sons/offshore-energy
RE2 Robotics, twórca broni robotycznej, otrzymał 2,5 miliona dolarów od Urzędu Badań Marynarki Wojennej na dalszy rozwój i komercjalizację swojej technologii w ramach programu Zręczny System Manipulacji Morskiej (DM2S).
Technologia DM2S zapewni personelowi Marynarki Wojennej możliwość samodzielnego wykonywania misji przeciwminowych.
W tej fazie programu RE2 zmodernizuje swój dwuramienny prototyp, znany jako Morski Zręczny System Manipulacji (MDMS), do użytkowania w głębi oceanu. W maszynie zastosowane zostaną algorytmy widzenia komputerowego i uczenia maszynowego, aby umożliwić autonomiczną manipulację. MDMS ma być też zintegrowany z pojazdami podwodnymi, które mogą samodzielnie nawigować.
Pierwsza faza projektu na stworzeniu zręcznego podwodnego systemu robotycznego, który byłby zdolny do teleoperacji w środowisku oceanicznym.
„Te dodatkowe fundusze pozwalają naszemu zespołowi na dalsze rozszerzanie i ulepszanie możliwości naszych podwodnych ramion robotycznych w celu wykonywania zadań przeciwminowych na głębszych wodach, dzięki wykorzystaniu autonomii.
„Ponadto ta zaawansowana technologia pozwoli nam wykorzystywać maszynę także w celach komercyjnych, takie jak podwodna kontrola i konserwacja w przemyśle naftowym i gazowym” - powiedział Jorgen Pedersen, prezes i dyrektor generalny RE2 Robotics.
W przeciwieństwie do innych podwodnych robotów z napędem hydraulicznym, MDMS wykorzystuje energooszczędny, elektromechaniczny system.
„Opracowując nasz pierwszy prototyp MDMS, stworzyliśmy kompaktowy, lekki system z zamkniętą, neutralnie wyporną konstrukcją, który został pomyślnie przetestowany na Oceanie Spokojnym”- powiedział Jack Reinhart, wiceprezes ds. Zarządzania projektami.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym