18 grudnia Stocznia Remontowa Nauta zwodowała kolejny częściowo wyposażony statek rybacki typu purse seiner trawler. Tym razem z pochylni B3 spłynęła jednostka Beinur.
Statek, zamówiony przez duńskiego klienta, ma 78 m długości i ponad 15 m szerokości, a jego zanurzenie wynosi 6,5 m. Od momentu uruchomienia Zakładu Nowych Budów w Gdańsku, Stocznia Nauta zwodowała już trzy sejnery dla tego klienta oraz dwie podobne jednostki dla klientów z Norwegii.
Obecnie w trakcie realizacji jest pięć kontraktów na budowę sejnerów częściowo wyposażonych dla Karstensens Skibsvaerft AS, a w ostatnim czasie Nauta pozyskała zlecenie na budowę kompletnie wyposażonego statku rybackiego dla szkockiego armatora. Jednocześnie w stoczni trwają prace przy budowie jednostki do obsługi farm wiatrowych oraz statku badawczego dla Uniwersytetu w Goeteborgu.
- Wodowanie dla nas stoczniowców jest szczególnym dniem. Dziękuję wszystkim zaangażowanym w projekt, dzięki którym powstał ten statek – powiedział podczas uroczystości wodowania Sławomir Łubiński, dyrektor zakładu nowych budów w Stoczni Remontowej Nauta.
Na wodowaniu nie zabrakło również przedstawicieli armatora oraz stoczni Karstensens Skibsvaerft AS.
***
Stocznia Nauta łączy wieloletnią tradycję z nowoczesnością. Stocznia prowadzi działalność nieprzerwanie od 90 lat. W ostatnich latach Nauta skupiała się przede wszystkim na działalności remontowej. Na rynek budowy nowych statków Nauta powróciła dwa lata temu, otwierając Zakład Nowych Budów na terenie gdańskich pochylni. Od tego czasu stocznia pozyskała kilkanaście kontraktów i negocjuje kolejne zlecenia na budowę nowych jednostek.
Patent na technologię mocno zwiększa wartość firmy
Damen prezentuje nową jednostkę morską przeznaczoną do wsparcia offshore
Damen i Compagnie Maritime Monegasque ogłaszają dwuletni kontrakt na FCS 7011 w Brazylii
Stocznia Fincantieri zwodowała kolejny ekologiczny wycieczkowiec
Mitsubishi Shipbuilding oczekuje na komercjalizację swojego statku do bunkrowania amoniaku
Silniki elektryczne są łatwiejsze konstrukcyjnie i bardziej niezawodne. To nasza przyszłość