PMK
Holenderska stocznia Damen w ostatnim czasie zwodowała w swoim zakładzie w rumuńskim Galati dwa promy dla kanadyjskiego armatora BC Ferries.
81-metrowe statki zostały zwodowane „w przeciągu kilku tygodni”, poinformowała stocznia, dodając, że jednostki są obecnie wyposażane, zanim wejdą do eksploatacji w 2020 roku.
Promy zbudowane na podstawie umowy z czerwca 2017 roku będą mogły przewozić do 300 pasażerów i załogi oraz 47 pojazdów.
Twin Damen Road Ferry 8117E3 będzie służył Wyspom Zatoki Północnej u wybrzeży kanadyjskiego Vancouver, zastępując statki, które mają już ponad pięćdziesiąt lat.
Po dotarciu do Kanady promy będą obsługiwane przez stocznie Point Hope Shipyards w Victoria, w porozumieniu z Damen.
Całkowity budżet projektu, który obejmuje koszty finansowania i zarządzania projektem, wynosi około 64,3 mln dolarów. Projekt jest częściowo finansowany przez rząd Kanady.
W ciągu ostatniej dekady firma BC Ferries wydała ponad 1 miliard kanadyjskich dolarów na modernizację floty złożonej z 36 statków, w tym naprawy, suchego dokowania i przedłużenia okresu eksploatacji.
Wraz z remontem firma wydaje 200 milionów kanadyjskich towarów rocznie na statki, terminale i infrastrukturę informatyczną w Kolumbii Brytyjskiej.
BC Ferries to jeden z największych przewoźników promowych na świecie. Stanowi on jedno z ważnych ogniw systemu transportowego w Kanadzie. Firma dysponuje flotą 35 statków i obsługuje 25 różnych połączeń promowych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española