Według wykonawcy, stan zaawansowania robót na placu rozbudowy terminala LNG w Świnoujściu to 90%.
Roboty w Świnoujściu realizuje konsorcjum złożone z firm PORR oraz TGE Gas Engineering GmbH. Przewidywany termin zakończenia prac do druga połowa obecnego roku. Według przekazanych mediom informacji, obecny stan zaawansowania prac sięga 90%. Duża część najważniejszych zadań została już zakończona.
Jednym z najważniejszych elementów rozbudowy terminala LNG jest
budowa nowego stanowiska przeładunkowego przeznaczonego dla mniejszych
jednostek, jak bunkierki czy feederowce. Gotowy jest już pomost
załadunkowy, wyposażony w niezbędne dalby odbojowe, cumownicze i pomosty
komunikacyjne. Nowe nabrzeże z trzecim zbiornikiem magazynowym LNG
połączone będzie za pomocą rurociągu skonstruowanego na estakadzie o
długości 250 metrów. Estakada ułożona jest na palach, na których
zainstalowano żelbetowe belki. Na nich z kolei ułożona zostanie stalowa
konstrukcja wsporcza pod żelbetowe koryto rurociągów technologicznych.
W ramach rozbudowy trwają także prace na samym basenie, który jest pogłębiany do 14,5 metra. Zakończyły się już roboty czerpalne związane z rozbudową i pogłębieniem obrotnicy w porcie zewnętrznym w Świnoujściu.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął
TransLogistica Poland 2025. Polskie porty pod wspólną marką Ports of Poland