PMK
Szczecińskie Konsorcjum Okrętowe liczy już 51 firm. Organizacja powstała wokół Szczecińskiego Parku Przemysłowego, który zarządza terenami dawnej Stoczni Szczecińskiej.
Członkowie konsorcjum chcą budować w Szczecinie kompletnie wypasożone statki. W skład SKO wchodzą lokalne przedsiębiorstwa, a także firmy z Polski i zagranicy.
- Są firmy z Gdańska oraz Trójmiasta. Jest też firma norweska. Ich przedstawiciel przyjechał i podpisał akces. Mamy już też zwrotne zaproszenie do Norwegii. Oni żywo zainteresowali się wizją odradzającej się stoczni - powiedział dla Radia Szczecin Andrzej Strzeboński, prezes Szczecińskiego Parku Przemysłowego.
Niedługo konsorcjum zamierza utworzyć dział marketingu, który zdobywałby dla nich kontrakty.
- To są firmy prywatne. Nie takie, które czekają na dotacje czy pieniądze rządowe, tylko takie, które wiedzą jak to robić, jak zdobywać zlecenia i jak budować statki - wyjaśnił w Radiu Szczecin Zbigniew Jagniątkowski z firmy JPP Marine.
W najbliższym czasie SKO wybierze także osobę, która będzie ich reprezentować.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii