Ze względu na kryzys wywołany pandemią COVID-19, operator portowy COSCO Shipping Ports zanotował spadek przeładunków i przychodów w pierwszej połowie tego roku.
Całkowite przeładunki spadły o 3,6 procent, do 57,6 mln TEU. Poza tym, przeładunki z terminali, w których grupa ma swoje udziały, spadły o 15,6 procent do 10,5 mln TEU. Przychody spadły o 12,6 procent, do 452,7 mln dolarów, z 517,9 dolarów w zeszłym roku.
Zysk brutto wyniósł w tym czasie 99,2 mln dolarów, o 35,4 procent mniej w porównaniu do 153,4 mln dolarów rok wcześniej. Zysk netto za wzrósł o 10,5 procent r/r, z 147,8 do 163,4 mln dolarów.
Chociaż światowa gospodarka i działalność handlowa nie wróciły jeszcze w pełni do normy, statystyki dotyczące chińskiego importu i eksportu wykazały oznaki silnego ożywienia. COSCO Shipping Ports powiedział, że kontynuuje wdrażanie szeregu środków, takich jak kontrolowanie kosztów i poprawa wydajności. Na koniec czerwca grupa posiadała gotówkę i depozyty bankowe w wysokości około 1,118 mld USD.
Co więcej, operator portowy kontynuuje optymalizację systemu informatycznego i usprawnia zastosowanie systemu Navis N4 w celu realizacji znormalizowanej obsługi terminala i trybu zarządzania w celu poprawy efektywności zarządzania grupą, jak również zmniejszenia ogólnych kosztów zarządzania terminalami. Oczekuje się, że CSP Spain Group i Quan Zhou Pacific Terminal będą starały się w tym roku uruchomić system Navis N4.
- COSCO Shipping Ports jest dobrze przygotowane na sprostanie rosnącemu popytowi - zauważył operator.
Grupa zamierza bacznie obserwować spadającą wycenę globalnych zasobów terminali i możliwości przejęć, aby aktywnie poszukiwać projektów o dużym potencjale w Azji Południowo-Wschodniej, na Bliskim Wschodzie, w Afryce itp. W szczególności grupa ma na celu budowę portów bramowych i strategicznych terminali z pakietami kontrolnymi w celu zwiększenia zysków firmy i zwiększenia synergii.
- Wykorzystując synergię firmy macierzystej i sojuszu OCEAN oraz korzystając z zawinięć statków z innych sojuszy żeglugowych, grupa jest dobrze przygotowana do poprawy przepustowości, gdy popyt wzrośnie - podsumowało COSCO Shipping Ports.
Portfolio terminali COSCO Shipping Ports obejmuje pięć głównych regionów portowych w Chinach kontynentalnych, Azji Południowo-Wschodniej, na Bliskim Wschodzie, w Europie, Ameryce Południowej i regionie Morza Śródziemnego. Według stanu na 30 czerwca tego roku CSP obsługiwał i zarządzał 360 miejscami postojowymi w 36 portach na całym świecie, w tym 206 dla kontenerów, o łącznej rocznej zdolności przeładunkowej 115 mln TEU.
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key
Śmiertelny wypadek na terenie portu w Gdyni