PMK
Japoński armator Asahi Tanker wraz z koncernem Exeno-Yamamizu Corporation Tokyo stworzyły projekt tankowca wykorzystującego bezemisyjny napęd elektryczny. Projekt koncepcyjny dostarczyło biuro projektowo-konsultingowe Groot Ship Design z Holandii.
Pierwszy statek oparty na tym projekcie ma powstać w czwartym kwartale 2020 roku. Będzie w pełni napędzany energią elektryczną, wytwarzaną przez akumulatory jonowo-litowe.
Tankowiec będzie miał 60 metrów długości, 10,3 metrów szerokości a jego zbiorniki pomieszczą 1,3 tys. m3 towarów płynnych. W powstaniu jednostki bierze udział towarzystwo klasyfikacyjni ClassNK, które udziela porad technicznych w zakresie projektowania statków i napędu elektrycznego.
Opracowywany model komercyjny projektu ma być używany do przewozu towarów w Zatoce Tokijskiej. Firmy pracują jednak także nad projektem statku średniodystansowego.
Jak wyjaśniono, nowa koncepcja tworzy rozwiązania problemów takich jak: niedobór marynarzy, równowaga popytu na statki i regulacje środowiskowe, przyczyniając się w ten sposób do zrównoważonego rozwoju krajowego przemysłu morskiego.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth