ew
W 2019 r. w polskich stoczniach zamówiono 24 statki, na eksport zostanie przekazanych 12 jednostek; w tym czasie wyremontowane zostały 504 jednostki - podał w piątek resort gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
Resort zaznaczył, że na koniec 2019 r. portfel zamówień w polskich stoczniach wynosił 24 statki o łącznej pojemności ponad 75,9 tys. CGT (ang. compensated gross tonnage - skompensowany tonaż brutto - PAP) - z tej liczby zamówienia dotyczyły 14 statków towarowych, 8 promów oraz 2 jednostek rybackich. Na eksport zostanie przekazanych 12 jednostek.
W 2018 r. liczba zamówień była porównywalna - były to 23 jednostki, z czego na eksport przeznaczono 14.
Na koniec 2019 r. w polskich stoczniach zamówiono 119 remontów, o łącznej wartości 114,1 mln dolarów, z czego 86,5 proc. stanowią remonty na eksport. Jak ocenił resort gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, to duży wzrost w porównaniu z 2018 r., w którym zamówiono 66 remontów.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej