• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Sztuczna inteligencja ograniczy emisję CO2 z promu Stena Line na linii Gdynia-Karlskrona

AK

14.09.2021 12:10 Źródło: inf. prasowa
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Sztuczna inteligencja ograniczy emisję CO2 z promu Stena Line na linii Gdynia-Karlskrona
Sztuczna inteligencja ograniczy emisję CO2 z promu Stena Line na linii Gdynia-Karlskrona - GospodarkaMorska.pl
Fot. mat prasowe Stena Line

Przy pomocy sztucznej inteligencji Stena Line ograniczy zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla z promu Stena Nordica, który kursuje na linii Gdynia-Karlskrona (Szwecja). To ósmy statek we flocie Stena Line wyposażony w moduł sztucznej inteligencji Stena Fuel Pilot, który wspiera kapitanów w energooszczędnym operowaniu statkiem.

Moduł sztucznej inteligencji (AI) Stena Fuel Pilot został opracowany w ścisłej współpracy między działem technicznym Stena Line a kapitanami na pokładach statków. Narzędzie pozwala sprawnie połączyć sztuczną inteligencje z wiedzą morską; uwzględniono w nim wiele zmiennych takich jak: prądy morskie, warunki pogodowe, stan wody, prędkość statku w wodzie, fale, prądy, wiatr, głębokość, specyfikacje statków i rozkłady rejsów. Rezultatem jest wsparcie dla kapitanów w planowaniu rejsu oraz prowadzeniu statku w bezpieczny, a jednocześnie efektywny energetycznie sposób, aby zmniejszyć zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla.

 - Pracujemy nad zmniejszeniem zużycia paliwa i emisji na naszych obecnych jednostkach, w tym samym czasie skupiając się też nad paliwami alternatywnymi, technologiami jutra i modernizacją floty. Użycie modułu Stena Fuel Pilot to doskonały przykład tego, jak łączymy nowoczesną technologię sztucznej inteligencji z ogromnymi kompetencjami nautycznymi, jakie posiadają nasi oficerowie nawigacyjni. Celem jest zmniejszenie naszego wpływu na środowisko - mówi Erik Lewenhaupt, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Stena Line.

W sierpniu Stena Nordica, prom pasażersko-samochodowy kursujący codziennie między Gdynią a Karlskroną w Szwecji, stał się ósmym statkiem we flocie Stena Line, który jest wyposażony w moduł Stena Fuel Pilot. Nieco wcześniej w ten moduł sztucznej inteligencji wyposażono między innymi statki Stena Line kursujące pomiędzy Rostockiem w Niemczech a Trelleborgiem w Szwecji oraz prom Stena Flavia, łączący Ventspils na Łotwie i Nynäshamn w Szwecji.

Ambitne cele środowiskowe Stena Line

W 2020 roku operator promowy Stena Line przyjął nowe ambitne cele środowiskowe, które między innymi zakładają redukcję emisji całkowitej CO2 o 30% do 2030 r. Do 2050 roku Stena Line zrezygnuje całkowicie z wykorzystania nieodnawialnych źródeł energii. Oprócz zastosowania nowych technologii, takich jak sztuczna inteligencja na pokładach statków, firma wprowadzi do operacji nowe, energooszczędne statki i zainwestuje w elektryfikację żeglugi oraz w paliwa alternatywne, takie jak metanol i wodór.

Bollore Logistics
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34937,00 $ tona 1,67% 16 wrz
 Cynk 3063,00 $ tona 0,39% 16 wrz
 Aluminium 2868,00 $ tona 0,03% 16 wrz
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.