pc
Podpisana w Szczecinie umowa o współpracy w dziedzinie spraw morskich między Polską a Indonezją przyniesie wymierne korzyści – powiedziała wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Anna Moskwa, podsumowując zakończony w piątek w Szczecinie Kongres Morski.
Umowa ma na razie wymiar polityczny, ale liczymy, że będzie początkiem sukcesu – powiedziała dziennikarzom Moskwa tuż po zakończeniu dwudniowego Kongresu. "Mamy głębokie przekonanie, że to się przeniesie na wymiar gospodarczy, portowo-stoczniowy i taką deklarację minister ds. morskich dziś złożył" – dodała Moskwa.
"To z czym zostajemy po Kongresie to także wielkie zadanie odbudowy żeglugi śródlądowej i do tego zobowiązujemy się po raz kolejny" – powiedziała Moskwa.
Większość pomysłów dotyczących odbudowy żeglugi śródlądowej, które przedstawiali uczestnicy Kongresu wpisywała się w rządowe koncepcje – podkreślała Moskwa. "Po Kongresie jesteśmy pewni, że mamy dużo partnerów, na których możemy liczyć przy opracowywaniu koncepcji i wdrażaniu odbudowy żeglugi śródlądowej. Tutaj czujemy bardzo dobry klimat, że to nie jest tylko nasz pomysł, ale że jest to już w tym momencie projekt obywatelski" – dodała.
Zdaniem Moskwy, użeglowienie polskich rzek ma też szerszy wymiar. "Nie tylko polskie regiony oczekują użeglowienia rzek, ale zainteresowany jest nią również region niemiecki Sachsen-Anhalt. Wyraźnie i jednoznacznie minister wypowiedział się, że jest to dobry pomysł nie tylko dla Polski, ale i też dla Niemiec, co jest ważną deklaracją" – dodała.
Żegluga śródlądowa, obok edukacji morskiej na Pomorzu Zachodnim była jednym z głównych tematów zakończonego w piątek tegorocznego piątego Międzynarodowego Kongresu Morskiego.
Przyjęte przez rząd w ub.r. założenia do planów rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce na lata 2016-2020, z perspektywą do 2030 r. zakładają, że do 2030 r. zostanie przywrócona międzynarodowa klasa żeglowności na całej długości Odry i na odcinku Wisły od Warszawy do Gdańska.
Międzynarodowy Kongres Morski to coroczne spotkanie przedstawicieli szeroko rozumianej branży morskiej, polityków i naukowców.
Organizatorami Kongresu są Fundacja Kongres Morski i Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, a fundatorami Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie i Polska Żegluga Morska.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii