PMK
Zarząd stoczniowej Porty Holding spotkał się z przedstawicielami Ministerstwa Gospodarki Morskiej. Tematem rozmów była reaktywacja przemysłu stoczniowiego w Szczecinie – donosi Radio Szczecin.
Akcjonariusze holdingu przygotowują się obecnie do procesu ze Skarbem Państwa. Domagają się odszkodowania za utraconą wartości akcji. W pozwie możemy przeczytać zarzuty, że rząd Sojuszu Lewicy Demokratycznej doprowadził do upadku stoczni przez swoje decyzje. O odszkodowania walczy 2200 stoczniowców. Ich lista jest już zamknięta. Możliwe, że dojdzie z nimi do ugody. - Mamy proces sądowy, ale prowadzimy też rozmowy z rządem. Żądamy zwrotu majątku, który został zabrany w 2002 roku – powiedział dla Radia Szczecin prezes Stoczni Szczecińskiej Porta Holding Krzysztof Piotrowski.
By doszło do ugody, potrzeba zgody holdingu. - W każdym procesie jest możliwość zawarcia ugody. Jeśli będzie to z korzyścią dla akcjonariuszy i Skarbu Państwa, to może to być ciekawe rozwiązanie – zaznaczył Andrzej Strzeboński, wiceprezes holdingu stoczniowego. Stoczniowcy nie wierzą w szybkie zakończonenie procesu, ale liczą, że uda im się w końcu uzyskać odszkodowania za utraconą wartość akcji. Przygotowania do rozprawy trwają już 3 lata. Do pierwszej z nich ma dojść we wrześniu. W historii polskiego sądownictwa będzie to największy pozew zbiorowy.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza