNG w Niemczech - dodaje.
Niemcy poczyniły znaczne postępy w celu zwiększenia swoich zdolności LNG w 2023 r., ponieważ chcą stać się bardziej niezależne energetycznie.
Hanseatic Energy Hub jest jednym z głównych przyszłych terminali LNG w tym kraju. Oczekuje się, że obiekt będzie kosztował około 1 mld euro (1,1 mld USD) i rozpocznie działalność w 2027 roku. Centrum ma zabezpieczyć 15% obecnego zapotrzebowania Niemiec na LNG, a także obsługiwać inne niskoemisyjne źródła energii i wspierać zieloną transformację energetyczną, umożliwiając rozwój produkcji wodoru.
Posidonia 2024 z wszechstronnym programem konferencji
"Puls Biznesu": Konsorcjum SBT zaskarżyło decyzję o dzierżawie terminalu zbożowego
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje
Debata "Polskie porty morskie" na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym
Zaczepił w Danii o most, płynie do Polski
CMA CGM i CEVA Logistics oficjalnym partnerem logistycznym igrzysk Paryż 2024