pc
Innowacyjne testy obciążenia rampy promu w Gdańskiej Stoczni Remontowa. Po raz pierwszy w historii polskich stoczni wykonano je z użyciem technologii stopniowego napełniania specjalistycznych atestowanych worków wodnych. Próby przeprowadzono na promie Mont St Michel, który obecnie przechodzi w Gdańsku remont klasowy.
Badanie udźwigu jest niezbędne dla bezpiecznego użytkowania sprzętu. Specjalistyczna metoda zastosowana na promie Mont St Michel przez firmę Hansa Loadtest Baltic umożliwia stopniowanie ciężaru, co w przeciwieństwie do tradycyjnych obciążeń (w formie stałej), ułatwia wykonywanie pomiarów. Obciążenie, z jakim testowano rampę jednostki, to 120 t. Jak poinformowała w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Anna Łaciak z Hansa Loadtest Baltic, próby przebiegły pomyślnie. Dodała, że obecnie tą samą technologią prowadzone są testy 4 pokładów samochodowych. Zastosowane obciążenie to 18 t.
Prace wykonywane na promie Mont St Michel w Gdańskiej Stoczni Remontowa obejmowały m.in. spawanie rampy oraz zastosowanie na niej nowoczesnych uszczelnień, które również były testowane metodą stopniowego napełniania specjalistycznych worków wodnych.
Mont St Michel należy do francuskiego armatora Bretagne Angleterre Irlande z Grupy Brittany Ferries. Ma 174 m długości, 28,5 m szerokości oraz 6,2 m maksymalnego zanurzenia. Został zbudowany w 2002 r. w holenderskiej stoczni Van der Giessen de Noord. Na pokład jednostka zabiera 2 200 pasażerów oraz 800 samochodów. Pracuje na niej 135-osobowa załoga. Mont St Michel pływa na trasie Portsmouth-Caen.
Spółka Hansa Loadtest Baltic zajmuje się dostarczaniem specjalistycznych rozwiązań z zakresu przeprowadzania testów obciążeniowych. Wykorzystuje do tego innowacyjną technologię worków napełnianych wodą. Maksymalne testy obciążeniowe, jakie możę wykonać firma, to 1 500 t.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza