Do 2035 roku Tajwan ma stać się drugim (za Chinami) największym rynkiem morskiej energii wiatrowej w regionie Azji-Pacyfiku (APAC), dzięki zainstalowaniu turbin produkujących łącznie 15 GW energii – podaje GlobalData.
- Tajwański rynek morskiej energetyki wiatrowej może być świadkiem wielorakiej ekspansji, aby zmniejszyć jego zależność od wytwarzania paliw kopalnych i zbudować czystszą, zrównoważoną mieszankę do wytwarzania energii - podała firma zajmująca się danymi i analizami.
GlobalData prognozuje, że moc morskiej energii wiatrowej Tajwanu osiągnie ponad 4,5 GW do 2025 r., po czym wzrośnie do 10,1 GW w 2030 r., by osiągnąć ponad 15 GW w 2035 r.
- Tajwan jest obdarzony wysokim potencjałem offshore, zapewniającym większą stabilność rynku, sprzyjające otoczenie polityczne, ustanowiony rynek umowy na zakup energii (PPA) i łatwość finansowania projektów. To wszystko ma zapewnić, że Tajwan będzie prezentowany jako najbardziej atrakcyjny rynek offshore w regionie APAC - powiedział Somik Das, starszy analityk ds. energii w GlobalData.
Pierwszą działającą morską farmą wiatrową na Tajwanie jest Formosa, której dwie turbiny wiatrowe o mocy 4 MW zostały oficjalnie oddane do użytku w kwietniu 2017 r. Projekt został później rozszerzony o dodatkowe 120 MW w drugiej fazie.
W czerwcu tego roku budowa morskiej farmy wiatrowej Formosa 2 o mocy 376 MW rozpoczęła się od prac lądowych i przybrzeżnych w miejscu wyjścia na ląd. Farma wiatrowa będzie wyposażona w 47 turbin o mocy 8 MW, których uruchomienie planowane jest na 2021 r.
Ponadto w lipcu rozpoczęły się prace instalacyjne na morskiej farmie wiatrowej TPC Changhua Phase 1. Projekt 109,2 MW będzie składał się z 21 turbin o mocy 5,2 MW i ma zostać ukończony do końca roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii