mk
Stocznia Szczecińska zdobyła zamówienie na wybudowanie elementów kadłubów do sześciu statków wycieczkowych. Jest to już kolejny kontrakt podpisany przez stocznię w ostatnim czasie.
Jak poinformował zarząd stoczni, 23 lipca rozpoczął się przeładunek blach w ramach realizacji nowego kontraktu dla klienta zagranicznego. Blachy posłużą do budowy elementów morsko-rzecznych statków pasażerskich mających ok. 135 m długości i 11 m szerokości. W ramach umowy, stocznia wykona sekcje skrajne jednostek, czyli sekcję dziobową, rufową i denną.
Prezes stoczni Andrzej Strzeboński w wypowiedzi dla Radia Szczecin poinformował, że do Szczecina dotarło już tysiąc ton blach, z których jednostki będą wykonywane.
- To będą pasażerskie jednostki morsko-rzeczne z czterema pokładami powyżej pokładu głównego, a więc jednostki wysokie. Cięcie blach i wykonywanie sekcji jednostek rozpocznie się w sierpniu.
- Jest to kontrakt bardzo korzystny, jak wszystkie do tej pory w Stoczni Szczecińskiej. Przypomnę, że jesteśmy tą stocznią, która jest niezadłużona, która ma czysty, nieobciążony majątek i konsekwentnie od 27 miesięcy realizuje miesiąc w miesiąc zysk. To znaczy, że stocznia ma trwałą rentowność - tłumaczy Andrzej Strzeboński.
Kontrakt ma zostać zrealizowany do końca roku.
Przypomnijmy, że w maju tego roku w Stoczni Szczecińskiej podpisano pierwsze od lat samodzielne kontrakty na budowę dwóch tzw. coasterów, czyli wielozadaniowych masowców. Będą to jednostki o długości 89,5 metra, szerokości 12,9 metra, mocy maszynowni 1 380 do 1 600 KV i nośności 2 800 DWT.
Produkcję w Stoczni Szczecińskiej Nowa wstrzymano w styczniu 2009 r., ponieważ Komisja Europejska uznała, że udzielona wcześniej stoczniom w Gdyni i Szczecinie przez polski rząd pomoc publiczna była niezgodna z unijnym prawem. Majątek stoczni sprzedano, a pracowników zwolniono.
Spółką zarządzającą aktywami po zlikwidowanej Stoczni Szczecińskiej Nowa był Szczeciński Park Przemysłowy. Park zarządzał terenami z najważniejszą infrastrukturą stoczniową: halami produkcyjnymi, pochylniami, nabrzeżem i suwnicami. Niedawno Park powrócił do historycznej nazwy Stocznia Szczecińska.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek