Władze miasta planuję wyremontowanie dwóch jednostek przeznaczonych do transportu pasażerów i pojazdów osobowych i transportowych. Prace obejmą m.in. konserwacje kadłubów.
W związku z planowanymi pracami z użytku zostaną wyłączone Bielik II i Karsibór III. Oba promy są obsługiwane przez operatora promów miejskich Żegluga Świnoujska, wykonująca to na zlecenie Urzędu Miasta Świnoujście.
Pod kątem przedsięwzięcia został ogłoszony przetarg nieograniczony na wybór wykonawcy. Przegląd techniczny, a potem remont i konserwacja kadłubów promów mają zostać wykonane w kwietniu oraz maju 2023 roku.
MF Bielik i MF Karścibór to promy śródlądowe pasażersko-samochodowe, wykonujące codziennie połączenia promowe przez Świnę w Świnoujściu, między wyspą Wolin a Uznam w ciągu drogi krajowej nr 93. Obie serie liczą cztery jednostki oznaczone numerami od I do IV.
Promy MF Bielik zbudowano i oddano do eksploatacji w 1998. Powstały w ówczesnej Szczecińskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” (jej tradycje dziedziczy Morska Stocznia Remontowa "Gryfia"). Mają długość 49,90 metrów i nośność do 453 ton. Są zdolne zabrać do 700 pasażerów. Z kolei promy śródlądowe MF Karścibór rozpoczęły działalność w latach 1976-1977. Zbudowano je w ówczesnej Stoczni Szczecińskiej im. Adolfa Warskiego. Mają 65 metrów długości i oprócz samochodów mogą zabrać do 300 pasażerów.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów