PMK
Pakistańska stocznia w Gadani znów może przyjmować na rozbiórkę tankowce, pomimo wcześniejszych śmiertelnych wypadków w tym zakładzie.
Dotychczas w Pakistanie złomowano głównie masowce i kontenerowce, po tym jak kraj nałożył embargo na recykling „mokrych statków”. Było to wynikiem dwóch katastrof z udziałem paliwa LPG.
Tankowce będą mogły wpływać do pakistańskich stoczni tylko pod jednym warunkiem: muszą zostać oczyszczone z całego płynnego towaru i pozostałości po nim. Dotyczy to nawet drabin, poręczy i rur.
Przypomnijmy, że przynajmniej pięć osób zginęło w czasie pożaru w stoczni złomującej w pakistańskim Gadani, do którego doszło 9 stycznia tego roku. Przypomnijmy, że w listopadzie zeszłego roku w wyniku eksplozji zginęło tam 26 pracowników.
Pakistańskie media podają, że do wybuchu pożaru doszło w poniedziałek w czasie rozbiórki tankowca LPG Chaumadra. To nie pierwszy wypadek przy tej jednostce - w grudniu zeszłego roku też doszło tam do pożaru, na szczęście bez ofiar śmiertelnych.
Jak się okazało pakistański rząd pośpieszył się z ponownym otwarciem stoczni, która została zamknięta po listopadowej katastrofie.
- Zamykanie na chwilę zakładów po poważnym wypadku to standard w tamtym regionie. Najgorszy jest fakt, że nie doszło tam do żadnej znaczącej poprawy warunków bezpieczeństwa. Dochodzi więc niestety do kolejnych wypadków - powiedział przedstawiciel NGO Shipbreaking Platform, organizacji walczącej z nieprawidłowościami w stoczniach złomujących.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek