PMK
Na Morzu Północnym pojawia się coraz więcej tankowców, których zadaniem jest magazynowanie ropy. Oznacza to, że słabnie popyt na te paliwo.
Obecnie tylko na tankowcach u wybrzeży Wielkiej Brytanii zmagazynowano 9 mln baryłek ropy wydobytej na Morzu Północnym - wynika z danych agencji Bloomberg. To o 2 mln baryłek więcej niż w maju zeszłego roku.
Na całym świecie ta liczba sięgnęła w grudniu 95 mln baryłek ropy. To największy wynik od recesji z lat 2008-2009.
– W przeciwieństwie do 2009 roku, kiedy zapasy na morzu rosły, bo cena ropy pozwalała na tym zarobić, dzisiaj spowodowane jest to problemami logistycznymi i marketingowymi – poinformowała Międzynarodowa Agencja Energii.
Popyt na ropę, napędzany wcześniej jej niską ceną, zaczyna powoli słabnąć. Widać to chociażby po spadku popytu na benzynę w USA. Powoduje to, że ropa zmagazynowana na Morzu Północnym musi dłużej czekać na kupca. Jeden z tankowców czeka już od 23 kwietnia na sprzedaż swojego surowca.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii