Gdzie podział się majątek stoczni i w jaki sposób spółka utraciła kontrolę nad dwoma nabrzeżami? - pytał na sejmowej sesji komisji gospodarki morskiej Marek Różalski, nowy prezes Gryfii – donosi Radio Szczecin.
- Szczecińska Stocznia Remontowa jest zadłużona - dodał Janusz Jagielski, wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej. - Majątek został rozprowadzony na granicy prawa. Teraz jest to sprawdzane. Outsourcing jest dwa razy droższy, zadłużenie jest duże. Widać po wynikach finansowych, że cała sfera finansowa przeszła do Gdańska. Bez większych obliczeń, ale intuicyjne, 2/3 remontów, które było w naszym regionie, przeszło do Gdańska i wzmocniło Stocznię remontową Nauta.
- Rząd chce zająć się trudną sytuacją w Gryfii. Za miesiąc ma być gotowy program naprawczy - mówił minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk. - Wiedzieliśmy mniej więcej jak to wygląda. Każdy, kto ma coś wspólnego z tą branżą, jak widział w jaki sposób wyprowadza się z Gryfii całe ciągi produkcyjne czy wydziały, alarmował i wszyscy alarmowali, że tak robić nie wolno.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje