PMK
Złomowanie to było jedno z haseł przewodnich dla branży morskiej w mijającym roku. Kryzys na rynku transportu morskiego zmusił armatorów do pozbywania się starszych jednostek.
Ogółem od stycznia do końca listopada na świecie zezłomowano 841 jednostek o łącznej nośności 41,3 mln dwt. To więcej niż w zeszłym roku (38,9 mln ton), ale nie każdy segment transportu morskie dołożył równą cegiełkę na ten wynik.
Najwięcej z rynku znikło w tym roku masowców. Armatorzy na żyletki wysłali bowiem 385 tych jednostek o łącznej nośności 27,7 dwt. Najczęściej złomowano stare panamaxy oraz masowce capesize. W segmencie kontenerowców doszło z kolei do rekordowego złomowania pod względem wieku jednostki. Najmłodsza z nich miała ledwie 9 lat.
W tym roku na żyletki przeznaczono 7,9 mln dwt kontenerowców. To już teraz 3 razy więcej niż w całym 2015 roku. Najczęściej armatorzy oddają statki typu panamax, które straciły na popularności przez rozbudowę Kanału Panamskiego.
Inaczej sprawa wygląda na rynku tankowców, gdzie zezłomowano o połowę mniej jednostek niż wynosi średnia z ostatnich 5 lat. Najczęściej na złom trafiały gazowce LPG. Sporo też na żyletki poszło samochodowców.
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich