Zarząd świnoujskiej stoczni Gryfii chce sprzedać nieruchomości położone przy ulicy Ludzi Morza 16. Zaalarmowało to związkowców oraz władze miasta, które obawiają się zamknięcia zakładu. Do tego jednak nie dojdzie – zapewniają władze Gryfii.
Stocznia chce sprzedać część gruntów działki przy ulicy Ludzi Morza 16, o powierzchni 7,75 hektarów. Decyzja o sprzedaży nie została jednak jeszcze podjęta.
- Prowadzone działania mają na celu wyłonienie potencjalnego inwestora, który zaoferuje nam najkorzystniejsze warunki handlowe przy założeniu, że oferent prowadzi działalność, która nie stanowi konkurencji dla aktywności MSR GRYFIA S.A. Przedmiotem ewentualnej transakcji nie są strategiczne dla stoczni tereny produkcyjne, nabrzeża oraz niezbędne zaplecze techniczne – czytamy w oświadczeniu spółki.
Alarm został podniesiony prawdopodobnie wskutek złego zrozumienia ogłoszenia wydanego 20 czerwca przez zarząd Gryfii. W treści ogłoszenia znajdują się bowiem numery działek 244 i 245/5, co mogło sugerować ich całkowitą wyprzedaż. Jednak stocznia zamierza sprzedać tylko część terenów tej drugiej działki, o powierzchni 7,75 ha.
- Te tereny są dla nas bardzo ważne i nie mamy żadnych planów ich całkowitej sprzedaży. Sytuacja wygląda podobnie, jak w Szczecinie, gdzie sprzedaliśmy część naszych terenów firmie Bilfinger, która wybuduje tam zakład i zatrudni ok. pracowników. Związkowcy oraz miasto mogą więc spać spokojnie – usłyszeliśmy od przedstawicieli Gryfii.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym