Stocznia Arctech Helsinki przekazała lodołamacz Murmańsk rosyjskiej stoczni Vyborg. Jest to drugi z serii trzech spalinowo-elektrycznych lodołamaczy zamówionych w 2012 r. przez Rosmorport i rosyjskie Ministerstwo Transportu.
Podstawowa konstrukcja statku była realizowana przez stocznię Wyborg, a Arctech Helsinkach była odpowiedzialna za budowę, wyposażenia i testowanie statku.Do głównych zadań Murmańska będzie należała pomoc statkom o dużej pojemności w warunkach lodowych, holowanie statków i innych konstrukcji pływających, gaszenie pożarów, ratownictwo i transport ładunków głównie na Morzu Bałtyckim a także w niektórych przypadkach w regionie arktycznym.
Statek jest w stanie pracować w temperaturze do -40 ° C, potrafi złamać lód o grubośi 1,5 metra. Lodołamacz mierzy 119,8 m długości i 27,5 m szerokości.
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich
Amerykanie zwodowali swój pierwszy statek instalacyjny
BBC: firmy z Chorwacji i Włoch pomagają rosyjskiemu przemysłowi zbrojeniowemu omijać sankcje
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"