PMK
Złomowanie to było jedno z haseł przewodnich dla branży morskiej w mijającym roku. Kryzys na rynku transportu morskiego zmusił armatorów do pozbywania się starszych jednostek.
Ogółem od stycznia do końca listopada na świecie zezłomowano 841 jednostek o łącznej nośności 41,3 mln dwt. To więcej niż w zeszłym roku (38,9 mln ton), ale nie każdy segment transportu morskie dołożył równą cegiełkę na ten wynik.
Najwięcej z rynku znikło w tym roku masowców. Armatorzy na żyletki wysłali bowiem 385 tych jednostek o łącznej nośności 27,7 dwt. Najczęściej złomowano stare panamaxy oraz masowce capesize. W segmencie kontenerowców doszło z kolei do rekordowego złomowania pod względem wieku jednostki. Najmłodsza z nich miała ledwie 9 lat.
W tym roku na żyletki przeznaczono 7,9 mln dwt kontenerowców. To już teraz 3 razy więcej niż w całym 2015 roku. Najczęściej armatorzy oddają statki typu panamax, które straciły na popularności przez rozbudowę Kanału Panamskiego.
Inaczej sprawa wygląda na rynku tankowców, gdzie zezłomowano o połowę mniej jednostek niż wynosi średnia z ostatnich 5 lat. Najczęściej na złom trafiały gazowce LPG. Sporo też na żyletki poszło samochodowców.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth