PMK
Szczecińskie Konsorcjum Okrętowe liczy już 51 firm. Organizacja powstała wokół Szczecińskiego Parku Przemysłowego, który zarządza terenami dawnej Stoczni Szczecińskiej.
Członkowie konsorcjum chcą budować w Szczecinie kompletnie wypasożone statki. W skład SKO wchodzą lokalne przedsiębiorstwa, a także firmy z Polski i zagranicy.
- Są firmy z Gdańska oraz Trójmiasta. Jest też firma norweska. Ich przedstawiciel przyjechał i podpisał akces. Mamy już też zwrotne zaproszenie do Norwegii. Oni żywo zainteresowali się wizją odradzającej się stoczni - powiedział dla Radia Szczecin Andrzej Strzeboński, prezes Szczecińskiego Parku Przemysłowego.
Niedługo konsorcjum zamierza utworzyć dział marketingu, który zdobywałby dla nich kontrakty.
- To są firmy prywatne. Nie takie, które czekają na dotacje czy pieniądze rządowe, tylko takie, które wiedzą jak to robić, jak zdobywać zlecenia i jak budować statki - wyjaśnił w Radiu Szczecin Zbigniew Jagniątkowski z firmy JPP Marine.
W najbliższym czasie SKO wybierze także osobę, która będzie ich reprezentować.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędu od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek