pc
W Stoczni Szczecińskiej powstały pierwsze części kadłubów wycieczkowców w ramach kontraktu z zagranicznym partnerem – poinformował portal 24kurier.pl. Załadunek odbył się w sobotę. Bloki trafią do jednej z niemieckich stoczni.
Jak podaje 24kurier.pl, pierwsze gotowe elementy wycieczkowców przeładowano z placu ośrodka pochylniowego Wulkan na ponton Carrier 7 należący do szczecińskiej Marine Crane. Prezes tej spółki Andrzej Tesarski powiedział portalowi 24kurier.pl, że Marine Crane ma ze Stocznią Szczecińską umowę na sześć takich transportów.
Stocznia Szczecińska o kontrakcie na budowę bloków wycieczkowców poinformowała w lipcu tego roku. Obejmuje on wykonanie tzw. skrajnych sekcji jednostek, czyli dziobu, dna i rufy. Morsko-rzeczne wycieczkowce będą miały ponad 130 m długości, 11 m szerokości i cztery pokłady pasażerskie powyżej pokładu głównego.
1 000 t blach do produkcji bloków wycieczkowców przypłynęło do Szczecina w lipcu, a produkcja sekcji rozpoczęła się w sierpniu. Realizacja kontraktu ma zakończyć się jeszcze w tym roku.
Produkcję w Stoczni Szczecińskiej Nowa wstrzymano w styczniu 2009 r., ponieważ Komisja Europejska uznała, że udzielona wcześniej stoczniom w Gdyni i w Szczecinie przez polski rząd pomoc publiczna była niezgodna z unijnym prawem. Majątek stoczni sprzedano, a pracowników zwolniono.
Lokalną spółką zarządzającą aktywami po zlikwidowanej Stoczni Szczecińskiej Nowa był Szczeciński Park Przemysłowy. Park zarządzał terenami z najważniejszą infrastrukturą stoczniową: halami produkcyjnymi, pochylniami, nabrzeżem i suwnicami. Niedawno Park powrócił do historycznej nazwy Stocznia Szczecińska.
Pierwsze gotowe elementy przeładowano w sobotę z placu ośrodka pochylniowego Wulkan na ponton „Carrier 7”, którego armatorem jest szczecińska spółka Marine Crane. Na jego pokładzie popłyną do Niemiec.https://t.co/JB7eOx6WiM pic.twitter.com/l501c7x0B2
— Stocznia Szczecińska (@stocznia1948) 19 listopada 2018
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów