• <
PZT_1100x200_gif_2020

COSCO Shipping Port liczy na rozwój pomimo spadku przeładunków

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski COSCO Shipping Port liczy na rozwój pomimo spadku przeładunków
COSCO Shipping Port liczy na rozwój pomimo spadku przeładunków - GospodarkaMorska.pl
COSCO Shipping Ports

PMK

31.08.2020

Ze względu na kryzys wywołany pandemią COVID-19,  operator portowy COSCO Shipping Ports zanotował spadek przeładunków i przychodów w pierwszej połowie tego roku.

Całkowite przeładunki spadły o 3,6 procent, do 57,6 mln TEU. Poza tym, przeładunki z terminali, w których grupa ma swoje udziały, spadły o 15,6 procent do 10,5 mln TEU. Przychody spadły o 12,6 procent, do 452,7 mln dolarów, z 517,9 dolarów w zeszłym roku.

Zysk brutto wyniósł w tym czasie 99,2 mln dolarów, o 35,4 procent mniej w porównaniu do 153,4 mln dolarów rok wcześniej. Zysk netto za wzrósł o 10,5 procent r/r, z 147,8 do 163,4 mln dolarów.

Chociaż światowa gospodarka i działalność handlowa nie wróciły jeszcze w pełni do normy, statystyki dotyczące chińskiego importu i eksportu wykazały oznaki silnego ożywienia. COSCO Shipping Ports powiedział, że kontynuuje wdrażanie szeregu środków, takich jak kontrolowanie kosztów i poprawa wydajności. Na koniec czerwca grupa posiadała gotówkę i depozyty bankowe w wysokości około 1,118 mld USD.

Co więcej, operator portowy kontynuuje optymalizację systemu informatycznego i usprawnia zastosowanie systemu Navis N4 w celu realizacji znormalizowanej obsługi terminala i trybu zarządzania w celu poprawy efektywności zarządzania grupą, jak również zmniejszenia ogólnych kosztów zarządzania terminalami. Oczekuje się, że CSP Spain Group i Quan Zhou Pacific Terminal będą starały się w tym roku uruchomić system Navis N4.

- COSCO Shipping Ports jest dobrze przygotowane na sprostanie rosnącemu popytowi - zauważył operator.

Grupa zamierza bacznie obserwować spadającą wycenę globalnych zasobów terminali i możliwości przejęć, aby aktywnie poszukiwać projektów o dużym potencjale w Azji Południowo-Wschodniej, na Bliskim Wschodzie, w Afryce itp. W szczególności grupa ma na celu budowę portów bramowych i strategicznych terminali z pakietami kontrolnymi w celu zwiększenia zysków firmy i zwiększenia synergii.

- Wykorzystując synergię firmy macierzystej i sojuszu OCEAN oraz korzystając z zawinięć statków z innych sojuszy żeglugowych, grupa jest dobrze przygotowana do poprawy przepustowości, gdy popyt wzrośnie - podsumowało COSCO Shipping Ports.

Portfolio terminali COSCO Shipping Ports obejmuje pięć głównych regionów portowych w Chinach kontynentalnych, Azji Południowo-Wschodniej, na Bliskim Wschodzie, w Europie, Ameryce Południowej i regionie Morza Śródziemnego. Według stanu na 30 czerwca tego roku CSP obsługiwał i zarządzał 360 miejscami postojowymi w 36 portach na całym świecie, w tym 206 dla kontenerów, o łącznej rocznej zdolności przeładunkowej 115 mln TEU.

Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 28400,00 $ tona 1,65% 20 kwi
 Cynk 2825,00 $ tona -0,60% 20 kwi
 Aluminium 2324,00 $ tona -0,30% 20 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.