• <
port_rezerwa_mega_1100_200

COSCO Shipping Port liczy na rozwój pomimo spadku przeładunków

PMK

31.08.2020 16:05
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski COSCO Shipping Port liczy na rozwój pomimo spadku przeładunków
COSCO Shipping Port liczy na rozwój pomimo spadku przeładunków - GospodarkaMorska.pl
COSCO Shipping Ports

Ze względu na kryzys wywołany pandemią COVID-19,  operator portowy COSCO Shipping Ports zanotował spadek przeładunków i przychodów w pierwszej połowie tego roku.

Całkowite przeładunki spadły o 3,6 procent, do 57,6 mln TEU. Poza tym, przeładunki z terminali, w których grupa ma swoje udziały, spadły o 15,6 procent do 10,5 mln TEU. Przychody spadły o 12,6 procent, do 452,7 mln dolarów, z 517,9 dolarów w zeszłym roku.

Zysk brutto wyniósł w tym czasie 99,2 mln dolarów, o 35,4 procent mniej w porównaniu do 153,4 mln dolarów rok wcześniej. Zysk netto za wzrósł o 10,5 procent r/r, z 147,8 do 163,4 mln dolarów.

Chociaż światowa gospodarka i działalność handlowa nie wróciły jeszcze w pełni do normy, statystyki dotyczące chińskiego importu i eksportu wykazały oznaki silnego ożywienia. COSCO Shipping Ports powiedział, że kontynuuje wdrażanie szeregu środków, takich jak kontrolowanie kosztów i poprawa wydajności. Na koniec czerwca grupa posiadała gotówkę i depozyty bankowe w wysokości około 1,118 mld USD.

Co więcej, operator portowy kontynuuje optymalizację systemu informatycznego i usprawnia zastosowanie systemu Navis N4 w celu realizacji znormalizowanej obsługi terminala i trybu zarządzania w celu poprawy efektywności zarządzania grupą, jak również zmniejszenia ogólnych kosztów zarządzania terminalami. Oczekuje się, że CSP Spain Group i Quan Zhou Pacific Terminal będą starały się w tym roku uruchomić system Navis N4.

- COSCO Shipping Ports jest dobrze przygotowane na sprostanie rosnącemu popytowi - zauważył operator.

Grupa zamierza bacznie obserwować spadającą wycenę globalnych zasobów terminali i możliwości przejęć, aby aktywnie poszukiwać projektów o dużym potencjale w Azji Południowo-Wschodniej, na Bliskim Wschodzie, w Afryce itp. W szczególności grupa ma na celu budowę portów bramowych i strategicznych terminali z pakietami kontrolnymi w celu zwiększenia zysków firmy i zwiększenia synergii.

- Wykorzystując synergię firmy macierzystej i sojuszu OCEAN oraz korzystając z zawinięć statków z innych sojuszy żeglugowych, grupa jest dobrze przygotowana do poprawy przepustowości, gdy popyt wzrośnie - podsumowało COSCO Shipping Ports.

Portfolio terminali COSCO Shipping Ports obejmuje pięć głównych regionów portowych w Chinach kontynentalnych, Azji Południowo-Wschodniej, na Bliskim Wschodzie, w Europie, Ameryce Południowej i regionie Morza Śródziemnego. Według stanu na 30 czerwca tego roku CSP obsługiwał i zarządzał 360 miejscami postojowymi w 36 portach na całym świecie, w tym 206 dla kontenerów, o łącznej rocznej zdolności przeładunkowej 115 mln TEU.

Bollore Logistics
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34362,00 $ tona 0,20% 15 wrz
 Cynk 3051,00 $ tona 1,23% 15 wrz
 Aluminium 2867,00 $ tona 0,74% 15 wrz
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.